Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Už o rok budú musieť firmy v rámci celej Európskej únie spĺňať podmienky vyplývajúce zo Smernice o ochrane osobných údajov, známej ako GDPR.

Je najvyšší čas, aby sa spoločnosti, ktorých sa toto nariadenie týka, pripravili na zavedenie zmien. Na tejto ceste za “ozdravením” dátovej bezpečnosti (tzv. data detox) im môže spoľahlivo poslúžiť aj špeciálny online hub, ktorý práve sprístupnila spoločnosť Kaspersky Lab. Firmy tu nájdu nástroj, schopný vyhodnotiť pripravenosť ich systému na GDPR, poskytne im cenné rady a všetky potrebné informácie na splnenie požadovaných kritérií v termíne.

Napriek blížiacemu sa termínu a množstvu nárokov, ktoré sú kladené na firmy v súvislosti so spracovaním a uchovávaním osobných údajov, má podľa prieskumu Kaspersky Lab stále jedna pätina (20 %) firemných IT špecialistov nízke alebo žiadne povedomie o GDPR. Pritom za nesplnenie požiadaviek vyplývajúcich zo smernice GDPR hrozia vysoké finančné pokuty – až do 20 miliónov eur (alebo do výšky 4 % z celkového ročného obratu).

Právne a bezpečnostné firmy spolu s manažmentom spoločností už väčšinou majú informácie  o tom, čo GDPR obnáša. Avšak zamestnanci iných oddelení, ktorí každodenne prichádzajú do styku s osobnými údajmi a ktorých predovšetkým sa bude toto nové nariadenie týkať, naopak tak ucelený obraz o nových povinnostiach nemajú. Nový online hub (internetová stránka) je preto navrhnutý tak, aby mal o svojich povinnostiach prehľad tak každý jeden zamestnanec, ako aj firma ako celok. Informácie o vplyve GDPR na jednotlivé oddelenia sa dozvedia aj prostredníctvom animovaného videa, interaktívneho diagramu alebo podrobného „white paper“ dokumentu.

Webová stránka rovnako poskytuje firmám aj špeciálny internetový nástroj, ktorý zhodnotí pripravenosť ich procesov na GDPR. Je navrhnutý tak, aby dokázal poslúžiť spoločnostiam, ktoré sú ešte len v úvode implementácie, ale aj takým, u ktorých už prebieha proces. Vďaka sérii otázok získajú informácie o tom, v akom stave sa nachádzajú ich dáta naprieč celou infraštruktúrou a praktické rady k dosiahnutiu požadovaných zmien.

O problematiku GDPR je v súčasnosti veľký záujem, najmä kvôli blížiacemu sa termínu a prípadným vysokým pokutám. Bez ohľadu na to, je tu však stále značná časť firiem, ktorá ešte neuskutočnila potrebné kroky k naplneniu požiadaviek smernice a zabezpečila dáta naprieč všetkými svojimi oddeleniami. Popri spolupráci s právnymi a obchodnými konzultantmi by spoločnosti nemali zabúdať na tých zamestnancov, ktorí sú najčastejšie v kontakte s osobnými údajmi,“ povedal Petr Kuboš, regionálny obchodný manažér pre východnú Európu, Kaspersky Lab.