Hudbu v priestorovom formáte počúva o 50 % viac používateľov ako v septembri.

Billboard zverejnil článok, ktorý analyzuje priestorový zvuk Dolby Atmos v hudobnej službe Apple Music, resp. jeho obľúbenosť medzi používateľmi. Publikované dáta naznačujú, že technológia, ktorá je v Apple Music dostupná od júna 2021, si získava obľubu používateľov. V porovnaní so septembrom ju počúva o 50 % viac používateľov – a celkovo viac ako polovica všetkých predplatiteľov služby Apple Music na celom svete.

Hudba vo formáte Dolby Atmos je jedným z hlavných rozdielov medzi Apple Music a Spotify. Prínos tejto technológie spočíva v tom, že ponúka až 128 samostatných kanálov, ktoré môžu tvorcovia hudby využiť na vytvorenie skladby s dôrazom na jej jednotlivé prvky. Výsledkom je väčší dôraz na detail a bohatšie podanie skladby.

Podmienkou však je, aby bola hudba optimalizovaná pre Dolby Atmos a tento proces je časovo náročný – najmä ak chcú hudobní producenti aktualizovať už existujúce nahrávky. Aj z toho dôvodu sa knižnica Dolby Atmos hudby v Apple Music rozrastá postupne a pomaly. Apple však tvrdí, že tvorcovia ako Taylor Swift zaznamenali o 40 až 50 % nárast počúvanosti ich tvorby, keď sprístupnili albumy vo formáte Dolby Atmos.

Vo svojej videorecenzii na Apple AirPods 3 som sa vyjadril, že Dolby Atmos sa možnože stane technológiou, ktorá bude v budúcnosti priamym nástupcom počúvania stereo hudby. Úspech tejto technológie v Apple Music je z tohto hľadiska potešiteľný, avšak faktom je, že ak chce Dolby Atmos uspieť, musí sa táto technológia stať bežne dostupnou.

Zdroj: Billboard, vlastné

Prečítajte si aj:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit