Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

CUPRA pracuje na veľkom SUV kupé, založenom na dynamickom dizajne karosérie, sofistikovanom interiéri a vyspelom pohonnom ústrojenstve.

  • Štúdia kombinujúca charizmu SUV s eleganciou športového kupé demonštruje potenciál evolúcie dizajnu značky CUPRA
  • Na pohon slúžia dva elektromotory – jeden na prednej a druhý na zadnej náprave – s celkovým výkonom 225 kW (306 k)
  • Vozidlo skonštruované s využitím stavebnice MEB koncernu Volkswagen má batériu s kapacitou 77 kWh, umožňujúcu dojazd 450 km

V rámci nadchádzajúceho prechodu od konvenčného pohonu do sveta elektrifikácie značka CUPRA nanovo definovala výkonnosť. Po premiére štúdie CUPRA Formentor s pohonom plug-in hybrid na jar tohto roku značka postúpila o krok ďalej víziou plne elektrického športového automobilu v podobe štúdie CUPRA Tavascan.

Jedinečná a špecializovaná značka teraz spojila svoju športovú DNA s najmodernejším elektrickým pohonom a sofistikovaným, emocionálnym, expresívnym dizajnom.

Výsledkom je štúdia CUPRA Tavascan, vozidlo konštruované pre nový segment, v ktorom sa a očakáva rast 15 % ročne – kupé SUV s elektrickým pohonom.

Štúdia Tavascan, ktorá je prvým modelom značky CUPRA s plne elektrickým pohonom, kombinuje siluetu päťdverového crossovera s charizmou SUV a eleganciou športového kupé. Proporcie vozidla determinuje použitý elektrický pohon bez lokálnych emisií.

Meno Tavascan je prevzaté z dediny v Pyrenejach, ktorá sa vyznačuje fascinujúcou scenériou a okolitou prírodou.

„Okrem modelu CUPRA Formentor, ktorý sa začne predávať v roku 2020 spolu s ďalšími dvoma výkonnými modelmi s pohonom plug-in hybrid, sme demonštrovali naše technologické schopnosti vývojom prvého pretekového cestovného automobilu s elektrickým pohonom CUPRA e-Racer. Predstavením štúdie CUPRA Tavascan prenášame túto víziu na cestu a dokazujeme, že aj vysoko výkonné vozidlo môže mať elektrický pohon,“ povedal Wayne Griffiths, výkonný riaditeľ značky CUPRA.

Hrany exteriéru
Dizajn karosérie kombinuje výkonnosť s efektivitou, čím prináša do segmentu ekologických vozidiel atletický vzhľad a dynamiku. Dizajn prednej časti karosérie zvýrazňuje elektrický pohon osvetleným logom CUPRA, umiestneným nízko v nárazníku, čo vytvára úplne odlišné vizuálne ťažisko. Každý aerodynamický prvok a otvor na vstup vzduchu zvyšuje efektivitu, pretože umožňuje aby vzduch plynulo obtekal karosériu alebo chladil batériu pohonu.

Prúdenie vzduchu je pri štúdii CUPRA elementom zásadného významu. Atleticky modelované blatníky zakrývajú 22-palcové pneumatiky na diskoch z ľahkej zliatiny turbínového tvaru, umožňujúce optimálne obtekanie kolies s minimálnym odporom.

Na zadnej časti karosérie zlepšuje aerodynamiku funkčný difúzor , ktorý súčasne vytvára emocionálny výraz výkonnosti. Dominantným prvkom na zadnej časti karosérie sú zadné skupinové svetlá, vzájomne prepojené po celej šírke a inkorporujúce svietiace červené logo CUPRA v strede.

Štúdia CUPRA Tavascan má karosériu lakovaná sofistikovaným lakom s efektom tekutého kovu. Vonkajší dizajn dopĺňajú farebne zladené karbónové prvky a  akcentujú detaily medenej farby.

Vnútorný pokoj
Modelované línie karosérie štúdie reflektuje aj kabína posádky. Interiér  kombinuje materiály a technologické koncepcie s otvoreným priestorom, pričom usporiadanie prvkov vytvára perfektnú harmóniu medzi orientáciou na vodiča a komfortom ostatných členov posádky.

Koncepcia interiéru využíva kontrastné farby, štrukturálny karbón a dynamické využitie technológie na vytvorenie odľahčene pôsobiacej kabíny high-end.

Po otvorení dverí posádku privíta difúzne ambientné osvetlenie z LED. Po nastúpení do kabíny vodiča a spolujazdcov obklopí emocionálne prostredie z kože, karbónu a alcantary®.

Štyri samostatné škrupinové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy sú potiahnuté kožou s trojrozmernou štruktúrou, prístrojový panel prebieha ako krídlo po prednej časti kabíny, čím umocňuje dojem veľkého priestoru. Vodič má pred sebou displej digitálneho združeného prístroja s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca), ktorý dopĺňa displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 33 cm (13 palcov) v strede. Tento displej sa dá natočiť aj k spolujazdcovi. Všetci členovia posádky majú k dispozícii najmodernejšiu digitálnu konektivitu.

Výkonový potenciál
Štúdia CUPRA Tavascan prináša jedinečnú víziu vysokej výkonnosti budúcnosti, kombináciou výkonného elektrického pohonu a emocionálneho dizajnu.

Pod atraktívnou karosériou sa skrýva elektrický systém pohonu s vysokým výkonom, tichým chodom a vysokou účinnosťou. Dva elektromotory – jeden na prednej náprave a druhý na zadnej – spolu poskytujú systémový výkon 225 kW (306 k), ktorý sa adaptívne prenáša na všetky kolesá. Štúdia CUPRA Tavascan zrýchľuje z pokoja na tempo 100 km/h za menej ako 6,5 sekundy.

No zrýchlenie je iba jedným z pôsobivých atribútov štúdie. Rovnako pôsobivý je dojazd až 450 km podľa novej metodiky WLTP, ktorý umožňuje lítiovo-iónová akumulátorová batéria pohonu s kapacitou 77 kWh. Pretože vozidlo využíva modulárnu stavebnicu elektromobility MEB koncernu Volkswagen, batéria je umiestnená v podlahe medzi nápravami a nízke ťažisko prispieva k vysokej dynamike jazdy.

Štúdia CUPRA Tavascan bude mať svetovú výstavnú premiéru na budúci týždeň na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

Značky: