Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Digitálne technológie prinášajú do zdravotníctva rozsiahlu transformáciu. Zmena sa týka aj biofarmaceutických spoločností, ktoré vďaka digitalizácii môžu inovovať vývoj výrobkov a služieb, lepšie komunikovať so spotrebiteľmi a zefektívniť svoje činnosti. Informuje o tom analýza spoločnosti Deloitte zameraná na digitálnu transformáciu.

Podľa rozsiahleho prieskumu samotné spoločnosti považujú digitálnu transformáciu za možnosť výrazne inovovať výrobky a služby, zvýšiť zaangažovanosť zákazníkov a zlepšiť vykonávanie súvisiacich činností. Biofarmaceutické spoločnosti by preto mali byť pripravené transformovať svoje prevádzkové a obchodné modely.

„Aby boli biofarmaceutické spoločnosti konkurencieschopné, je potrebné využiť digitalizáciu v čo najväčšej možnej miere. Digitálne technológie sú zdrojom obrovských zmien v odvetví zdravotnej starostlivosti. Postupom času môžeme očakávať rozmach digitálnej diagnostiky a liečby, väčšiu orientáciu na pacienta, vzájomne prepojené údaje a intenzívnejšiu spoluprácu v oblasti regulácie,“ vysvetľuje Ľubica Dumitrescu, partnerka spoločnosti Deloitte.

V oblasti výskumu a vývoja má digitálna transformácia potenciál výrazne zlepšiť produktivitu pomocou umelej inteligencie a matematickej biológie pri objavovaní a vývoji liekov a zefektívňovaní klinického skúšania. Pacient pocíti dopady transformácie hlavne pri samotnej liečbe, ktorá bude lepšia a efektívnejšia vďaka cielenému zaangažovaniu pacienta a uplatňovaniu zásad behaviorálnej vedy.

Ako ďalej konštatuje štúdia, individualizovaný marketing pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti by mohol viesť k väčšiemu povedomiu o trhu. Digitálne dodávateľské siete zároveň môžu viesť k lepšej viditeľnosti výrobkov, sledovateľnosti a kontrole zásob.

„Každá biofarmaceutická spoločnosť by si mala zvoliť vlastný smer a nastaviť si ciele. Výskum naznačuje, že na digitálnu transformáciu je potrebných päť kľúčových kompetencií. Patrí sem rozširovanie vedeckých poznatkov prostredníctvom prístupu k novým zdrojom dát a uplatňovanie zásad behaviorálnej vedy na zlepšenie výsledkov liečby. Ďalej je to vytvorenie štruktúry podnikovej architektúry, rozvoj prediktívnej analytiky a kapacít umelej inteligencie a umožnenie zmeny kultúry,“ vymenúva Dumitrescu.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.