Výrobca elektrických a hybridných vozidiel BYD oficiálne dorazil na Slovensko. Prináša čisto elektrické autá a tiež hybridné modely.
Pre slovenský trh sa v rámci uvedenia produktov ponúka výber karosárskych štýlov SUV a sedan s niekoľkými pohonnými jednotkami. Vlajkovou loďou bude SEALION 7, čo je plne elektrické SUV zrýchľujúce z 0 na 100 km/h len za 4,5 sekundy. Kapacita lamelovej batérie ponúka dojazd až 502 km. Elektromotor je schopný dosiahnuť 23 000 ot/min a maximálna rýchlosť je 215 km/h.

Vybrať si môžete aj elegantný sedan SEAL, ktorý sa vyznačuje rovnakou technologickou konštrukciou ako SEALION 7 ale je s nižším profilom, ktorý mu pomáha dosiahnuť až 570 km dojazdu WLTP na jedno nabitie lamelovej batérie.

Ak potrebujete cestovať na dlhšie vzdialenosti, BYD v rámci prvej vlny vozidiel na Slovensku ponúka aj rodinné SUV SEAL U DM-i. Toto vozidlo je vybavené hybridným systémom Super DM, ktorý kombinuje plynulú jazdu elektrického pohonu a stále dokáže prejsť viac ako 1000 km pri plnom nabití a plnej nádrži. Neskôr sa na našom trhu objaví aj kompaktné plne elektrické SUV ATTO 2.

V Bratislave sa otvára aj prvá maloobchodná predajňa. Pripravené sú plány na otvorenie až 20 predajní po celej krajine do konca roku 2025. Prvé predajné miesto bolo vytvorené prostredníctvom partnerstva s Auto Impex.

Zaujímavé sú záručné podmienky, ktoré poskytuje BYD pre svoje modely. Celková záruka na automobily je 6 rokov alebo 150 000 km., Na trakčnú batériu je to 8 rokov alebo 200 000 km, pričom sa nefunkčnú batériu sa považuje pokles kapacity pod 70 % pôvodnej hodnoty. Na elektromotor a riadiacu jednotku sa poskytuje záruka 8 rokov.

Spoločnosť BYD (Build Your Dreams), založená v roku 1995 je jediným výrobcom EV, ktorý vyvinul svoje vlastné napájacie systémy, napájacie batérie, automobilové polovodiče, motory a systémy riadenia motorov. Ako technologická spoločnosť BYD zamestnáva viac ako 110 000 inžinierov a technikov a každý pracovný deň podáva viac ako 40 nových patentových prihlášok.

Lamelovú batériu predstavilo BYD v roku 2020. Plochý, obdĺžnikový dizajn lamelovej batérie zaisťuje lepšie chladenie a predhrievanie a chémia lítium-železo-fosfátu (LFP) úplne bez obsahu kobaltu úspešne prešla testom penetrácie, ktorý bol navrhnutý tak, aby simuloval vnútorné skraty spôsobené ostrými predmetmi preniknutými do batérie počas ťažkej dopravnej nehody.

Počas testu sa teplota batérie pohybovala od 30 do 60 °C a nevychádzal žiadny dym ani plamene. Lamelové batérie tiež vydržia viac ako 5 000 cyklov nabíjania a vybíjania.
Zdroje: vlastné, BYD
Prečítajte si tiež