Otázka čitateľa: Potrebujem poradiť s Messengerom vo Facebooku. Pripájam sa k nemu na svojom notebooku priamo cez stránku Facebooku. V minulosti som používal aj tablet, ale ten už zastaral a aplikácia Messengeru už v ňom prestala byť dostupná a podporovaná. Ide o to, že som prestal dostávať odpovede od jednej priateľky, s ktorou si píšem od mája. Napísal som jej bez odpovede už asi 15 správ. Niekoľkokrát sa mi pritom zobrazila v okne Messengera správa „Nepodarilo sa zobraziť všetky zašifrované správy.“ Keď kliknem na tlačidlo „Obnoviť správy“, nič sa nestane a žiadna nepribudne. Môže byť problém v tom, že ja používam Messenger na webe Facebooku a ona pravdepodobne na telefóne cez aplikáciu? Ja aplikáciu v tablete už nepoužívam, keďže nefuguje.
Pre posielanie šifrovaných správ je v rámci služby Messenger od Facebooku potrebné používať aktuálne podporované aplikácie a prehliadače.
V minulosti bola táto podpora zahrnutá len v mobilných aplikáciách pre Android a iOS. V súčasnosti už ale spoločnosť Meta (Facebook) ponúka podporu aj pre štandardné webové prehliadače, v rámci pripojenia cez webové stránky a Facebook.com/messages, Facebook chat a messenger.com.
Je nutné používať aktuálne prehliadače Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari alebo Microsoft Edge. V iných alebo starších verziách týchto prehliadačov šifrovaná komunikácia nebude fungovať, respektíve sa nebude zobrazovať.
Je pravdaže len na vás, či sa rozhodnete vytvárať šifrovaný alebo nešifrovaný čet s konkrétnou osobou. Štandardne v tejto službe nie je aktivovaný a pri písaní kontaktom bežným spôsobom sa šifrovanie nepoužíva.
Dôvodom, prečo sa vám zobrazuje správa „Nepodarilo sa zobraziť všetky zašifrované správy“ bude zrejme to, že v minulosti ste na tablete v Messenger aplikácii šifrovanú komunikáciu používali, pričom po začatí používania na webe ste zvolili starší alebo nepodporovaný webový prehliadač. Staršie zašifrované správy sa vám v ňom tak nezobrazili.
Takisto ale platí, že ak sa prihlásite s novým zariadením, ktoré šifrovanie podporuje, ale k prihlasovaniu do daného Messenger účtu ste ho nikdy predtým nepoužívali, niektoré veľmi staré šifrované komunikácie nemusia byť dostupné (to je rozhodnutie spoločnosti Meta, respektíve Facebooku).
Každopádne sa to týka len zobrazenia pôvodných starších komunikácií. Ak v súčasnosti komunikujete s nejakou osobou bez aktivácie šifrovania, alebo vytvárate nový šifrovaný čet na podporovanom zariadení a prehliadači, nie je dôvod, aby vám odpovede na vaše správy nechodili.
Najpravdepodobnejšie vysvetlenie toho, prečo nedostávate odpovede na svoje správy je, že daný človek s vami už nechce komunikovať.
Vo väčšine prípadov je takéto ukončenie zrejmé aj z povahy poslednej známej komunikácie.
Ak sa s daným človekom osobne nepoznáte a posledná známa komunikácia bola jasne srdečná a neukončená typu: „Ahoj, zajtra ti napíšem ako to dopadlo,“ nie je pravdaže vylúčené, že nemôže odpovedať z iných dôvodov (úraz, choroba a podobne). Uistiť sa môžete pokusom o komunikáciu cez e-mail, sms alebo prostredníctvom inej osoby, ktorá vás pozná oboch.