Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nové hyperšportové pneumatiky určené predovšetkým na jazdu po ceste prinášajú obrovské zlepšenie, pokiaľ ide o presnosť riadenia, spätnú väzbu a priľnavosť na mokrom povrchu. Vďaka tomu jazdci môžu excelovať v zákrutách.

Značka Dunlop predstavila svoje najnovšie cestné hyperšportové pneumatiky SportSmart mk4. V nich zúročila a ďalej zlepšila vysokú úroveň dynamických úžitkových vlastností predchádzajúceho radu cestných pneumatík určených pre širokú škálu športových motocyklov.

Nové pneumatiky SportSmart mk4, ktoré v ponuke značky nahrádzajú veľmi obľúbené pneumatiky SportSmart Mk3 uvedené na trh v roku 2019, ponúkajú vďaka neustávajúcemu vývoju každej jednotlivej súčasti pneumatík podstatne ešte lepšie vlastnosti.  SportSmart mk4 sú určené prevažne pre použitie na cestách a v ponuke značky sa radia k pneumatikám SportSmart TT určeným na použitie či už na ceste alebo aj na pretekárskej dráhe.

Nová zmes zlepšuje výkonnosť za mokra

Rovnako, ako v predchádzajúcej generácii, sú zadné pneumatiky SportSmart mk4 vybavené zmesou Dunlop MultiTread, ktorá využíva silnejšiu stredovú zmes a mäkšiu ramennú zmes na dosiahnutie ideálnej kombinácie odolnosti a výkonnosti v zákrutách. Na predných pneumatikách je využitá rovnaká zmes ako v ramenách zadných pneumatík po celej šírke behúňa, čo zabezpečuje rovnaké správanie a spätnú väzbu bez ohľadu na uhol náklonu.

Zmes nových pneumatík umožňuje výrazne lepšiu výkonnosť za mokra vďaka o 20 % vyššej trakcii na povrchu s nízkou priľnavosťou a o 18 % lepšej trakcii na povrchu so strednou priľnavosťou, ale zlepšuje aj trakciu za sucha. Nová zmes MultiTread obsahuje nový mix polymérov, najnovšiu siliku s vysokou povrchovou plochou, živice na zvyšujúcu priľnavosť za mokra a sucha a zahŕňa aj technológiu „Fine Carbon“. To všetko spoločne napomáha skrátiť čas zahrievania, zvýšiť priľnavosť a trakciu v chladnejších dňoch a taktiež znížiť valivý odpor a predĺžiť tak kilometrový dojazd.

„Od začiatku sme vedeli, že od nášho vývojového tímu toho chceme veľa,“ vysvetľuje Roberto Finetti, marketingový manažér spoločnosti Dunlop Motorcycle Europe. „Výkonnostná úroveň predchádzajúcej generácie je aj dnes stále veľmi vysoká, ale od nových pneumatík sme požadovali, aby sa dokázali presadiť a vyniknúť v silnom konkurenčnom segmente prémiových hyperšportov. Potešilo nás, že tím nielenže tento cieľ dosiahol, ale vlastne posunul cieľovú pásku ešte ďalej, najmä vďaka zlepšeniu výkonnosti pneumatík za mokra. Výsledkom sú hyperšportové pneumatiky, ktoré umožňujú jazdcom na športových motocykloch všetkých úrovní zvládať akékoľvek zákruty.“

Technológia z víťazných pretekov zárukou presnejšej a zábavnejšej jazdy

Rozsiahle skúsenosti spoločnosti Dunlop z vrcholových pretekov superbikov a superšportov sú zdrojom inšpirácie pre väčšinu technológií využitých v prémiovom rade hyperšportových pneumatík. Najnovšie z inovácií overených na pretekoch ťaží práve SportSmart mk4.

Medzi tieto inovácie patrí na predných pneumatikách systém Dynamic Front Formula, ktorý pomáha nastaviť dokonalú rovnováhu medzi nižšou namáhavosťou riadenia, priľnavosťou, stabilitou a citom pre správnu súhru oboch pneumatík, a systém Carcass Tension Control, ktorý správne ladí napätie v kostre a optimalizuje jazdnú stopu tak, aby bola čo najlepšie využitá zmes behúňa.

Výsledkom týchto inovácií je, že SportSmart mk4 umožňujú jazdcom ľahko zvládať zákruty a bez väčšieho úsilia meniť smer jazdy, a to pri vynikajúcej presnosti riadenia a neutrálnom správaní v zákrutách. Jazdec si taktiež užíva pohodlnejšiu jazdu a príjemnejší a presnejší pohyb po hrboľatých, alebo zle udržiavaných cestách.

Spoločnosť Dunlop využila pri vývoji nového nápaditého dezénu behúňa metódu analýzy konečných prvkov (FEA). Naďalej síce vychádza z dezénu pneumatík SportSmart Mk3 a TT, ale bol upravený tak, aby zodpovedal novej konštrukcii a vlastnostiam zmesi. Výsledkom je ideálna stopa a tuhosť kostry, ktoré umožnili dosiahnuť požadovanú ovládateľnosť a dobrý pocit z jazdy, ale aj veľmi postupného opotrebovávania a rýchleho zahriatia.

„Spätná väzba od testovacích jazdcov naznačuje takmer nulové napriamovanie pri brzdení v náklone a všeobecne vysokú odolnosť pneumatík voči zmenám zaťaženia,“ vysvetľuje Dmitri Talboom, produktový manažér Dunlop Motorcycle Europe. „To svedčí o zdokonalení, ktoré náš výskumný a vývojový tím dosiahol vo všetkých parametroch úžitkových vlastností pneumatík, aby poskytol jazdcom na športových motocykloch všetkého druhu dokonalý zážitok z jazdy. Najnáročnejší jazdci ocenia neuveriteľnú úroveň výkonnosti, najmä v chladnejšom alebo vlhkom počasí, ostatní jazdci si všimnú presnosť, ľahké zatáčanie a väčší komfort, ktorý im spríjemní jazdu.“

SportSmart mk4 sú súčasťou prémiového radu hyperšportových pneumatík Dunlop spolu s pneumatikami SportSmart TT (50/50 pre použitie na ceste a na pretekárskej dráhe), D212 GP Racer (pre voľné jazdy na pretekárskej dráhe) a GP Pro D213 (pretekové pneumatiky pre šampionáty, ktoré predpisujú použitie pneumatík schválených pre prevádzku na ceste). Doteraz predávané pneumatiky SportSmart Mk3 zostanú v ponuke zachované v obmedzenom počte rozmerov.

Veľkosti ponúkané od okamihu uvedenia na trh:

  • 120/70ZR17 58W
  • 160/60ZR17 69W
  • 180/55ZR17 73W
  • 190/50ZR17 73W
  • 190/55ZR17 75W
  • 200/55ZR17 78W

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.