Tatra banka rozširuje svoje digitálne portfólio a prichádza s inovatívnym produktom Digitálna hypotékaTB. Novinka umožňuje podávanie žiadostí o hypotéku priamo cez mobilnú aplikáciu Tatra banka, a tak zvyšuje komfort klientov. Táto funkcionalita je navyše dostupná aj pre neklientov banky. Prvá fyzická návšteva banky bude potrebná až pri podpise zmluvnej dokumentácie.

Zjednodušenie a flexibilita procesu
Inovatívny produkt Digitálna hypotékaTB je dostupný v mobilnej aplikácii Tatra banka a je určený najmä na kúpu nehnuteľnosti alebo refinancovanie existujúcej hypotéky. Klienti Tatra banky aj neklienti si môžu vytvoriť konzultáciu či doložiť potrebné doklady priamo v aplikácii z pohodlia domova. V prípade neklientov sa overí ich identita pomocou tvárovej biometrie a skenu občianskeho preukazu. Prvá osobná návšteva klientov bude potrebná až pri podpise zmluvných dokumentov.

Vďaka digitálnemu procesu sa rozširuje dostupnosť hypotéky na 24 hodín denne 7 dní v týždni.
Pre koho je nová inovácia určená?
Hypotéku v mobile môžu využiť osoby s príjmom zo zamestnania, podnikatelia či dôchodcovia. Žiadatelia by mali mať vyhliadnutú nehnuteľnosť, ktorá je už skolaudovaná a zapísaná na liste vlastníctva, alebo vybratý konkrétny stavebný pozemok. Žiadosť o hypotéku s jedným žiadateľom môže klient či neklient priamo vybaviť cez mobilnú aplikáciu. V prípade, ak sa žiadateľ rozhodne doplniť ďalšiu osobu ako spoludlžníka, s jeho pridaním mu pomôže Remote hypotekárny bankár na diaľku. V procese žiadosti o hypotéku sa môže žiadateľ kedykoľvek odkloniť do fyzického sveta a jednoducho si dohodnúť stretnutie alebo vyžiadať konzultáciu na diaľku.



„Hypotéka bola dlhodobo chápaná ako komplikovaný produkt, väčšinou spájaný s potrebou osobnej návštevy v pobočke a pomoci zo strany hypotekárneho špecialistu. Našou ambíciou je odstrániť tieto obavy klientov a priniesť pre nich jednoduché riešenie s možnosťou vybaviť si hypotéku z pohodlia domova. Klienta pritom nenechávame samého, sme tu s ním „na diaľku“ počas celého digitálneho procesu, kedykoľvek potrebuje asistenciu či podporu,“ uviedla Petra Koleníková, vedúca oddelenia zabezpečených úverov pre fyzické osoby v Tatra banke.

Hypotéka v mobile ako ďalší krok digitalizácie hypoték
Banka neustále prináša svojim klientom aj neklientom nové spôsoby, ako zvýšiť komfort vďaka ďalším inováciám v digitálnom svete. Pred vyše rokom predstavila jedinečnú funkcionalitu – online sledovanie stavu žiadosti o hypotéku v mobilnej aplikácii Tatra banka. „Trackovanie“ hypotéky umožňuje sledovať stav vybavovania hypotéky krok po kroku: od vzniku konzultácie k úveru až do času prípravy zmluvnej dokumentácie. Túto funkcionalitu teraz môžu využiť aj klienti s Digitálnou hypotékouTB .
Zdroje: vlastné
Prečítajte si tiež