Tak, ako sa rozšírilo online nakupovanie, zvyšuje sa aj počet dotazníkov, ktoré nám zapĺňajú emailové schránky. Rôzne prieskumy a ďalšie požiadavky na ohodnotenie spokojnosti s nákupom alebo službami, prichádzajú doslova z každej strany. Každý je zvedavý, chce lepšie, chce viac.
Hodnotenia spokojnosti sú skvelé, a preto ich odporúčam čítať pred každým nákupom. Je dobré prečítať si viaceré spotrebiteľské recenzie nielen o vybranom produkte, ale prínosom je čítať reakcie zákazníkov spokojných so samotnými službami obchodov.
Vždy je však potrebné čítať s porozumením, aby sa odfiltrovala určitá frustrácia pisateľov recenzií, a zhodnotilo, či dôvod neodporúčania konkrétneho produktu je skutočne opodstatnený.
Neraz je pri produkte vidieť aj pomerne vysoké percentuálne ohodnotenie, a to aj napriek tomu, že pisateľ nakoniec produkt neodporúča. Na prvý pohľad to môže ďalšieho kupujúceho odradiť od inak kvalitného produktu, s ktorým by bol spokojný, ale niekto už na naň napísal negatívne hodnotenie, takže má automaticky pravdu. Často ju mať nemusí, pretože si pri nákupe iba nesprávne definoval potreby a vybral produkt, ktorý jednoducho nebol určený pre neho, no iný by s ním bol spokojný.
V neposlednom rade si pred pridaním negatívneho hodnotenia prečítajme návod alebo hľadajme prípadný dôvod nesprávneho fungovania v spôsobe používania.
Rovnako si dajme záležať, teda ak sa rozhodneme napísať hodnotenie, písať ho s chladnou hlavou, čo najobjektívnejšie, aby malo skutočnú výpovednú hodnotu, bez potreby prikrášľovať alebo zámerne zavádzať. Pomôžeme tak ostatným.