Totožnosť pracovníka banky si overíte pomocou mobilnej aplikácie.

mBank je ďalšia banka, ktorá aktívne bojuje s podvodnými volaniami. Do svojej mobilnej aplikácie zakomponovala nový nástroj, vďaka ktorému si jej klienti jednoducho overia, či skutočne komunikujú s pracovníkom banky alebo nie.

Novinku už majú vo svojej mobilnej aplikácii k dispozícii všetci klienti mBank a funguje jednoducho. Keď vám zavolá zamestnanec mBank, vo väčšine prípadov vám pošle do mobilnej aplikácie požiadavku na autorizáciu hovoru. Tá bude obsahovať jeho meno a pracovnú pozíciu. Ak notifikáciu cez aplikáciu potvrdíte, môžete bezpečne a s istotou pokračovať v hovore. Pracovník banky nebude klásť žiadne ďalšie overovacie otázky.

Služba funguje v aplikácii automaticky, netreba ju aktualizovať a je zadarmo. Jej výhoda spočíva aj v tom, že overí obe strany hovoru – klient má istotu, že nejde o podvodný telefonát a zamestnanec banky si zároveň potvrdí, že skutočne hovorí s klientom a to bez nutnosti overovania dátumu narodenia či rodného čísla.

Podvodné telefonáty, pomocou ktorých sa útočníci snažia získať citlivé údaje, sa nazývajú vishing. Útočníci dokážu napodobniť akékoľvek telefónne číslo a môžu sa vydávať aj za zástupcu banky. Vďaka novej funkcionalite od mBank sa takéto riziko zneužitia pre jej klientov znižuje.

Notifikácia v aplikácii mBank, pomocou ktorej si overíte, že telefonujete s jej zamestnancomZdroj: mBank
Notifikácia v aplikácii mBank, pomocou ktorej si overíte, že telefonujete s jej zamestnancom

Zdroj: mBank

Prečítajte si aj:

Značky:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit