Čo robiť so zlomeným konektorom externého disku?
V prvom rade vás treba upozorniť na jednu dôležitú vec, ktorú si zrejme neuvedomujete. V prípade, že máte akúkoľvek fyzickú poruchu HDD, SSD či USB kľúča a odošlete ho na reklamáciu, tak pri uznaní reklamácie sa prakticky nikdy neopravuje. Dostane nový kus alebo sa vám vrátia peniaze. Vaše dáta sa vám nikdy nebudú posielať nazad, a to žiadnym spôsobom. Rovnako je nutné na to myslieť napríklad aj pri reklamovaní notebooku, kde nie je žiadna istota, že sa vám pôvodný produkt z reklamácie vráti a ani napr. pri výmene displeja. Na to zo zákona nemáte absolútne žiadne právo a nikto nemá povinnosť vracať vám vaše dáta. Ak o ne nechcete prísť, ste povinný si ich zálohovať. Ak už to z dôvodu nefunkčnosti produktu nie je možné, mali ste na to myslieť predtým, než sa nefunkčným stal.
Keďže dáta potrebujete, zaujíma vás už len oprava na vlastné náklady a nič viac. To našťastie nie je v tomto prípade absolútne žiadny problém. Ak aj by bola situácia iná, reklamovanie by bolo problematické. Záleží samozrejme od vôle predajcu a servisu, ale vo väčšine prípadov sa fyzické poškodenie elektroniky spôsobené používateľom z hľadiska reklamácie zamieta. Tieto reklamácie bývajú veľmi ošemetné, a to aj v prípade, že ste v tom nevinne a napríklad sa vám zlomí pánt na notebooku, alebo vo vašom prípade USB konektor disku pri klasickom používaní. Reklamovať produkt s výrobnou chybou v rámci nekvalitného materiálu je pre zákazníka často nočná mora.
Podobné články
Prečo sa telefón prehrieva a ako ho efektívne ochladiť
Tip pre Xiaomi smartfóny: Nastavte si premenlivú tapetu smartfónu
5 tipov, ako zrýchliť Android: Jednoduché triky, ktoré naozaj fungujú
Niagara Launcher: Vyskúšajte dokonalý minimalistický launcher