Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V každom štáte V4 majú zákazníci radi iný model

Francúzska automobilka Citroën, ktorá je súčasťou koncernu Groupe PSA, oslavuje v tomto roku 100 rokov od svojho založenia. Citroëny sa vyrábajú v 9 závodoch v Európe, pričom jedna z výrobných liniek je aj v Trnave. Vozidlá tejto značky sa tešia značnej obľube aj medzi slovenskými motoristami. Najčastejšie inzerovaným modelom francúzskeho výrobcu za posledných päť rokov je u nás desaťročný Citroën C3 s najčastejšou cenou 3 050 eur a so 110 000 kilometrami na odometri. Za uplynulých päť rokov bolo na Slovensku ponúkaných takmer 50 000 vozov značky Citroën. Vyplýva to z kontinuálneho monitoringu trhu ojazdených vozidiel, ktoré pravidelne realizuje medzinárodná sieť autocentier AAA AUTO.

Predaj Citroënov sa v skupine AURES Holdings, do ktorej patrí medzinárodná sieť autocentier AAA AUTO, dlhodobo drží na úrovni okolo 4 % zo všetkých predávaných značiek. Je to viac, ako sa dováža a zároveň aj výrazne viac, než koľko sa Citroënov predáva nových. Po vozidlách tejto značky je v krajinách Vyšehradskej štvorky dopyt. Od roku 2014 ich najväčší tuzemský autobazár na stredoeurópskom trhu predal viac než 17 tisíc. Ako klesá vek predávaných vozov, tak sa postupom času zdvihla ich priemerná cena o 1 500 eur na takmer 7 000 eur. S 51 % prevládajú autá poháňané dieslovým agregátom, najpredávanejšie sú dlhodobo modely C3, C4 a Berlingo. „Hitom tohto roku sú zánovné vozidlá C4 Grand Picasso, pri ktorých je v Mototechne i napriek nízkemu stavu najazdených kilometrov možná úspora oproti cene nového auta aj výrazne viac než 40 %,“ uvádza Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá prevádzkuje medzinárodnú sieť autocentier AAA AUTO a patrí do nej aj značka Mototechna. „Prekvapením sú aj predajné čísla modelu C4 Cactus v našej sieti autocentier, a to aj napriek skutočnosti, že toto vozidlo niektorí ľudia považujú za kontroverzné,“ dodáva K. Topolová.  

Je zaujímavé, že v každej zo štyroch krajín V4, kde skupina AURES Holdings pôsobí, je najinzerovanejším Citroënom iný model. Zatiaľ čo u nás je to C3, ktorých bolo za posledných päť rokov ponúkaných takmer 10 tisíc kusov, u našich českých susedov vedie Citroën Berlingo. Českí šoféri si za posledných päť rokov mohli vyberať z 18 070 kusov tohto modelu. V Poľsku je najponúkanejší model C5 (56 184 kusov), v Maďarsku je to Xsara Picasso s 12 364 inzerovanými kusmi.

Barometer trhu za apríl 2019

V apríli tohoto roku bolo na slovenskom trhu jazdeniek ponúkaných celkovo 61 083 vozidiel všetkých značiek, ktorých cena sa pohybovala najčastejšie na úrovni okolo 5 500 eur a 38 % z nich bolo z dovozu. Najčastejší vek inzerovaných vozidiel bol v apríli 10 rokov a najobvyklejší nájazd kilometrov mal hodnotu 171 835 km. V rebríčku top desiatich najinzerovanejších áut naďalej vedie Škoda Octavia, nasledovaná Fabiou a VW Passat. Poradie na prvých troch miestach teda zostalo rovnaké ako v marci.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.