Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Zdieľanie áut má zmysel už aj na Slovensku. Stáva sa totiž efektívnym riešením pre firmy. Potvrdzuje to Arval Slovakia, jeden z lídrov v poskytovaní operatívneho lízingu na Slovensku.

„Carsharing implementujeme aj my. Firma si vďaka nemu zoptimalizuje vozový park, keďže zamestnanci si vedia cez jednoduché riešenie objednať auto, odomknúť si ho mobilným zariadením a zároveň si vedú presnú evidenciu, kto a kedy vozidlo využil, či kde sa práve nachádza. Samozrejme, je potrebné myslieť na to, že náklady na obsluhu vozidla ako je tankovanie, servisná prehliadka, či umývanie vozidla, vám pri zdieľaní vozidiel neodpadávajú,“ hovorí Michal Duška, obchodný riaditeľ Arval Slovakia.

Samozrejme, v takomto prípade môže dôjsť aj k chaosu. Ak má totiž spoločnosť firemné vozidlá, ktoré nie sú pridelené konkrétnemu zamestnancovi, ťažkosti môžu nastať pri starostlivosti o auto. Riešenie je jednoduché: buď si firma zabezpečí človeka, ktorý sa bude o vozidlá starať, alebo si túto službu objedná cez externého dodávateľa. Takúto službu vie klientovi ponúknuť aj Arval Slovakia.

Carsharing však vie ušetriť spoločnostiam zdroje aj v ďalšom prípade. A to napríklad vtedy, keď by vozidlá medzi sebou zdieľali rôzne spoločnosti. „Existujú skupiny firiem, ktoré majú veľa poolových vozidiel, teda takých, ktoré môže zamestnanec používať aj na súkromné účely. Podniky si vedia optimalizovať poolový park zavedením riešenia pre zdieľanie vozidiel a následne si medzi sebou rozúčtujú náklady,“ dodáva Michal Duška.

Kým ešte donedávna bol carsharing na Slovensku veľkou neznámou, dnes to už neplatí. Hoci dnes je efektívnejším riešením pre firmy, v budúcnosti by mohol zaujať aj jednotlivcov. Dopomôcť by k tomu mali realizované projekty, ktoré sú však mimoriadne náročné na manažment, drahé na prevádzku a otázne tiež je i to, ako tieto projekty príjmu obyvatelia miest.

Faktom je, že súčasné pilotné projekty sa sústredia iba na širšie centrum veľkých miest. Vo vzdialenejších mestských častiach alebo odľahlejších miestach tento biznis model veľmi nefunguje. „Zoberte si odľahlejšie miesta. Záujemca sa musí k autu nejako dostať. V prípade, že by bola stanička aj v odľahlejšej časti mesta, kde máte istotu, že sa práve na toto miesto vozidlo vráti?“ pýta sa Michal Duška. Okrajové štvrte tak ostávajú zatiaľ nepovšimnuté.

Carsharing však začne byť kľúčový vtedy, keď budú na cestách autonómne vozidlá. „Ide o vozidlá, ktoré viete veľmi jednoducho zdieľať, podobne ako dnes zdieľame Uber či Bolt pri objednávaní taxíka. Takto za vami príde autonómne auto, ktoré bude vyhovovať vašim preferenciám, vybranej veľkosti a kategórii, ale aj dĺžke trasy,“ dodáva obchodný riaditeľ a zároveň odhaduje, že takto možno 70 percent ľudí už nebude potrebovať vlastné auto.

Viac informácií nájdete na www.arval.sk.

Značky: