Väčšina e-shopov zažíva v aktuálnom období nápor. Ak ste majiteľom takéhoto biznisu možno zažívate zlaté časy, no ak vám to prerastie cez hlavu môže to mať na vaše podnikanie negatívny dopad.

Zvýšený dopyt znamená nárast prijatých objednávok. Buď teda získate množstvo nových spokojných zákazníkov alebo ich veľa stratíte, práve kvôli neschopnosti vybaviť všetky objednávky včas. Je dôležité už od začiatku vedieť, čo môžete očakávať a prípadne aké máte možnosti.

Predikovať budúcnosť nie je v našich silách, dá sa na ňu pripraviť vhodným softvérovým riešením a technológiami. Mnoho podnikateľov od tejto myšlienky odrádza práve vyššia počiatočná investícia. Možno na začiatok zaplatíte viac, avšak z dlhodobého pohľadu je menšie riziko, že sa dostanete do náročných až neriešiteľných situácií. A skúsenosti reálnych používateľov takýchto systémov ukazujú, že sa časom takáto investícia aj tak vráti.

Kedy je čas začať hľadať systém

Na začiatok si teda skúste spísať vaše potreby. Ktoré procesy máte na hrane, čo vám funguje dobre, kde očakávate rast a podobne. Po tejto analýze vám vypadne niekoľko dôležitých bodov, ktoré vám ukážu, ktoré softvéry by sa vám mohli vo vašom on-line podnikaní hodiť. Je dobré, ak sa k tejto úlohe dostanete včas, pretože bod kedy nestíhate vybavovať objednávky, robíte chyby, zákazníci sa hnevajú, obchodníci chodia po neefektívnych stretnutiach a HR oddelenie je zahltené excelovskými tabuľkami, to je už doslova rozhodujúca hodina dvanásta. Správny moment, kedy do podnikania zapojiť múdre softvéry je vtedy, keď cítite, že rastiete, začínate pociťovať časovú tieseň a potrebujete dať vašim procesom jasné pravidlá.

Nebojte sa noviniek

Máte mnoho zamestnancov a prišiel čas na automatizovanie riadenia ľudských zdrojov? Chýba vám automatizácia pri celom nákupnom proces od prijatia objednávky až po odovzdanie balíka kuriérovi? Alebo naopak máte veľmi špecifické druhy služieb, ktoré si vyžadujú individuálny prístup ku každému zákazníkovi? Všetko, čo vás limituje treba ihneď eliminovať. Našťastie dnešný trh s technológiami ponúka toľko možností, ktoré vás dokážu podržať a vyriešiť v podstate akýkoľvek problém. HR, ERP, či CRM systémy sa stanú vašou pravou rukou a aj keď si to možno teraz nemyslíte, časom si bez nich nebudete vedieť predstaviť svoje podnikanie. Spoločnosť Solitea má riešenie na efektívnu prepojenie informácií z vašich e-shopov, zamestnancov, vykonávaných úloh, skrátka spojeniu vašej firmy dokopy.

Nejde len o podporu vášho on-line, či off-line biznisu. Takéto systémy vás odbremenia od každodenných rutinných činnosti. Ukážu vám podľa poctivo zozbieraných dát presné informácie, ktoré vám pomôžu pri ďalšom rozhodovaní, zbavia vás chybovosti, ktorá sa pri nápore práce bežne stáva a posunú vás míľovými krokmi dopredu. Nebojte sa pojmov ako strojové učenie alebo umelá inteligencia. Sú to pomocníci a na sci-fi filmy, ako prevzali nadvládu nad planétou zabudnite. Vy teraz potrebujete, aby prevzali kontrolu nad vašimi procesmi, to na začiatok pre váš biznis a zisky stačí.

SoliteaZdroj: Solitea

Neplaťte ďalšieho zamestnanca

Fakturácia, evidencia skladu alebo len vybavovanie či párovanie objednávok, to všetko prestanete zvládať, ak vám výrazne stúpnu požiadavky na tovar vo vašom e-shope. Ako si overíte, či je tovar ešte na sklade, ak to budete musieť pri násobkoch objednávok robiť ručne? Nastanú nedorozumenia, reklamácie, nedočkaví zákazníci budú očakávať svoj tovar, no vy ho už na sklade nemusíte mať atď. Logicky by z toho vyplývalo, že treba posilniť tím, to si však vyžaduje vyčlenenie financií na mzdové náklady, ktoré sa budú každý mesiac opakovať. Čo keby ste namiesto toho, zaplatili iba raz a to za systém, ktorý zvládne to, čo by obsiahol nový zamestnanec. Digitalizácia je v podstate už nevyhnutnosťou a jedného dňa by vás tento krok tak, či tak čakal.

Všetko sa dá prepojiť

A vo výslednom efekte je žiaduce, aby ste mali systém, v ktorom budete môcť sledovať stav vašej firmy. Či už po stránke objednávok a ich plnenia ako aj vyššej efektivity v podobe priameho nástroja vybraným oddeleniam, napríklad skladníkom. Tí v spojení s mobilnou aplikáciou dostanú nové možnosti, ako nájsť tovar ešte rýchlejšie. Toto všetko a omnoho viac obsiahne ERP systém.

ERP systém zároveň riadi životný cyklus dokumentov ako objednávky, faktúry, zálohové faktúry, príjmové alebo výdavkové. Vyhodnotí dobre ale aj horšie predávané produkty a tiež vás upozorní na zle nastavenú maržu.

Taký CRM systém vám zase dá poriadok v riadení prístupu ku klientom, objednávkam ako aj vyhľadávaní nových príležitostí. Ocení ho najmä obchodný tím, ktorý potrebuje udržovať kvalitný vzťah so zákazníkom a mať vždy aktuálny prehľad o všetkom, čo sa okolo nich deje. Tiež vám pomôže plánovať kampane a cieliť presnejšie informácie na zákazníkov a lepšie sa o nich starať. Napríklad vaši zamestnanci nebudú kontaktovať niektorých zákazníkov nadmerne a zároveň nezabudnú na ďalších. Nehovoriac o tom, že kvalitné CRM systémy fungujú v cloude, a teda môžete používať aj ich mobilné aplikácie, čo znamená, že obchodníci budú mať prístup ku všetkým dátam odkiaľkoľvek z terénu. Nehovoriac o tom, že rovnako vedia zozdieľať s ostatnými členmi tímu dáta zo stretnutia prakticky ihneď, takže nadväzujúce kľúčové úlohy neostanú visieť vo vzduchu.

Pri výbere vhodných systémov berte do úvahy ich funkcie, možnosť prístupu prakticky odkiaľkoľvek, ale hlavne ich možnú vzájomnú integráciu. Ak si systémy navzájom poprepájate, uľahčíte si ďalšie procesy. Navyše získate silnú základňu s dôležitými dátami, ktoré budú navzájom súvisieť. Mnoho systémov ponúka podrobné reporty, ktoré vám dajú presný pohľad na to, ako sa vášmu podnikaniu darí, ktoré produkty sú najpredávanejšie, kde strácate, kde zarábate, či sú vaši obchodníci efektívni a mnoho iného. Navyše môžete zrýchliť vybavenie objednávok, navštíviť viac klientov, znásobiť zisky, odbremeniť HR oddelenie vďaka automatickému zapracovávaniu novej legislatívy. Možnosti máte otvorené.

SoliteaZdroj: Solitea

Vaša firma

Je zrejmé, že e-shop sa dá viesť rôznymi spôsobmi a metódami. Nedá sa tvrdiť, že máte zlý systém. Otázkou je skôr, či bude systém dobrý aj keď sa podmienky na trhu zmenia. Nárast objednávok alebo výpadok strategických dodávateľov, sú len niektoré z možných faktorov a rizikových scenárov. A vo výsledku tu máte množstvo ďalších faktorov, pre ktoré sa oplatí zamyslieť nad potrebou ERP alebo CRM systému. Či už potrebujete pomoc s fakturovaním alebo vedením účtovníctva, prípadne komplexným riadením firmy, využiť môžete nástroje a know-how spoločnosti Solitea.

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.