Väčšina prehliadačov sa v súčasnosti od prehliadača Chrome odlišuje oveľa väčším dôrazom na súkromie používateľov.
Môže sa v prvom rade jednať o jednoduché blokovanie súborov cookie až po blokovanie zdrojov, ktoré by sa mohli na diaľku zneužiť na identifikáciu používateľa. Podľa správy časopisu The Wall Street Journal, prehliadač Chrome môže v blízkej budúcnosti implementovať svoj vlastný adblocker. Má to ale jeden háčik. Nemal by mať vplyv na väčšinu skriptov a súborov cookie, ktoré pochádzajú priamo od spoločnosti Google.
V denníku Wall Street Journal sa uvádza, že spoločnosť Google čoskoro spustí v prehliadači Chrome panel s ovládacími prvkami na blokovanie súborov cookie. Neočakáva sa však, že tento nástroj významne ovplyvní sledovacie skripty spoločnosti Google, ktoré by mohli spoločnosti poskytnúť významnú výhodu v porovnaní s jej konkurentmi v oblasti reklamy. Je aj v celku pravdepodobné, že tento krok vyvolá ďalšie súdne spory, pretože si Google týmto krokom vynúti u používateľov “dobrovoľné” vypnutie konkurencie.
Táto funkcia údajne čaká na svoje spustenie minimálne šesť rokov, pričom príprava sa zrýchlila hneď po škandále s únikom osobných údajov na Facebooku (Cambridge Analytica). Konferencia Google I/O 2019 začína už zajtra. Sme zvedaví, čím nás Google prekvapí tento rok.
Zdroj: AndroidPolice
Prečítajte si aj:
Mozilla uvoľnila pre Firefox aktualizáciu, ktorá opravuje niekoľko vážnych chýb