Viac ako osem z desiatich užívateľov mobilného bankovníctva v USA najčastejšie prostredníctvom mobilnej bankovej aplikácie kontroluje stav účtu a históriu platieb.
Cez mobil posiela peniaze viac ako polovica Američanov. Vyplýva to z júlového prieskumu agentúry Braun Research pre Bank of America. Podobnú skúsenosť majú aj tuzemské banky.
Klienti cez mobil najčastejšie kontrolujú zostatok na účte, zadávajú prevody medzi vlastnými účtami alebo domáce platby, ukazujú štatistiky Zuno banky.
Viac ako polovica respondentov v USA mobilom platí účty a takmer polovica uviedla, že cez aplikáciu uhrádza aj splátky kreditnej karty, hypotéky, alebo pôžičku na auto. Vyše 26 % užívateľov bankových mobilných aplikácií v prieskume uviedlo, že najradšej posielajú peniaze cez mobil.
V roku 2016 bude v USA 113,5 milióna užívateľov mobilných bankových aplikácií v smartfónoch a tabletoch, odhaduje magazín eMarketer. Ich počet navyše každým rokom rastie o niekoľko miliónov.
Mobilné aplikácie čoskoro prekonajú internetové bankovníctvo
Podobné trendy ako v zámorí pozorujeme aj v Česku a na Slovensku. „Počet prihlásení do mobilného bankovníctva dosahuje 67 % prihlásení do internetového bankovníctva. Pred rokom to bolo „len“ 45 %. Očakávam tak, že v budúcom roku už bude mať mobilná aplikácia viac užívateľov, ako internetové bankovníctvo,“ hovorí šéf vývoje produktov a elektronického bankovníctva Zuno banky Miroslav Endresl.
Mobilné bankovníctvo Zuno podľa Endresla mesačne zaznamená vyše 300 tisíc prihlásení. Len za rok 2015 stúpol počet jeho užívateľov o 40 %. Od začiatku roku 2016 vykonali klienti prostredníctvom mobilného bankovníctva ZUNO 300 tisíc transakcií v hodnote viac ako 72 miliónov €.
Mobily a online bankovníctvo už dokonca podľa prieskumu u zákazníkov rozhodujú o tom, akú banku si vyberú. „Stačí negatívna referencia priateľov a máte smolu. Banky, ktoré zlyhajú v inováciách, riskujú stratu zákazníkov a budú mať skutočný problém prilákať nových. Banka v mobile svojou flexibilitou prekonáva pobočky. Nikdy nie je zatvorená, klienti ju majú po ruke a informácie sú k dispozícii okamžite. Preto raketovo rastie význam aplikácie v mobile,“ dodáva Endresl.
Okrem hlavnej mobilnej aplikácie Zuno si každý klient môže stiahnuť aj aplikáciu na kreditné karty, na vyhľadávanie bankomatov, alebo na jednoduché nahrávanie dokumentov. S nimi má zákazník všetky funkcie banky doslova vo vrecko.