Pred mnohými faktami sa oči nedajú zakryť.

Ide napríklad o využívanie moderných technológií, ktoré už dnes dokážu ovládať aj malé deti. Mobilný telefón nájdeme v každej jednej domácnosti a ani zďaleka ho nevyužívame iba na telefonovanie.

Ekonomický rast vďaka internetu

Čaru internetu už podľahlo vyše 40 % svetovej populácie. Podľa štatistík sa výrazne podieľa na ekonomickom raste každej krajiny. Z toho vyplýva, že nám už dávno neslúži len ako prostriedok na zahnanie nudy či čerpanie nových informácií, ale aj na realizovanie biznisu. Mnohí predajcovia na internete prezentujú svoje produkty a služby alebo si rovno zakladajú e-shopy, ktoré dokážu navýšiť ich zisk z predaja.

O tom, že internet je fenomén doby, nemožno vôbec pochybovať. Stačí sa pozrieť napríklad na najznámejšie sociálne siete a počet zaregistrovaných alebo si všimnúť, koľkokrát za deň ľudia na celom svete pátrajú po nejakej informácii prostredníctvom internetových prehliadačov. Skoro tri miliardy hľadaní denne sa eviduje napríklad len na Googli.

Obľúbené nákupy online

Ak sa desiatich ľudí opýtate, či by si niečo kúpili online, ôsmi z nich by reagovali pozitívne v prípade, že by bolo bezplatné poštovné. Celosvetovo 40 % všetkých používateľov internetu obľubuje nakupovať prostredníctvom e-shopov.

Aktuálne je trendom využívať na surfovanie mobilné telefóny. Nosíme si ich všade a väčšina z nás má v cene paušálu zahrnuté aj pripojenie na internet. Ak nie, pripájame sa prostredníctvom Wi-Fi signálu, ktorý je dnes dostupný už aj v kaviarňach, na námestiach či v prostriedkoch MHD. Život v informačnej spoločnosti je veľmi komfortný. Internetový signál chytíte už takmer všade na Slovensku a je to navyše cenovo dostupné. V roku 2014 ho malo k dispozícii až 78 % domácností a vyše polovica pripojení bola realizovaná prostredníctvom mobilného telefónu.

V Effectix.com bol vytvorený prehľad návštevnosti od júla 2010 do júla 2017 s vývojom prístupov cez mobily, tablety a počítače. Aj na Slovensku je vidieť narastajúci trend návštevnosti z mobilných zariadení. V mesiaci júl 2017 dokonca mobily a tablety presiahli viac ako 50 % návštevnosti na weboch zahrnutých do prieskumu.

Vzhľadom na tieto štatistiky je vhodné sa zamyslieť, či sú weby na Slovensku prispôsobené návštevám cez mobily. Ide predovšetkým o rýchlosť webov, prehľadné grafické usporiadanie stránok a prepracovanosť e-shopov.

Postarajte sa o to, aby vaša webstránka obsahovala v prípade pripojenia zákazníka prostredníctvom mobilu viac infografiky a videí než dlhších textov, aby sa dôležité kontaktné údaje dali ľahko skopírovať a poslať napríklad známemu. Webová stránka by mala byť prístupná pre všetky typy zariadení a jej odkazy, okienka a potvrdzujúce tlačidlá by mali mať prispôsobenú veľkosť, nech sú dobre viditeľné a nedochádza k omylom. Žiaľ, väčšina zákazníkov stále nie je spokojná s úrovňou niektorých webov a len ťažko sa na nich orientujú. Kvôli tomu svoj nákup online nezrealizujú, ale radšej sa obrátia na kamenné obchody či konkurenciu s prepracovaným mobil friendly webom.

Mimochodom, vedeli ste, že až 80 % zákazníkov navštívi stránku predajne, v ktorej sa práve fyzicky nachádzajú, aby sa mohli detailnejšie pozrieť na vystavované produkty? Nepodceňte to!

Zdroje: Peter Nemček, Effectix.com, hostingfacts.com, EUROSTAT, statista.com, outerboxdesign.com

Tento článok vyšiel aj v tlačenom septembrovom vydaní TOUCHIT č. 9/2017, preto sa niektoré skutočnosti uvedené v článku, môžu odlišovať oproti aktuálnemu dátumu publikovania.