Čínsky predajný gigant, Alibaba predal za čierny piatok (11. novembra) tovar za rekordných 17,8 miliardy dolárov.

Tento piatok (tzv. Singles Day) je v Ázii ale aj v USA hlavným predajným dňom. Kupujúci majú istotu, že ich tovar určite príde do Vianoc na objednanú adresu kdekoľvek na svete. Považuje sa aj za protiváhu sviatku Sv. Valentína.

Hodnotou 17,8 miliardy USD prekonal Alibaba svoj vlastný rekord z minuloročného čierneho piatku s hodnotou 14,3 miliardy USD. Alibaba je na Slovensku známy skôr cez dcérsku firmu Aliexpress, ktorý sa orientuje na predaj tovaru koncovým zákazníkom. Najväčším konkurentom Alibaba je Amazon.

Alibaba dosiahol predaj v hodnote 1 miliardy dolárov za prvých 5 minút počas trvania akcií čierneho piatku. Až 87 % nákupov sa realizovalo cez mobilný telefón. Najpredávanejšie americké značky boli Apple, Nike, New Balance, Playboy a Skechers. Najviac sa však darilo domácim čínskym značkám. Za prvé dve hodiny sa predalo viac ako 420 000 smartfónov.

Viac o predaji Alibaba: 

VIDEO: Alibaba prichádza s vlastným automobilom. Jeho cena vám vyrazí dych (Doplnené)

 

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.