Spoločnosť Canon, líder v oblasti digitálneho spracovania obrazu, vyzýva komerčné tlačiarne a vydavateľov ku znovuobjaveniu knihy, teda k odkrytiu inovatívnych prístupov z pohľadu budúcnosti vydávania knižných publikácií.
Interaktívne okrúhle stoly a diskusie inšpirovali viac ako 300 účastníkov z celého sveta na výročnom stretnutí s názvom Future Book Forum, ktoré spoločnosť Canon usporiadala v dňoch 2. až 4. novembra v nemeckom Poingu.
Východiskovým bodom sa stal originálny manuskript zložený z päťdesiatich listov, ktoré špičkoví nezávislí manažéri napísali najvýznamnejším riaditeľom – a účastníci konferencie dostali za úlohu v priebehu dvoch dní vytvoriť novú knihu s názvom „Listy do budúcnosti“. Premiéru si táto publikácia odžije v máji budúceho roka na konferencii Thinkers50 European Business Forum v dánskom Odense.
„Vydávanie publikácií je stále rýchlejšie a rôznorodejšie, a vyžaduje individuálny personalizovaný prístup. Tento trend nám prináša mnoho nových podnikateľských príležitostí,“ hovorí Joerg Pfuhl, CEO v nemeckej spoločnosti Holtzbrinck Buchverlage. „Som veľkým fanúšikom konferencie Future Book Forum a v priebehu niekoľkých posledných rokov som bol svedkom rastu dôležitosti tohto fóra. Je to jediná udalosť, na ktorej sa stretávajú technológie s vydavateľským priemyslom, čo z nej robí špeciálne stretnutie s globálnym dosahom, konferenciu, na ktorej navzájom spolupracujeme. Vďaka všetkým týmto faktorom ide o naozaj jedinečnú akciu.”
„Odchádzam s množstvom informácií, ktoré mi pri mojej práci naozaj pomôžu,“ nadväzuje Marianne Bushell, Global Procurement Director v skupine RELX Group. „Potešilo ma nielen množstvo nových kontaktov, ale najmä miera interaktivity, ktorá toto fórum odlišuje od ostatných akcií. Rozdelením do diskusných skupín s následným zdieľaním množstva myšlienok a nápadov s ostatnými účastníkmi konferencie ma jednoducho ohromilo.“
„Future Book Forum bolo skvelou akciou, ktorá všetkým účastníkom ukázala súvislosti idúce ďaleko za hranice bežnej knižnej produkcie,“ dodáva Rupert Smith, Commercial Director v britskej spoločnosti Halstan. „Bolo to stretnutie plné dôležitých nápadov, na ktorom sa odborníci podelili o správne prístupy naprieč celým dodávateľským reťazcom, a na ktorom sme si vymenili mnoho dobrých skúseností.“
Niektoré z kníh, vytlačených na tejto konferencii, pošlú organizátori utečencom v Mníchove, a to ako súčasť pokračujúceho partnerstva spoločnosti Canon s nakladateľstvom pre deti a mládež Goloseo a neziskovou organizáciou zameranou na gramotnosť a vzdelávanie dievčat – Room to Read. Nakladateľstvo Goloseo si kladie za cieľ využiť schopnosti digitálnych technológií efektívne tlačiť málonákladové publikácie vo viacerých jazykoch, ku zjednodušeniu vzdelávania v multikultúrnom prostredí, a k pomoci utečencom rýchlo sa naučiť jazyk ich novej domoviny.
Účastníci stretnutia Future Book Forum 2016 získali inšpiratívny pohľad na celú problematiku aj vďaka prípadovým štúdiám, ktoré zahŕňali konkrétne príklady zo spoločností Vodafone a Slyrs. Veľmi zaujímavé bolo aj vystúpenie úspešných poskytovateľov tlačových služieb, ktorí sa vo svojich prednáškach zamerali na to, ako môžu inovácie v oblasti digitálnej tlače podporiť ziskovosť nových vydavateľských modelov.
„V rámci tohto stretnutia sme sa chceli dostať k samotnému srdcu vydavateľského priemyslu, s cieľom umožniť prehodnotenie toho, ako je možné doručiť písané slovo k cieľovému čitateľovi,“ vraví Peter Wolff, Head of Commercial Print Group v spoločnosti Canon Europe. „Práve preniknutie do myslenia čitateľa je, spolu s vytvorením nových modelov sprostredkovania obsahu, predpokladom úspechu. Vydavatelia aj poskytovatelia tlačových služieb musia byť kreatívnejší v prípade off-line aj on-line kanálov, a zároveň musia viac zapojiť svojich zákazníkov – a to je tá správna cesta k ich podnikateľskému rastu.“
„Hypotetické scenáre pomáhajú usmerňovať kreatívne myslenie. Túto netradičnú akciu sme pripravili tak, aby umožnila transformovať a uvoľniť fyzickú podstatu obsahu. Stavali sme pritom na troch predchádzajúcich stretnutiach, ktoré sme podobne zamerali na vízie, inšpirácie a budúci rozvoj knižnej produkcie. Tešíme sa na to, až v nadchádzajúcich mesiacoch ukážeme výsledky tohto zámeru,“ dodáva Peter Wolff.