Platforma Bolt prichádza s novým nástrojom, ktorý má zvýšiť bezpečnosť cestujúcich a vodičov a je dostupný už aj na Slovensku. Nová funkcia umožní v aplikácii vyhotoviť zvukový záznam, ak sa niektorá zo strán počas jazdy cíti nepríjemne.

Zvukový záznam sa dá aktivovať len počas jazdy a je uložený na šifrovanom cloude po dobu 24 hodín. Ak počas tejto doby žiadna zo strán nenahlási incident zákazníckej podpore spoločnosti Bolt, záznam sa automaticky a nenávratne vymaže. Ak však cestujúci alebo partnerský vodič podá sťažnosť, zvukový záznam bude k danej sťažnosti pripojený. Žiadna zo strán nemá k nahrávke prístup a spoločnosť Bolt ju môže prehrať len na objasnenie udalostí a vyvodenie dôsledkov.

Služba, ktorá je v súčasnosti dostupná v 9 krajinách, je teraz prístupná vo všetkých slovenských mestách, kde Bolt pôsobí. Nadväzuje na ďalšie bezpečnostné funkcie, ktorými aplikácia Bolt disponuje. Patrí medzi ne napríklad pravidelné overovanie totožnosti partnerských vodičov umelou inteligenciou, ktorá porovnáva čerstvo zhotovenú fotografiu telefónom s dokladmi, ktoré vodič predložil pri registrácii. Aplikácia tiež umožňuje cestujúcemu a vodičovi zdieľať trasu cesty v reálnom čase s blízkymi osobami a sleduje všetky jazdy prostredníctvom GPS.

Aplikácia tiež automaticky rozpozná dlhé zastavenia vozidla, na základe čoho bezpečnostný tím Bolt kontaktuje vodiča a partnera cestujúceho, aby sa uistil, že nedošlo k nehode alebo inému incidentu. Obe strany majú v aplikácii aj tlačidlo núdzovej pomoci, ktoré umožňuje jediným stlačením vytočiť tiesňovú linku.

Zdroj: Bolt

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.