Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Mobilné zariadenia sú neoddeliteľnou súčasťou našich životov.

S tabletom alebo mobilom v ruke trávime každodenne viac a viac času. Sociálne siete sú čoraz návykové, webstránky majú bezchybný vizuál a responzívny dizajn, ktorý používateľa dokáže zaujať aj na niekoľko hodín.

Používatelia smartfónov v súčasnosti generujú väčšinu internetovej návštevnosti – preto by sa obsahový marketing mal zamerať najmä na mobilné zariadenia.

Čo je obsahový marketing pre mobilné zariadenia?

Obsahový marketing (content marketing) pre mobilné zariadenia je viackanálová marketingová stratégia, ktorej koncepčné, technické, vizuálne, textové a kampaňové zložky sú optimalizované tak, aby zaujali mobilných používateľov.

Mobilný obsah, ktorý vytvoríte ako súčasť marketingovej stratégie (napríklad články, videá a infografiky), sa môže v konečnom dôsledku zdieľať v rámci všetkých kanálov. Medzi tieto kanály patria: oficiálny blog, sociálne siete, e-mail, natívna mobilná reklama.

Tvorba obsahového marketinguZdroj: elements.envato.com
Tvorba obsahového marketingu

Pri tvorení obsahu pre mobilný marketing sa treba zamerať na:

Rozsah, štýl a formátovanie obsahu

Keďže používatelia mobilných zariadení sú pravdepodobne v pohybe alebo ich rozptyľujú upozornenia z iných aplikácií, mobilný obsah musí byť stručný a jasný. Krátke odseky, jednoduché vety, časté podnadpisy a integrované vizuálne prvky pomáhajú udržať ich pozornosť. Pre oslovenie cieľového publika dôležitý jednotný a pútavý dizajn.

Dizajn webu

Aby sa obsah správne zobrazoval na mobilných zariadeniach, marketéri sa často spoliehajú na responzívny webový dizajn. Tento prístup k tvorbe webových stránok umožňuje, aby sa stránka prispôsobovala v závislosti od veľkosti obrazovky alebo okna každého zariadenia, čím sa dosiahne čo najlepší zážitok pri čítaní. Na zefektívnenie distribúcie obsahu sa môžu používať aj mobilné aplikácie.

Príklad responzívneho dizajnu stránky Giovani:

Responzívny dizajn stránky GiovaniZdroj: giovani.sk
Responzívny dizajn stránky Giovani

Stránka Giovani parfémy na pranie sa po zmenšení okna prispôsobila a zmenila obsah aj dizajn:

Giovani parfémy na prianieZdroj: giovani.cz
Giovani parfémy na prianie

Obrázky, videá a vlastné ilustrácie

Obrázky, ilustrácie či grafické zobrazenia nielen vyzerajú dobre, ale aj zvyšujú rozpoznateľnosť značky. Používateľ si jednoduchšie zapamätá vizuál stránky ako konkrétne slová.

Mobilné SEO

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) pre mobilné zariadenia je neoddeliteľnou súčasťou každej online marketingovej stratégie. Cieľom je zvýšiť viditeľnosť stránky, tým že získa lepšiu pozíciu v mobilných výsledkoch vyhľadávania.

Mobilná SEO optimalizácia zahŕňa oveľa viac než len správny výber kľúčových slov. Ak sa vrátime k nášmu druhému bodu, pre mobilnú SEO optimalizáciu je rozhodujúca webová stránka optimalizovaná pre mobilné zariadenia (responzívny dizajn) ako aj rýchlosť načítania a obsiahnutie celého obsahu reflektujúceho desktopovú verziu.

Dúfame, že po prečítaní viete viac o obsahovom marketingu a jeho súčastiach.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.