Väčšina prehliadačov sa v súčasnosti od prehliadača Chrome odlišuje oveľa väčším dôrazom na súkromie používateľov.

Môže sa v prvom rade jednať o jednoduché blokovanie súborov cookie až po blokovanie zdrojov, ktoré by sa mohli na diaľku zneužiť na identifikáciu používateľa. Podľa správy časopisu The Wall Street Journal, prehliadač Chrome môže v blízkej budúcnosti implementovať svoj vlastný adblocker. Má to ale jeden háčik. Nemal by mať vplyv na väčšinu skriptov a súborov cookie, ktoré pochádzajú priamo od spoločnosti Google.

V denníku Wall Street Journal sa uvádza, že spoločnosť Google čoskoro spustí v prehliadači Chrome panel s ovládacími prvkami na blokovanie súborov cookie. Neočakáva sa však, že tento nástroj významne ovplyvní sledovacie skripty spoločnosti Google, ktoré by mohli spoločnosti poskytnúť významnú výhodu v porovnaní s jej konkurentmi v oblasti reklamy. Je aj v celku pravdepodobné, že tento krok vyvolá ďalšie súdne spory, pretože si Google týmto krokom vynúti u používateľov “dobrovoľné” vypnutie konkurencie.

Táto funkcia údajne čaká na svoje spustenie minimálne šesť rokov, pričom príprava sa zrýchlila hneď po škandále s únikom osobných údajov na Facebooku (Cambridge Analytica). Konferencia Google I/O 2019 začína už zajtra. Sme zvedaví, čím nás Google prekvapí tento rok.

Zdroj: AndroidPolice

Prečítajte si aj:

Mozilla uvoľnila pre Firefox aktualizáciu, ktorá opravuje niekoľko vážnych chýb

Značky:

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.