Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

ČSOB pokračuje v podpore mobility, a najmä jej ekologickejšie formy. Do svojej mobilnej aplikácie implementovala ďalšie treťostranové riešenie nad rámec finančných služieb. Klienti a klientky ČSOB tak môžu po novom priamo cez ČSOB SmartBanking kúpiť cestovný lístok na vlak, a to vďaka spolupráci so Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK).

„Už prvý mesiac od spustenia nás utvrdil v tom, že išlo o naozaj správy krok, pretože vidíme, že klienti využívajú službu opakovane. To znamená, že väčšina tých, ktorí túto možnosť vyskúšali, sa k tejto forme nákupu lístkov pravidelne vracia. Tzv. beyond banking služby, teda služby nad rámec bankových služieb sme začali poskytovať pred niečo vyše dvomi rokmi. Predaj lístkov na vlak je však prvým skutočne celoslovenským riešením, a to nás veľmi teší. A o to viac, že vnímame silne potrebu podporovať ekologickejšiu formu mobility, ktorou tá vlaková nepochybne je. Zároveň veľmi oceňujeme aktívny záujem zo strany ZSSK o spoluprácu pri implementácii služby, práve s cieľom zjednodušiť cestujúcim ich život,“ uviedol v tejto súvislosti Daniel Kollár, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva ČSOB.

Ako dodáva, ČSOB je dlhodobým partnerom vlakového dopravcu, nakoľko zabezpečuje platobné terminály na staniciach a vo vlakoch, ako aj platobnú bránu na nákup lístkov online. 

Digitálne služby sú pre nás veľmi dôležité. Preto napríklad neustále vylepšujeme našu mobilnú aplikáciu Ideme vlakom (Ideme vlakom – Aplikácie v službe Google Play), kde sme nedávno pridali možnosť nákupu traťových cestovných lístkov, lôžok a ležadiel. Vďaka našej úspešnej 14-ročnej spolupráci s ČSOB môžu cestujúci platiť cestovné lístky kartou, mobilom či smart hodinkami v pokladniciach, i priamo vo vybraných vlakoch. Som rád, že naša kooperácia nestojí na mieste, a že si klienti banky môžu kúpiť lístky už aj priamo v aplikácii ČSOB. Podotýkam, že ide o bezprovízny predaj, ZSSK teda za toto „sprostredkovanie“ ČSOB neplatí,“ uviedol Roman Koreň, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva ZSSK. Od spustenia služby 10. 4. 2022 predala ČSOB vo svojej aplikácii už stovky vlakových lístkov.

Ako to celé funguje?

Stačí si otvoriť mobilnú aplikáciu ČSOB SmartBanking, v nej na spodnej lište otvoriť záložku SmartSlužby+ a v nej vybrať službu ZSSK (prípadne ísť cez záložku „Viac“ -> SmartSlužby+ -> ZSSK). Následne si používateľ priamo v prostredí aplikácie jednoducho vyberie nástupnú a cieľovú stanicu, spolu s časom a počtom cestujúcich, vrátane prípadnej zľavy z cestovného.

Z ponúknutého zoznamu spojov si vyberie, či chce prvú alebo druhú triedu a miestenku, ak to typ vlaku umožňuje, vrátane konkrétneho miesta vo vlaku. Cestujúci nakoniec len potvrdí transakciu a suma za lístok mu bude odpočítaná z jeho bežného účtu. Svoj lístok nájde priamo v aplikácii na jej úvodnej obrazovke, vďaka čomu sa ním môže preukázať pri kontrole sprievodcom. Doklad o kúpe mu bude zaslaný na jeho emailovú adresu. V prípade, že cestujúci zmení svoje plány, môže už zakúpený lístok v aplikácii aj priamo stornovať.

Služba kúpa lístku na vlak je v poradí už štvrtou treťostranovou nefinančnou službou, ktorú ČSOB svojim klientom prináša. V roku 2020 integrovala priamo do mobilnej aplikácie ČSOB SmartBanking možnosť nákupu cestovných lístkov na verejnú  dopravu v Bratislavskom kraji, s cieľom podpory ekologickejšej formy mobility. Dosiaľ si takto klienti kúpili už viac ako 100 000 lístkov na všetky druhy dopravy. Vlani v júni ČSOB implementovala do aplikácie tiež prehľad denného spravodajstva Bleskovky a na jar tohto roka sme priniesli možnosť vyhľadania a zaplatenia za parkovanie v 14 slovenských mestách vďaka službe ParkDots.

Značky: