Nákupný poradca hľadá najlepšie e-shopy.

Rovnako, ako v predchádzajúcich rokoch o nich rozhodnú reálni zákazníci a odborná porota. Heureka.sk vyhlási v súťaži ShopRoku najkvalitnejšie, najpopulárnejšie a najzaujímavejšie e-shopy slovenského internetu za rok 2018.

Heureka udeľuje ocenenia najkvalitnejším, najpopulárnejším a najzaujímavejším e-shopom  v rámci súťaže ShopRoku už desiatykrát. „Opäť je naším cieľom nájsť e-shopy, ktoré ukazujú ten správny smer v kategóriách Cena kvality, Cena popularity a Cena Heureky, podmienkou pre zapojenie e-shopu do Ceny Kvality je účasť v programe Overené zákazníkmi,“ vyjadril sa Jan Kriegel, manažér zákazníckeho servisu spoločnosti Heureka.

Do každoročne udeľovanej Ceny Heureky sa môžu e-shopy prihlásiť sami. O víťazovi a finalistoch rozhoduje odborná porota. O cenu sa môžu uchádzať e-shopy, ktoré sú niečím výnimočné, alebo za ich vznikom stojí zaujímavý príbeh. Dôležité sú aj tie, ktoré prispievajú k sociálnej integrácii, alebo sú nejakým spôsobom unikátne. „V kategórii Cena Heureky vyhlásime víťaza a dvoch finalistov. O víťazoch rozhoduje odborná porota zložená z osobností slovenského a českého e-commerce. Kategória je určená pre e-shopy, za ktorými stojí zaujímavý príbeh, majú sociálny presah alebo netradičný koncept. Táto cena je pre nás srdcovou záležitosťou, nakoľko môžeme oceniť e-shopy výnimočné svojim dizajnom, originalitou, alebo posolstvom,“ dodal Kriegel. V minulosti túto cenu získali e-shopy ako ZOOT, Ruka hore či vnímavéhračky.sk. Každý z víťazov sa predviedol originálnym konceptom, čo je jeden z rozhodujúcich atribútov súťaže.

O víťazoch v kategóriách najkvalitnejší a najpopulárnejší e-shop rozhodujú zákazníci. Cenu kvality udeľujú zákazníci tým, že zhodnotia, aké boli v minulom roku ich skúsenosti s online nakupovaním. Minuloročný víťaz vzišiel z viac ako jedného milióna vyplnených dotazníkov. Na základe komplexnosti služieb získal túto cenu v minulosti e-shop Notino.

Trocha iný priebeh má cena, ktorá rozhoduje o popularite e-shopov. Popularita internetového obchodu sa pochopiteľne odvíja od sily fanúšikovskej základne, ale aj od ďalších faktorov, medzi ktoré patrí aj možnosť dopravy a spôsob doručenia tovaru. Indikátorom obľúbenosti a kvality jednotlivých e-shopov môžu byť aj recenzie od zákazníkov, ktoré vznikli na základe uskutočnených nákupov.

Meradlom môžu byť aj získané ocenenia. Internetoví užívatelia vyberajú svoje najobľúbenejšie e-shopy za rok 2018 pomocou jednoduchého formulára. Hlasovanie prebieha od 3. 12. 2018 do 28. 2. 2019. Vyhlásených bude 13 víťazov v jednotlivých kategóriách. Tie závisia od sortimentu, ktorý jednotlivé e-shopy ponúkajú.  Vyhlásený bude jeden absolútny víťaz. Posledné tri roky bol najpopulárnejším e-shopom Mall.sk,“ upresnil Kriegel.

Úplné podmienky súťaže sú dostupné na stránkach akcie www.shoproku.sk.

Značky: