Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť BMW Group zaznamenala v minulom roku solídny medziročný nárast predaja o 8,4 percenta, pričom zákazníkom na celom svete bolo dodaných celkovo 2 521 525 vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce. Predaj automobilov značky BMW dosiahol v minulom roku nové historické maximum 2 213 795 kusov (+ 9,1 %), a značka je zároveň aj na čele globálneho prémiového segmentu. Spoločnosť v roku 2021 viac ako zdvojnásobila predaj plne elektrických vozidiel na 103 855 kusov (+ 133,2 %).

„Napriek prekážkam v zásobovaní a pokračujúcej pandémii koronavírusu: sme v roku 2021 dosiahli úspešný predajný výkon vďaka silnému prevádzkovému výkonu a ponuke produktov. Naše značky zaznamenali na celom svete viaceré historicky najlepšie predajné výsledky – na čele stojí značka BMW, ktorá je jednotkou v globálnom prémiovom segmente,” povedal Pieter Nota, člen predstavenstva spoločnosti BMW AG zodpovedný za zákazníkov, značky, a predaj. „S viac ako 100 000 plne elektrickými vozidlami predanými v minulom roku sme sa jednoznačne zamerali na zvyšovanie podielu elektromobility,” pokračoval Nota.

Spoločnosť BMW Group má dobrú pozíciu na to, aby v roku 2022 pokračovala v ziskovom raste

Spoločnosť je pri pohľade na aktuálny rok optimistická. „V roku 2022 chceme pokračovať v ziskovom raste a budeme systematicky rozširovať našu ponuku plne elektrických vozidiel. V tejto oblasti sme si stanovili mimoriadne ambiciózne rastové ciele a naším zámerom je medziročne viac ako zdvojnásobiť predaj plne elektrických vozidiel,” dodal Nota.

Systematická digitalizácia užívateľského rozhrania otvára cestu k predajnému úspechu v budúcnosti

Spoločnosť BMW Group spolu s uvedením modelov BMW iX a BMW i4 výrazne rozšírila digitalizáciu užívateľského rozhrania.

Napríklad, spolu s ponukou intuitívnej konfigurácie, ktorá zjednodušuje proces nákupu, s predkonfigurovanými novými vozidlami a s ponukou novších ojazdených vozidiel v rámci celého modelového radu je v Nemecku, na domácom trhu spoločnosti BMW Group, už možné kúpiť vozidlá aj on-line. Do roku 2025 plánuje spoločnosť predávať približne štvrtinu svojich vozidiel výlučne online.

Rozpoznávanie požiadaviek na služby na základe údajov umožňuje proaktívnu starostlivosť o zákazníkov. To znamená, že zákazníka možno priamo kontaktovať a poskytnúť mu pomoc na diaľku kedykoľvek je to možné, alebo možno v prípade potreby jednoducho a efektívne dohodnúť návštevu servisu.

Nová aplikácia My BMW/MINI ponúka ešte viac doplnkových funkcií, ako sú napríklad rezervácia digitálnych služieb alebo široký prístup k možnostiam nabíjania, a tiež poskytuje priamy kanál pre zákazníkov.

Predaj vozidiel značky BMW prekonal historické maximum z predkrízového roku 2019

Značka BMW ukončila rok 2021 s celosvetovým medziročným nárastom predaja o 9,1 percenta (na 2 213 795 vozidiel). Vďaka svojmu mladému a atraktívnemu produktovému portfóliu dosiahla značka BMW historicky najvyššie predajné čísla.

Roku 2021 dominovala ofenzíva elektromobility

V roku 2021 bolo 13 percent vozidiel značiek BMW a MINI predaných na celom svete – spolu 328 316 kusov (+ 70,4 %) – už elektrifikovaných. V Európe to bolo už viac ako 23 percent (225 415 kusov).

S 37 939 vozidlami BMW iX3* predanými v roku 2021 bolo približne každé desiate vozidlo BMW X3 dodané zákazníkom na celom svete plne elektrické. Počas toho istého obdobia sa každý tretí zákazník na celom svete, ktorý si kúpil model MINI 3-dverové, rozhodol pre jeho plne elektrickú verziu* (34 851 kusov). Zároveň modwl BMW i3, jediné plne elektrické prémiové vozidlo na svete v kompaktnom segmente, pokračovalo aj vo svojom deviatom roku v raste: S 28 216 predanými vozidlami sa predalo o 5,4 percenta viac vozidiel BMW i3 ako v predchádzajúcom roku.

Koncom minulého roka uviedla spoločnosť BMW Group na trh dve kľúčové inovatívne vlajkové lode, modely BMW iX a BMW i4. V roku 2022 spoločnosť rozšíri svoj elektrický rad o plne elektrické verzie BMW radu 7 a BMW X1 a v roku 2023 aj o veľkoobjemové BMW radu 5. K nim pribudnú ďalšie modely vrátane nástupcu modelu MINI Countryman a plne elektrického vozidla Rolls-Royce Spectre.

Do roku 2023 bude mať spoločnosť aspoň jeden plne elektrický model na cestách v približne 90 percentách svojich súčasných trhových segmentov. V priebehu nasledujúcich desiatich rokov spoločnosť plánuje predať celkovo asi desať miliónov plne elektrických vozidiel.

Od polovice dekády výrazne prispejú k objemom predaja spoločnosti BMW Group aj vozidlá triedy Neue Klasse, ktorá je nekompromisne zameraná na plne elektrický pohon.

Ponuka produktov značky MINI bude od začiatku 30. rokov 21. storočia výlučne čisto elektrická, od roku 2030 bude čisto elektrickou značkou aj Rolls-Royce. Všetky budúce nové modely od BMW Motorrad v oblasti mestskej mobility budú plne elektrické.

Ďalší míľnik v úspešnom príbehu BMW M GmbH

S celkovým počtom 163 542 vozidiel M (+ 13,4 %) dodaných zákazníkom zaznamenala divízia BMW M GmbH opäť rekordný predaj v segmente vysoko výkonných aj výkonných vozidiel. Obzvlášť dobre sa darilo novým modelom BMW M3 a BMW M4. Medziročne vzrástol aj predaj modelov BMW X5 M a BMW X6 M zo segmentu Sports Activity Vehicles. Vo výkonnostnom segmente prispeli k rastu najmä nové deriváty modelového radu 4 – a najmä kupé BMW radu 4. Rastúcej obľube sa tešili aj modely BMW X3 M40i* a BMW X7 M50i*. Tento rok prídu na trh plne elektrické modely BMW iX M60* a BMW i4 M50*, ktoré ešte viac prispejú k budúcim úspechom značky.

Každý desiaty zákazník značky MINI na celom svete už jazdí plne elektricky

Značka MINI dodala minulý rok zákazníkom 302 144 vozidiel – o 3,3 percenta viac ako v roku 2020. Približne 17 percent týchto vozidiel malo elektrifikovaný pohon. Viac ako jeden z desiatich zákazníkov MINI sa rozhodol pre plne elektrické MINI: model MINI Cooper SE* (34 851 kusov). MINI Electric je najpredávanejší model z rodiny MINI a v roku 2021 bol hnacou silou značky, pričom celosvetovo dosiahol rast o 98,2 percenta. Vďaka plánovanému preskupeniu modelového radu, rozšíreniu výrobnej kapacity a rozvoju nových cieľových skupín a trhov sa stratégia značky MINI aj v budúcnosti zameria na úspešný a ziskový rast.

Značka Rolls-Royce Motor Cars zaznamenala najvyšší predaj vo svojej histórii

S 5 586 predanými kusmi po celom svete (+ 48,7 %) sa značke Rolls-Royce podarilo dosiahnuť najvyššie tržby v celej jej 117-ročnej histórii. Toto celkové číslo zahŕňa rekordný predaj vo väčšine regiónov vrátane Veľkej Číny, Ameriky a Ázie a Tichomoria, ako aj vo viacerých krajinách sveta. Minulý rok sa vyznačoval veľkým celosvetovým dopytom po všetkých modeloch, najmä po modeloch Ghost a Cullinan a po všetkých variantoch s označením Black Badge, pričom súčasné objednávky siahajú až do tretieho štvrťroka 2022. Na rekordné úrovne sa dostali aj zákazníkom na mieru vytvárané vozidlá a spoločnosť oznámila, že model Boat Tail, ktorý vznikol v oddelení Rolls-Royce Coachbuild, sa stane stálou súčasťou jej budúceho portfólia. Automobilka sa aj naďalej vyvíja ako skutočná luxusná značka a teraz sa pripravuje na historické uvedenie svojho prvého plne elektrického vozidla Spectre, ktoré príde na trh v štvrtom štvrťroku 2023. 

Rok 2021: Najlepší rok pre BMW Motorrad

S 194 261 vozidlami (+ 14,8 %) dodanými zákazníkom, bol rok 2021 najlepším rokom v histórii aj pre BMW Motorrad. Rovnako ako v predchádzajúcich rokoch sa o rast predaja postaral model BMW R 1250 GS, ktorý s približne 60 000 kusmi predanými v roku 2021 opäť významne prispel k úspechu značky. Úplne nový model BMW R 1250 RT odštartoval na trhu dobre, rovnako ako veľké modely R 18 so štyrmi doteraz predstavenými derivátmi. Veľmi dobrému prijatiu sa tešil aj nový model BMW S 1000 R: Spolu s prvým modelom BMW M od divízie BMW Motorrad priniesol na scénu štvorvalcov sviežu energiu a potvrdil technologickú prevahu BMW Motorrad.

Predaj značiek BMW a MINI podľa regiónov/trhov

Spoločnosť BMW Group v roku 2021 v Číne opäť zaznamenala nové historické maximum a v prémiovom segmente naďalej vedie. Celkovo bolo zákazníkom v Číne dodaných 846 237 vozidiel značiek BMW a MINI (+ 8,9 %). Predaj elektrifikovaných vozidiel v Číne naďalej naberal na dynamike s rastom o 69,6 percenta a s viac ako 21 000 predanými kusmi modelu BMW iX3. Južná Kórea, piaty najväčší trh spoločnosti, zvýšila v roku 2021 svoj predaj o 11,0 percenta so 77 592 predanými vozidlami.

V USA sa dodávky automobilov značky BMW vyšplhali o 20,8 percenta na 336 644 kusov a boli tak na rovnakej úrovni ako v predkrízovom roku 2019. Značka MINI predala v roku 2021 v USA 29 930 vozidiel – nárast o 6,4 percenta v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Modelový rad BMW X tvoril v minulom roku v USA 60 percent celkového predaja.

V Európe dosiahli celkové predajné čísla značiek BMW a MINI dovedna hodnotu 948 087 kusov (+ 3,9 %). Belgicko sa stalo historicky prvou európskou krajinou, kde sa značka BMW stala trhovým lídrom. Historické maximum zaznamenalo aj Holandsko: model BMW iX3* sa stal najpredávanejším elektrickým modelom v prémiovom segmente s 2 733 registráciami nových vozidiel.

Spoločnosť BMW Group pokračovala v roku 2021 v raste svojho podielu v segmente na domácom nemeckom trhu s 267 917 dodanými vozidlami (- 6,8 %) a vedie prémiový segment s trhovým podielom viac ako 35 percent. Predaj plne elektrických vozidiel sa viac ako zdvojnásobil (27 248 nových registrácií vozidiel). Vrátane 43 842 predaných vozidiel PHEV bola štvrtina všetkých vozidiel dodaných v Nemecku už elektrifikovaná.   

Prehľad predajov spoločnosti BMW Group v Q4/December 2020/2021

4. štvrťrok 2021Medziročné porovnanie %Celý rok k decembru 2021Medziročné porovnanie %
BMW Group Automotive589 301-14,2 %2 521 525+ 8,4 %
BMW510 727-15,1 %2 213 795+ 9,1 %
– BMW M GmbH40 540-7,0 %163 542+ 13,4 %
MINI77 306-8,5 %302 144+ 3,3 %
BMW Group elektrifikované*96 741+ 26,9 %328 316+ 70,4 %
Rolls-Royce1 268+ 14,8 %5 586+ 48,7 %
BMW Motorrad37 652-5,1 %194 261+ 14,8 %

*BEV a PHEV 

Predaj značiek BMW a MINI podľa regiónov/trhov

4. štvrťrok 2021Medziročné porovnanie %Celý rok k decembru 2021Medziročné porovnanie %
Európa223 167-15,8 %948 087+ 3,9 %
Nemecko*62 745-26,4 %267 917-6,8 %
Ázia232 222-17,1 %1 065 141+ 8,2 %
Čína176 600-18,9 %846 237+ 8,9 %
Amerika120 838-5.2 %450 062+ 18,9 %
USA100 891-6,0 %366 574+ 19,5 %

*Predbežné údaje na základe registrácií

Údaje o dodávkach uvedené v tejto tlačovej správe sú predbežné a môžu sa zmeniť až do zverejnenia správy výročnej správy BMW Group Report 2021. Poznámky o tom, ako sa pripravujú údaje o dodávkach, nájdete vo výročnej správe BMW Group Report 2020 od str. 128.

*Údaje o spotrebe/emisie:

MINI Cooper SE: Kombinovaná spotreba energie v kWh/100 km: 16,9 — 14,9 NEDC, 17,6 — 15,2 WLTP 

BMW iX3: Kombinovaná spotreba energie v kWh/100 km: 18,9 — 18,5 WLTP 

BMW X3 M40i: Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 9,5 — 8,8 WLTP; Kombinované emisie CO2 v g/km: 216 — 200 WLTP

BMW X7 M50i: Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 11,2 — 11,0 NEDC, 12,8 — 12,3 WLTP; Kombinované emisie CO2 v g/km: 258 – 252 NEDC, 292 – 280 WLTP 

BMW iX M60: Kombinovaná spotreba energie v kWh/100 km: 24,7 — 21,7 WLTP (predbežné údaje, ktoré ešte nie sú oficiálne potvrdené) 

BMW i4 M50: Kombinovaná spotreba energie v kWh/100 km: 22,5 — 18,0 WLTP

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.