Dacia ukázala svoj nový Spring a treba povedať, že vyzerá krásne. Zaujme hlavne cenou, sú tri výbavové verzie a je to celkom jasne auto určené do mestského prostredia.
Základné parametre
Dacia Spring spĺňa požiadavky na jednoduchú, cenovo dostupnú a efektívnu mobilitu s nulovými emisiami. Priemerná denná cesta majiteľov Springu predstavuje 37 km pri rýchlosti 37 km/h. V 75 % prípadoch je vozidlo dobíjané doma z klasickej zásuvky. Zachovala si svoju základnú prednosť: byť najdostupnejším elektromobilom na trhu.
Vylepšený dizajn
Premena je kompletná aj vo vnútri, kde boli prepracované všetky prvky, ale rovnako aj zvonku. Strecha je jedinou časťou karosérie, ktorá zostala zachovaná z predchádzajúceho modelu.
Nová identita značky Dacia, teda dva pruhy, sú sprevádzané symbolickým svetelným podpisom značky v tvare písmena Y, ktorý je obzvlášť výrazný pri svetlách pre denné svietenie vpredu a pri obrysových svetlách vzadu, ktoré sú tvorené LED diódami.
Prístrojová doska
Prístrojová doska bola úplne prepracovaná a premietol sa do nej nový design interiéru. Spring je vybavený digitálnym prístrojovým panelom so 7″ displejom vo všetkých verziách a až 10″ centrálnym displejom multimediálneho systému vo vyšších úrovniach výbavy.
Charakteristické písmeno Y je umiestnené v srdci stredových výdychov ventilácie, je biele (alebo medené vo výbavovom stupni Extreme). Obloženie stredového panelu sa líši podľa úrovne výbavy: šedá Alto vo výbave Essential, tehlovo červená vo výbave Expression a khaki vo výbave Extreme.
Hlavné vylepšenia
Nový Spring sa môže pochváliť štyrmi novými prvkami, ktoré majú za cieľ zlepšiť ergonómiu miesta vodiča a jazdnú dynamiku:
- Nový volant umožňuje lepšie držanie a jednoduchší prístup k ovládacím prvkom
- Nový centrálny panel na lepšiu ergonómiu a nastaviteľnú výšku
- Nový elektrický posilňovač riadenia
- Nové 15″ kolesá pre lepšiu priľnavosť k ceste (štandardná výbava pre úroveň výbavy EXTREME).
- Nový Spring teraz ponúka nový režim B (Brake) so silnejšou rekuperáciou pri brzdení.
- V režime D je energia generovaná pri brzdení rekuperovaná a ukladaná do akumulátora, pričom pri zdvihnutí nohy dochádza k malému spomaleniu. Voľbou režimu B maximalizujete rekuperáciu.
Ideálna do mesta
Nová Dacia Spring je ešte jednoduchšia na ovládanie. Má jeden z najmenších polomerov otáčania na trhu, a to 4,7 metra. Nový Spring ponúka batožinový priestor s objemom 308 litrov (o 6 % viac ako pri predchádzajúcom modeli) – so zloženými zadnými sedadlami dokonca 1004 litrov.
V porovnaní s konkurenčnými vozidlami je batožinový priestor omnoho priestrannejší. Navyše ďalšie odkladacie priestory (dvojitá priehradka, schránky vo dverách atď.) s celkovým objemom takmer 33 litrov tiež prekračujú štandardy segmentu.
Inteligentné a praktické príslušenstvo ďalej zvyšuje úložnú a prepravnú kapacitu nového modelu Spring. Schránka pod prednou kapotou zväčšuje užitočný objem o 35 litrov.
Doplnky
Nový Spring je možné vybaviť príslušenstvom YouClip. Tento jednoduchý systém umožňuje praktickú a bezpečnú montáž špecializovaného príslušenstva na kľúčové miesta v kabíne. Nový Spring je štandardne vybavený 3 príchytnými bodmi YouClip (jeden na palubnej doske, dva na stredovej konzole). Do nich je možné umiestniť odkladacie vrecko, držiak na inteligentný telefón s indukčnou nabíjačkou alebo bez nej alebo inteligentné zariadenie 3 v 1, ktoré kombinuje držiak na nápoje, háčik na tašku a vreckovú lampu. Všetko toto príslušenstvo je k dispozícii v predajných sieťach Dacia.
Multimediálna výbava
Media Control je multimediálny systém, ktorý sa štandardne dodáva do výbavových stupňov Essential a Expression a ktorý je možné ovládať z volantu. Informácie o médiách a telefónnych hovoroch sa zobrazujú na digitálnom prístrojovom štíte. Jeho súčasťou sú tiež dva reproduktory, pripojené Bluetooth a port USB. Po pripojení k aplikácii Dacia Media Control môžete ovládať funkcie rádia/médií a pristupovať k navigácii, smartfónu a pod.
Systém Media Nav Live, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy Extreme a na prianie sa dodáva pri výbave Expression, je vybavený veľkým centrálnym 10″ dotykovým displejom. Integruje online pripojenú navigáciu po dobu 8 rokov s dopravnými informáciami v reálnom čase. Ponúka tiež bezdrôtové ovládanie systémov Apple CarPlay a Android Auto. Systém Media Nav Live je rovnako vybavený dvoma portmi USB.
Výkon motora
Dostupnejší motor s výkonom 65 k. Nový Spring rozširuje možnosti vďaka väčšej dostupnosti svojho najvýkonnejšieho motora s výkonom 65 k/48 kW. Tento motor je teraz dostupnejší, pretože je k dispozícii okrem výbavového stupňa Extreme taktiež od nového výbavového stupňa Expression. Ponúka dynamickú akceleráciu z 0 na 100 km/h za 13,7 sekúnd. Ešte dostupnejší a pre mestskú prevádzku dokonale vhodný je nový model Spring vybavený motorom s výkonom 45 k, ktorý je k dispozícii vo výbavových stupňoch Essential a Expression.
Elektromobil, ktorý váži menej ako tonu
Nízka hmotnosť je kľúčovým faktorom, vďaka ktorému môže nový Spring uplatniť všetky svoje prednosti. S pohotovostnou hmotnosťou 984 kg v najvyššej výbave Extreme je jediným elektromobilom v Európe, ktorý váži menej ako tonu. V porovnaní s predchádzajúcou verziou sa hmotnosť vozidla zvýšila iba o 6 kg, a to napriek novým asistenčným systémom ADAS a vylepšením štandardnej výbavy a spracovania.
Spotreba elektrickej energie
Účinnosť pohonného ústrojenstva novej Dacie Spring znamená, že ponúka spotrebu pod 13,2 kWh/100 km (verzia s výkonom 65k) a 14,1 kWh/100 km (verzia s výkonom 45 k), čo zaisťuje nízke prevádzkové náklady.
Prispôsobená batéria
Kompaktná batéria s kapacitou 26,8 kWh je presne prispôsobená potrebám a životnému štýlu majiteľov Dacie Spring. Pri všetkých verziách ponúka dojazd vyše 225 km. To je postačujúci dojazd pre zákazníkov tohto auta.
Rekuperačné brzdenie
Pre ďalšiu optimalizáciu dojazdu je Dacia Spring vybavená aj systémom rekuperačného brzdenia, ktorý sa aktivuje voľbou režimu B.
Pohodlné nabíjanie
Nová Dacia Spring je štandardne vybavená nabíjačkou na striedavý prúd s výkonom 7 kW, ktorá umožňuje nabiť batériu z 20 % na 100 % pomocou domácej zásuvky za menej než 11 hodín alebo za 4 hodiny pomocou 7 kW wallboxu. Na prianie je k dispozícii jednosmerná nabíjačka s výkonom 30 kW, ktorá umožňuje rýchle nabitie z 20 % na 80 % za 45 minút.
S Dacia Duster môžete aj grilovať
Nový Spring má možnosť obojstranného nabíjania V2L Vehicle-to-load (štandardná výbava pre výbavu Extreme), vďaka ktorému sa môže vozidlo využiť ako zdroj energie na nabíjanie elektrických spotrebičov. Špeciálny adaptér, ktorý sa zapája do nabíjacieho konektora vozidla umiestneného pod mriežkou chladiča, poskytuje tradičnú domácu zásuvku.
Mimochodom, celú tlačovú konferenciu s prezentáciou tohto vozidla poháňala energia z vozidla Dacia Spring.
Ceny a výbava
Dacia Spring Essential s motorom Electric 45 stojí 16 900 eur. Táto verzia obsahuje:
- Vonkajšie spätné zrkadlá v čiernej farbe
- Oceľové 14″ kolesá, celoplošné kryty
- ABS + ESP (elektronická kontrola
stability) + HSA (asistent rozjazdu do kopca) - Obmedzovač rýchlosti
- Svetelný senzor
- Zadné parkovacie senzory
- Manuálne nastaviteľné vonkajšie
spätné zrkadlá - LED svetlomety
- Kľúč s diaľkovým ovládaním
centrálneho zamykania - Látkové čalúnenie v dizajne denim
- Multimediálny systém Media Control
- Dekor palubnej dosky v sivej farbe
Dacia Spring Expression s motorom Electric 65 stojí 18 900 eur. Táto verzia obsahuje navyše:
- Oceľové kolesá 15″ s okrasnými krytmi RESIA
- Dažďový a svetelný senzor
- Manuálna klimatizácia
- Dvojfarebné látkové čalúnenie
- Dekor palubnej dosky v tehlovej farbe
Dacia Spring Extreme s motorom Electric 65 stojí 19 900 eur. Táto verzia obsahuje navyše:
- Oceľové kolesá 15″ s okrasnými krytmi DANUBE
- Vonkajšie spätné zrkadlá v medenej farbe
- Gumené koberce vpredu
- Zadné parkovacie senzory, zadná parkovacia kamera
- Elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá
- Látkové čalúnenie v kombinácii s eko kožou
- Multimediálny systém Media Nav Live – 10″ palcový dotykový displej, satelitná navigácia online v cene počas 8 rokov, digitálne rádio s ovládaním na volante, 2 predné reproduktory, Bluetooth, zrkadlenie telefónu
- Obojsmerný nabíjací adaptér (V2L – Vehicle to Load)
- Dekor palubnej dosky v zelenej farbe
Uvedené ceny platia do konca roka. V súvislosti s nárastom DPH na Slovensku sa upravia podľa toho, ako bude zvýšená.
Zdroje: vlastné, Dacia
Prečítajte si tiež