Dongfeng BOX: Auto do mesta a na okresky
Dongfeng BOX patrí do A segmentu malých kompaktných vozidiel. Zároveň svojím elektrickým pohonom spĺňa definíciu dostupnej elektromobility pre masy. Jeho cenovka totiž začína pod 20 000 € a pritom je to plnohodnotné auto. Navyše, čo sa týka vnútorného priestoru, je prekvapivo priestranné.
Dongfeng BOX: Mestský elektromobil, ktorý prekvapí výbavou aj priestorom
Čínske automobilky to s označovaním modelov nemajú jednoduché – a Dongfeng BOX je toho viac ako živým dôkazom. Na prvý pohľad ide o kompaktný mestský elektromobil, no pod povrchom sa skrýva viac, než by ste čakali. Poďte sa pozrieť, čo všetko tento model ponúka.
Označenie, ktoré môže zmiasť
Dongfeng BOX je postavený na platforme Quantum Architecture 3.0, ktorú si Dongfeng vyvinul sám. Prvým modelom na tejto platforme je Nammi06, no paradoxne druhým je Nammi01 – čo je čínske označenie práve pre Dongfeng BOX. Preto sa na svetlometoch aj v interiéri objavuje označenie „Nammi“, čo môže európskeho zákazníka zneistiť.
Aby toho nebolo málo, existuje aj Dongfeng Nanno BOX – konkrétne je to technický súrodenec Dacie Spring, vyrábanej v Číne v rámci joint venture Renault-Dongfeng. Táto verzia využíva platformu eGT, vyvinutú spoluprácou Dongfeng-Renault-Nissan.
Dizajn a priestor: Malý zvonka, veľký zvnútra
Dongfeng BOX pôsobí ako kompaktný hatchback, no vnútorným priestorom prekvapí. Vďaka dlhému rázvoru a šikovnému usporiadaniu interiéru ponúka miesto aj pre vyššiu triedu. Dvojfarebná karoséria, vysúvacie kľučky a zliatinové disky dodávajú autu ten pravý štýl.
V interiéri zaujme prešívaná umelá koža, mäkčené materiály a ventilovaná bezdrôtová nabíjačka. Výsuvná zásuvka namiesto klasickej priehradky je praktická – napríklad na notebook počas nabíjania. V najvyššej výbave nechýba elektricky nastaviteľná sedačka vodiča.
Displeje a ovládanie
- Prístrojový štít: 5″ displej, dostatočný, no menší font.
- Hlavný displej: 12,8″, domovská obrazovka prekvapí, menu je prehľadné.
- Ovládanie: Fyzické tlačidlá na volante sú intuitívne a bezpečné.
Pohon a batéria: Efektivita pred výkonom
Dongfeng BOX využíva pohonnú jednotku MACH E iD3-70 („10-in-1“), s účinnosťou až 92 %. Spotreba je výborná – len 10,5 kWh/100 km a čisto v meste aj menej.
- Batéria: LFP od Sunwoda, kapacity 31,4 kWh (model E1) a 42,3 kWh (modely E2/E3).
- Nabíjanie: max. výkon 88 kW (v praxi je to menej), 10 až 80 % za 40 minút.
- Palubná nabíjačka: 6,6 kW, avšak s 32 A poistkou. Ideálne nabíjať cez 230 V adaptér – 100 km dojazdu za 5 hodín nabíjania na takejto zásuvke.
Záver: Mesto mu sedí
Dongfeng BOX je ideálny pre mestskú a prímestskú premávku. Vhodný pre mladé rodiny, ponúka výborný pomer ceny a výbavy. Parkovanie je jednoduché, interiér prekvapí a spotreba poteší. Ak hľadáte elektromobil na každodenné dochádzanie, BOX je rozhodne zaujímavý kandidát.
Na článku spolupracoval Richard Pienčák.
Zapožičal: DFMOTOR
Cena: od 19 990 eur
Podobné články
XPENG G6: Tesla killer
Elektrická GLC mení pravidlá hry: Dojazd vyše 700 km a rýchle nabíjanie
Mercedes-Benz CLA 350 4MATIC with EQ Technology (VIDEO)
Športové elektrické auto XPENG Next P7