Jedna z najlepších vecí, čo môžete počuť je práve SXFI. Fantastické v hernom svete.

Technológia, s ktorou prišiel Creative, vytvára neopočúvaný hudobný zážitok. Zvukový prejav sa dá použiť nielen na hudbu ale aj filmy a hry. Zo starých a nekvalitných nahrávok získate razom počúvateľnejší prejav. Z bežných nahrávok na YouTube alebo Spotify získate rozšírený prejav. Toto treba počuť a je to naozaj zážitok. Rozhodne sa oplatí dať peniaze za slúchadlá Creative s touto technológiou. Dostupné sú aj modely do uší, nielen veľké slúchadlá ako v tomto prípade.

Kto si ich kúpi?

Toto sú špecializované slúchadlá. Nechcú sa porovnávať s presnosťou zvuku pri Bose alebo Bang&Olufsen. Toto sú slúchadlá, ktoré produkujú veľmi pekný zvuk s priestorovým až obklopujúcim zážitkom. Nie je ale nutné ho zakaždým používať. Tlačidlom X-FI na ľavej mušli si zapnete alebo vypnete tento rozšírený režim. Vypnutím spravíte z SXFI Theater bežné slúchadlá.

Zdroj: Samuel Hindy

To v prípade, že by ste narazili na nejaký prednes alebo audio, kde vám nejakým spôsobom tento efekt nie je pohodlný. Verte ale, že ich bude málo. Prvé minúty s SFXI sú o zvyku a vyskúšaní trochu iného zvuku. Nakoniec si ho ale obľúbite a zistíte, že bežný, povedzme ničím nevýrazný zvuk dostal úplne nové kontúry.

Preto odporúčam slúchadlá každému, kto chce lepší zvuk, chce niečo na hry ale nemusí to byť typicky herné. Tiež každému, kto chce slúchadlá k počítaču a nepotrebuje typické Bluetooth slúchadlá. Také niečo ku konzole alebo na doma. Pripojiť ich ale môžete aj k Nintendu Switch, takže s nimi môžete v prípade tejto konzoly aj cestovať. Majú aj 3,5 mm konektor, čiže stále sú to univerzálne slúchadlá. Akurát sa nedá použiť SXFI efekt.

Super jemná koženka

Spracovanie je ukážkové. Jemné koženkové polstrovanie je s penou, ktorá netlačí. Priľnú na uši a tým zároveň izolujú svoju reprodukciu. Nemajú najlepšie odhlučnenie vlastnej reprodukcie, ale nasadenie na uši ju pomôže stlmiť voči okoliu. Hovorím ale o vyšším hlasitostiach. Sú nižšie hlasitosti, pri ktorých sa zvuk nebude spod mušlí dostávať von. Mikrofón je odnímateľný, čo oceníte pri počúvaní hudby alebo hraní tam, kde sa nepotrebujete s niekým dorozumievať.

Na zabezpečenie bezdrôtového prenosu má Creative vlastný snímač, aby ste sa vyhli nežiaducej latencii. Toto je jediný spôsob, ako si vychutnať SXFI a bezdrôtový zvuk. Inak sa dá použiť 4-pólový audio kábel, aby ste mali aj mikrofón, nielen zvuk. Skrátka konektivita je dostatočná. Máte k dispozícii predlžovací kábel s miniatúrnou kolískou, do ktorej sa dá zasunúť prijímač od slúchadiel, tiež tu máte aj nabíjací kábel, ale slúchadlá som nabíjal káblom od smartfónu. Výrobca ale nič nepodcenil a vybavil balenie tak, aby ste dostali všetko potrebné.

Zdroj: Samuel Hindy

Ovládanie hlasitosti je nezávislé na počítači a nastavuje sa kolieskom. Je tu samostatné tlačidlo na stlmenie mikrofónu, tlačidlo na vypnutie a spomínané X-FI tlačidlo. Ovládanie celkovo je pohodlné, všetky prvky sú na ľavej mušli, výnimkou je len mikrofón a tlačidlo na vypnutie.

Bez bolesti hlavy

Jemné polstrovanie a spojovací oblúk s možnosťou veľkého priemeru sa postarajú o pohodlie pri nosení. Slúchadlá netlačia a dobre sa nosia. Po čase vám v nich ale bude mierne teplo. To je normálne, koženka tak pôsobí.

LED podsvietenie

Spojitosť s herným svetom môžeme nájsť s LED lemovaním kruhových mušlí. Je decentné, žiadne krikľavé žiarenie a cez aplikáciu SXFI Control si vyberiete vlastné podsvietenie zo 16 mil. stupnice. Dá sa vybrať aj intenzita a mať tak nastavenú úroveň svetla. Toto je niečo, bez čoho by sme sa mnohí zaobišli, avšak nijako to neprekáža.

Podstatná je možnosť spojenia so smartfónom, ktorého SFXI aplikáciu využijete na nastavenie zvukového profilu. Ten u slúchadiel s touto technológiou prebieha cez analýzu ucha a hlavy. Proces sa tak trochu podobá na nastavovanie odomykania tvárou pri smartfónoch. Musíte zadať aj svoje prihlasovacie údaje. Ak už máte konto, zvukový profil sa vám presunie zo slúchadiel, ktoré ste nastavovali v minulosti. Rovnako to platí pre aplikáciu v počítači.

Ako hrajú zvukovo

Ako som už v úvode spomínal, toto nie sú slúchadlá, ktoré sa chcú pasovať medzi výrazne drahšie možno zvukovo presnejšie slúchadlá na trhu. Sú to slúchadlá, ktoré vám prinesú citeľne lepší zážitok od filmu cez hry až po hudbu. Je to poznať a hry, ktoré majú vyladený zvukový prejav, sa tu uplatnia. S efektom X-Fi rozhodne objavíte novú dimenziu zvuku v hrách.

Nezáleží na tom, či počúvate orchestrálnu hudbu alebo popovú, či napríklad hovorené slovo, tu dostanete vždy odpovedajúci zážitok. Skvele pri zapnutom efekte znejú aj filmy. Ekvalizérom sa dá vyladiť zvuk podľa vašich potrieb. Teda ak chcete dunivé efekty, alebo prekreslené stredy, všetko si upravíte. Po tejto stránke nemám žiadne výhrady.

Naozaj sú dobré

Spracovanie, kvalita zvuku, možnosť použiť alebo nepoužiť X-Fi, pohodlie pri nosení, skrátka je tu množstvo pozitív. Keby som ich bral ako domáce slúchadlá, tak je to rozhodne niečo, čo by som odporúčal namiesto klasických slúchadiel s Bluetooth.

Kto by chcel SXFI technológiu, no hľadá niečo viac k smartfónu (nevyžaduje nízku latenciu na bezdrôtový zvuk pri hraní), má možnosť výberu spomedzi ďalších modelov, napríklad Creative SXFI Air alebo Air Gamer.

Cena: 169,99 eur

Zapožičal: Creative

• Jemné náušníky