Elektrické motorky sa na Slovensku uchytili a spoločnosť Antik prichádza opäť s novými modelmi. Staršie modely takýchto motoriek sme už testovali a ide o veľmi zaujímavú formu dopravy. Predovšetkým v mestskom prostredí.

Antik má pre elektrické motorky pripravenú aj infraštruktúru, čo zjednodušuje ich nabíjanie. Aj pri nových modeloch zostáva charakteristické, že tieto motorky majú efektný športový dizajn, disponujú platným typovým schválením EÚ a majú aj pomerne dlhý dojazd. Pritom viacero modelov umožňuje použitie dvoch batérií, čím sa dojazd motorky zdvojnásobuje.

ANTIK SUPER SOCO TC PRO

Ide o novšiu verziu modelu TC. Motorka má rázvor 1,347 m a jej hmotnosť je 101 kg. Ide o dvojmiestnu motorku s maximálnou nosnosťou 176 kg. Pohon sa realizuje elektrickým motorom umiestneným v strede motorky s prenosom sily na zadné koleso remenicou.

Výkon motora je 3,5 kW, krútiaci moment 13 Nm. Na vedenie tejto motorky postačuje VP skupiny A1. Udávaný dojazd je od 95 po 110 km. 72 voltová batéria s kapacitou 45 Ah sa nabíja dodávanou nabíjačkou z 230 V siete za 7 hodín. Brzdenie je hydraulické, kotúčové. Farebná verzia TC PRO je len modrá. Cena tejto motorky je zatiaľ 3999 eur a ide o limitovaný model s obmedzeným počtov kusov na sklade.

ANTIK SUPER SOCO TC PROZdroj: Antik
ANTIK SUPER SOCO TC PRO

ANTIK SUPER SOCO TSX

Táto morka je lacnejšia, predáva sa za cenu 3199 eur a má viacero farebných verzií. Je oveľa ľahšia ako TC PRO a jej nosnosť pre dvoch cestujúcich je len 158 kg. Maximálny výkon motora je 1,95 kW, krútiaci moment je 55 Nm a motor je v tomto prípade integrovaný v zadnom kolese. Batéria má kapacitu 30 Ah, dojazd je až 70 km. Pri tejto motorke môžete využívať dve batérie súčasne a zdvojnásobiť tak dojazd. Požadované vodičské oprávnenie je AM.

Veľmi dobrý pomer výkon/cena pri modeli SUPER SOCO TSXZdroj: Antik
Veľmi dobrý pomer výkon/cena pri modeli SUPER SOCO TSX

ANTIK SUPER SOCO TC MAX

Najvýkonnejšou predstavovanou motorkou je TC MAX. Aj s batériou váži táto motorka 101 kg, maximálna nosnosť je 176 kg. Výkonom motora 3,5 kW a krútiacim momentom 13 Nm sa podobá na TC PRO. V ponuke je čierna farba, na výber máte kolesá s výpletom alebo hliníkové. Rozdiel voči parametrovo podobnej TC PRO je okrem farby aj v maximálnej rýchlosti. Zatiaľ čo TC PRO dosahuje maximálnu rýchlosť 85 km/h, pri TC MAX je to 95 až 100 km/h. Cena tejto motorky je 4499 eur. Na šoférovanie tejto motorky je už potrebné vodičské oprávnenie kategórie B.

Najvýkonnejší model SUPER SOCO TC MAXZdroj: Antik
Najvýkonnejší model SUPER SOCO TC MAX

Elektrické skútre

Okrem elektrických motoriek ponúka Antik aj elektrické skútre. V predaji je naďalej aj SUPER SOCO CUX za 2499 eur. Tento skúter sme už v TOUCHIT predstavili a tento sa používa aj pri zdieľanej doprave v Košiciach cez stránku www.antiksmartway.sk.

ANTIK SUPER SOCO CU MINI

Ide o malý jednoosobový skúter dostupný v štyroch farbách. Hmotnosť skútra je 56 kg, maximálna nosnosť je 130 kg. Maximálny výkon motora je 1 kW, s jeho 20 Ah batériou je dojazd 30 km. Doba nabíjania batérie na 230 V nabíjačke je 5 hodín. CU MINI dosahuje maximálnu rýchlosť 45 km/h. Na šoférovanie treba vodičské oprávnenie AM alebo B. Odhadovaná cena tohto skútra je okolo 1200 eur.

Maličký skúter SUPER SOC CU MINI sa vyplatí hlavne do mestaZdroj: Antik
Maličký skúter SUPER SOC CU MINI sa vyplatí hlavne do mesta

ANTIK SUPER SOCO CPX

Ide o väčší dvojsedadlový skúter s hmotnosťou 110 kg. Jeho dizajn umožňuje prevoz dvoch osôb do 163 kg a tiež je tu ochrana voči poveternostným vplyvom. Krútiaci moment je v tomto prípade 150 Nm, výkon motora je 4 kW. Batéria sa na štandardnej nabíjačke nabíja 6 hodín, dojazd je až do 60 km. Na šoférovanie tohto skútra treba vodičské oprávnenie skupiny B.

Dvojsedadlový skúter SUPOER SOCO CPXZdroj: ANTIK
Dvojsedadlový skúter SUPOER SOCO CPX

Celkovo je zrejmé, že elektrické motorky budú populárne. Ak o ne máte záujem, je pre vás výhodné zaujímať sa o ne čo najskôr. Viete, ako je to v súčasnosti s cenami. Ďalšie detaily nájdete aj na stránke https://vmotosoco.sk/.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.