Sociálne siete už po včerajšom výpadku fungujú naplno a ľudia si začali uvedomovať, čo to vlastne spôsobilo.
Výpadok vytvoril dva tábory
Výpadok sa skončil pred polnocou včerajšieho dňa a rozdelil ľudí na dva tábory. V jednom je skupina ľudí, ktorá si všimla, ako veľmi sme závislí od takýchto foriem komunikácie, a ako veľmi to poznačilo osobnú komunikáciu v rodine, ale aj medzi kolegami. Výsledkom je to, že táto skupina doslova žiada, aby sa takéto výpadky pravidelne konali aspoň raz za mesiac a aby takto stihli digitálny detox, resp. si uvedomili, s kým vlastne v spoločnej domácnosti žijú. Facebook sa na svojej sieti vyjadril, že „to nie je zlý nápad“ a je zaujímavé, že si začal robiť z tohto výpadku žarty sám zo seba.
Druhá skupina ľudí to už neberie až tak na ľahkú váhu. Zdroj získavania svojej obživy totiž postavili na Facebooku, ale hlavne na Instagrame a včera večer sa akosi „nezadarilo„. Skutočne aktívni jedinci dokonca zvažujú žalobu na sociálne siete z dôvodu ušlého zisku. Aj k tomuto sa Facebook na svojej sieti vyjadril tak, že netreba brať všetko tak vážne a počet jeho výpadkov vzhľadom na počet používateľov (spolu s Instragramom a WhatsAppom). Žalôb sa neobáva, voči používateľom neexistuje žiadna dohoda o garantovanej dobe výpadku, ako to býva pri IT projektoch.
Posilnila konkurencia
V každom prípade včera skutočne posilnili sociálne siete, ktoré nepatria do impéria Facebooku. Twitteru sa darilo prilákať používateľov až tak, že tento nápor na zhruba hodinu nezvládol. Posilnil ruský VK a aj YouTube. Facebook sa za výpadok oficiálne ospravedlnil.
K únikom osobných údajov nedošlo
Facebook už potvrdil, že nedošlo k žiadnemu úniku osobných údajov používateľov. Chyba bola spôsobená technickými problémami, ktoré sa podarilo úplne vyriešiť a sociálne siete už pracujú naplno.
Na túto tému sme sa vyjadrili aj pre TA3
Prečítajte si tiež: