Elektrifikácia časom neminie ani pracovné autá, čoho dôkazom je aj pripravovaná Toyota Hilux Revo BEV,  ktorá sa začne vyrábať  v priebehu nasledujúceho roka, kedy bude aj oficiálne uvedená na trh.

Pozitívnou správou je, že sa bude vyrábať v Thajsku a pre tento trh je aj primárne určená, pričom sa však časom nevylučuje ani export do ostatných krajín, vrátane EÚ. Ak by ste nevedeli, tak autá tohto typu tvoria v Thajsku viac ako 50 % všetkých predajov.

Toyota Hilux Revo BEV
Toyota Hilux Revo BEV

Nový Hilux Revo BEV bude konkurovať elektrickému Isuzu D-Max, ktorý sa bude taktiež vyrábať na ďalekom východe. Extra veľa špecifikácií zatiaľ nie je známych, no šíria sa fámy o veľmi malom dojazde na úrovni 200 kilometrov. Batéria by mala byť uložená v podlahe, čo je klasikou, pričom pôjde o model s malou kabínou, dlhou korbou a pohonom zadných kolies – 4×2. Presne takéto prevedenie je v predaji aj v aktuálnej dobe, akurát so spaľovacím motorom.

Výkonný viceprezident Toyota Motor Asia, Pras Ganesh, pre agentúru Reuters povedal, že hmotnosť je najväčším problémom: „Čím väčší dojazd, tým väčšia/ťažšia batéria a hmotnosť vozidla, čo znamená zníženie užitočnej nosnosti vozidla.“

  • Toyota Hilux Revo BEV
  • Toyota Hilux Revo BEV
  • Toyota Hilux Revo BEV
  • Toyota Hilux Revo BEV
  • Toyota Hilux Revo BEV
  • Toyota Hilux Revo BEV
  • Toyota Hilux Revo BEV

Dojazd na úrovni 200 kilometrov je skutočne slabučký, a to najmä ak ide o auto, ktoré má voziť ťažký náklad, ktorý dojazd ešte viac skreše. Toyota musí vymyslieť veľmi dobrý kompromis medzi hmotnosťou vozidla a úžitkovosťou, aby to vo výsledku dávalo pre zákazníkov skutočný zmysel bez zásadného obmedzovania.

Chceli by ste časom vidieť elektrický Hilux aj v našich končinách? Ak sledujete moje články, tak môj názor zaručene poznáte… nech si ho pokojne nechajú v Thajsku 😊.

Zdroj: motor1.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.