Cestujeme viac, predaj diaľničných známok stúpa

0

Predaj elektronických diaľničných známok medzimesačne stúpol. V máji sa ich v porovnaní s aprílom predalo o takmer 49 % kusov viac.

Celkový počet predaných elektronických diaľničných známok (eDZ) za mesiac máj 2020 dosiahol 123 609 kusov. Príjem z úhrady eDZ v uvedenom mesiaci predstavoval 2 536 542 eur bez DPH. V medzimesačnom porovnaní to znamená nárast tržieb o viac ako 45 %.

Slováci preferujú 365-dňovú známku

Májovým štatistikám predaja dominuje 10-dňová známka (63 327 ks), nasledovaná 365-dňovou eDZ (42 422 ks) a 30-dňovou známkou (16 764 ks). Záujem je stále aj o ročnú eDZ, ktorá uzatvára poradie s predajom 1 096 ks.

Uvedené čísla zreteľne ukazujú, ako sa zmenili nákupné preferencie Slovákov po zavedení 365-dňovej známky na tzv. technický rok, ktorá je platná 365 dní od začiatku platnosti. Kým v máji výnos z predaja ročnej eDZ, t. j. známky na kalendárny rok, predstavoval len necelé 2 % tržieb, 365-dňová známka sa na májových tržbách podieľala takmer 70 percentami.

Podľa krajiny registrácie si aj v mesiaci máj zakúpili najviac eDZ po slovenských vodičoch vodiči s českými, poľskými, maďarskými, rakúskymi, nemeckými a ukrajinskými značkami.

Bezhotovostne, no hlavne na obchodnom mieste

Motoristi realizujú úhradu eDZ hlavne platobnou kartou. V máji takto uhradili takmer 56 % ks eDZ. V hotovosti bolo uhradených bezmála 42 % a na platbu bankovým prevodom pripadalo cez 2 % známok.

Nákupy na obchodných miestach zostali aj v máji najpreferovanejším predajným kanálom s viac ako 62 % ks predaných eDZ. Elektronicky bolo zakúpených skoro 38 % známok.

Značky:

O autorovi

Máme radi najnovšie technológie a žijeme s nimi. Prinášame informácie o najnovších produktoch a technológiách priamo k vám, objektívne a ľudsky, pretože robíme to, čo nás baví. Sme energický tím plný odhodlania a veríme, že je s nami aj sranda. :)

Pridaj komentár

Objednajte si ročné predplatné TOUCHIT v limitovanej edícii
s bezdrôtovými slúchadlami a rúškom.
Kliknite a zistite viac>>