Talianski používatelia môžu opäť využívať služby tohto chatbota.
Informovala o tom agentúra AP, ktorá uvádza, že firma OpenAI v piatok 28. apríla 2023 uviedla, že chatbot je k dispozícii v Taliansku po tom, čo splnila požiadavky regulačných orgánov. Tie ho dočasne zablokovali pre podozrenia z nedostatočnej ochrany osobných údajov používateľov a radu ďalších podmienok. Téme sme sa venovali v tomto článku.
Regulačné orgány sa pôvodne vyjadrili, že službu budú blokovať počas nasledujúcich 6 mesiacov. Avšak po uvedení zo strany OpenAI, že splnila množstvo podmienok, ktoré po nej vyžadoval taliansky úrad na ochranu osobných údajov, sa podarilo jej služby znova spustiť. Spoločnosť sa týmto výsledkom pochválila a v Taliansku sa dá opäť legálne používať. Ide o generatívny nástroj vo forme umelej inteligencie, ktorá je zatiaľ predmetom diskusií či už odborných sférach alebo vo vládnych kruhoch.
Opäť sa ukazuje, že rýchly technologický vývoj predbehol regulačné orgány alebo vládne nariadenia, ktoré zvyčajne reagujú s oneskorením. Minulý mesiac totiž taliansky dozorný orgán nazvaný Garante nariadil spoločnosti, aby prestala dočasne spracovávať osobné údaje talianskych používateľov. Dodal tiež, že nechce brániť rozvoju umelej inteligencie, no zdôraznil, že pravidlá EÚ je dôležité dodržiavať.
Dozorný orgán chváli spoločnosť, že sa jej podarilo zapracovať nariadenia do svojho programu, v ktorom vyzvala spoločnosť, aby implementovala ďalšie požiadavky, ako napríklad spôsob overovania veku. Okrem toho mal dať ChatGPT používateľom možnosť odmietnuť spracovanie ich osobných údajov. Sme zvedaví na to, ako sa tieto nariadenia uplatnia v praxi, pretože podmienky používania tohto nástroja hovoria o tom, že ich nástroj môže vaše otázky či diskusiu využívať na to, aby sa ďalej rozvíjala.
Dáta môžu byť analyticky posudzované. Pravdepodobne pôjde o istú anonymizáciu dát. To by mohlo znamenať, že síce bude poznať, čo sa pýtate, čo je zároveň celkom prirodzené, no nebude sa dať jednoznačne identifikovať osoba, ktorá zadáva tieto požiadavky.
Regulácie ako také nepatria medzi obľúbené činnosti firiem, ktoré chcú rozvíjať svoj biznis, avšak v konečnom dôsledku ich vítajú. Aj firmy majú jasne stanovené podmienky, za akých môžu podnikať a spravidla to býva pre ich biznis lepšie, ako sa pohybovať v sivej zóne. To, či sú regulácie vhodné aj pre používateľov daných služieb, je už opačná stránka mince a používatelia zväčša ťahajú za kratší koniec. Je celkom možné, že o tomto, ale aj iných nástrojoch umelej inteligencie v súvislosti so zákazmi a nariadeniami, ešte budeme v budúcnosti počuť.
Zdroj: AP
Prečítajte si aj: