Aj keď ste CRM (Customer Relationship Management) nikdy predtým nepoužívali, pravdepodobne ste tento pojem už počuli. Môžete si byť istí, že mnohé spoločnosti (vrátane vašej konkurencie) zavádzajú tento softvér a získavajú oproti vám výhodu.
Čo je CRM systém?
CRM – alebo riadenie vzťahov so zákazníkmi – je obchodný softvér, ktorý pomáha spoločnostiam maximalizovať ich úsilie v oblasti komunikácie so zákazníkmi a predaja.
V minulosti si CRM mohli dovoliť len najväčšie spoločnosti a bolo zložité ho implementovať. Dnes majú podniky všetkých veľkostí prístup k ľahko použiteľným a cenovo dostupným možnostiam.
Keď už sme sa oboznámili s novým pojmom, zostáva už len jedna otázka. Prečo by ste mali implementovať CRM systém?
Všetky údaje na jednom mieste
Softvér CRM centralizuje údaje o zákazníkoch, takže všetci vo vašej spoločnosti majú prístup k potrebným informáciám. V databáze nájdete kontaktné informácie, históriu komunikácie so zákazníkmi, ich nákupov a iné.
Ušetrený čas
Manuálne zadávanie údajov je jedným z najväčších faktorov znižujúcich produktivitu zamestnancov. CRM automatizuje mnohé z týchto opakujúcich sa administratívnych úloh, takže váš tím môže tráviť menej času písaním a viac predajom.
Efektívnejší marketing
Vďaka prístupu k informáciám o správaní zákazníkov môžu poverení zamestnanci spolupracovať s marketingovým tímom a poskytovať potenciálnym zákazníkom cielený a užitočný obsah.
Lepšie zákaznícke služby
História predchádzajúcich konverzácií s každým zákazníkom umožní vášmu tímu poskytovať vynikajúce služby zákazníkom. Vďaka prístupu k podrobným poznámkam a rozhovorom sa predaj stane oveľa osobnejším.
Či predávajte pracovné oblečenie, eko kozmetiku alebo kurz food fotografia, z CRM systému môžete len vyťažiť. Zvýšite tak spokojnosť zákazníkov, čo je napokon vašim hlavným cieľom.