Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Ponuka produktov cestovného ruchu, vhodných turistických trás, ale aj zlepšenie dopravného spojenia boli hlavnými témami varšavského seminára venovanému príjazdom čínskych turistov do krajín stredovýchodnej Európy.

Číňania sú najväčšími cestovateľmi na svete

Pre dovolenku v zahraničí sa ročne rozhodne až 100 miliónov Číňanov. Ich dovolenkové výdavky predstavujú približne 102 mld. dolárov, čím si spomedzi ostatných krajín vyslúžili svetové prvenstvo. Na seminári o tom informoval profesor Wolfgang Georg Arlt, zakladateľ a riaditeľ China Outbound Travel Research Institut. Ako odborník na spotrebiteľské správanie sa čínskych turistov radil zástupcom stredoeurópskych krajín, ako formovať ponuku turistických produktov a plánovať pre Číňanov atraktívne turistické trasy.

Slovensko skokanom roka

Wolfgang Georg Arlt prezentoval štatistické údaje čínskych turistov v krajinách strednej a východnej Európy za rok 2015. Obzvlášť pre Slovensko boli tieto údaje veľmi potešujúce. Za prvý až tretí štvrťrok 2015 zaznamenalo Slovensko až 97-percentný nárast s celkovým počtom viac ako 21 000 čínskych turistov a stalo sa podľa Arlta skokanom roka.

OculusRift-5

A čo najviac láka Číňanov na Slovensku? Profesor Arlt naznačil, že najvýznamnejším faktorom je blízkosť Bratislavy od Viedne, ktorá je v Číne veľkým ťahákom. Výhodou je aj relatívne dobrá poloha Bratislavy a Slovenska v rámci poznávacích ciest Číňanov v strednej Európe. Či už je to trasa Varšava – Krakov – Bratislava – Budapešť alebo Praha – Bratislava – Viedeň – Budapešť. Vždy musia prechádzať cez našu krajinu, kde spravidla zostanú na minimálne jednu noc. Okrem Bratislavy sa Číňania zaujímajú aj o naše kultúrne a historické pamiatky, ako sú hrady, zámky a pamiatky zapísané na Zozname svetového dedičstva UNESCO. V ostatnom období pozorujeme aj zvýšený záujem o vínnu turistiku a wellness pobyty.

Podľa štatistického úradu SR za obdobie január až november 2015 navštívilo Slovensko 27 169 čínskych turistov, čo predstavuje oproti predošlému roku nárast o 99,4%. „SACR prezentuje Slovensko na čínskom trhu samostatne, v rámci združenia krajín V4 s názvom Discover Central Europe a v spolupráci s Tourism Cooperation Centre. Medzi hlavné marketingové aktivity patrí účasť na čínskych veľtrhoch cestovného ruchu, organizovanie infociest pre zástupcov čínskych cestovných kancelárií a relevantných médií po Slovensku, prezentačné aktivity vo významných čínskych mestách, ako aj príprava  seminárov a workshopov s cieľom zatraktívnenia destinácie a zvýšenia počtu príjazdov čínskych turistov na Slovensko,“ uviedla generálna riaditeľka SACR Marta Kučerová.

Značky: