Výrobcovia elektrických bicyklov sa postupne začínajú zameriavať aj na detské bicykle, ktoré budú dopĺňať veľké alebo niečím špecifické bicykle pre dospelých.

Deti to vidia u rodičov a chcú to tiež, rodičia chcú dieťaťu dopriať nový zážitok, prípadne sa deti venujú zjazdom a šetrenie energie počas šliapania hore kopcom je tiež dobrá zámienka na kúpu takéhoto bicykla. Existuje „XY“ dôvodov, prečo by bolo, prípadne nebolo vhodné kúpiť dieťaťu elektrický bicykel, no možnosť tu každopádne je. Najnovším prírastkom v tejto kategórii je Twenty4 E od spoločnosti Bulls Bikes.

Bulls Twenty4 E
Bulls Twenty4 E

Ide o dizajnovo podarený horský bicykel, presnejšie e-MTB, ktorý má hliníkový rám a 250W motor Bosch Active Line Plus uložený v strede (tzv. stredový pohon). Motor dopuje 500 Wh odnímateľná batéria (Bosch PowerPack), ktorá môže poskytovať dojazd až 215 km – v závislosti od terénu, počasia, hmotnosti jazdca a stupňa asistencie elektromotora. Rýchlosť bicykla, resp. asistencia motora je obmedzená na 25 km/h, čiže úplný štandard ako v prípade bicyklov pre dospelých. Mohlo to byť pokojne aj menej, prípade s obmedzením cez aplikáciu.

Novinka má relatívne vysokú cenu, takže tomu musí byť prispôsobená aj výbava. Okrem hliníkového rámu je samozrejmosťou 8-rýchlostná kazeta Shimano s rozsahom 11 až 34T. Chýbať nesmú ani kvalitné hydraulické brzdy, pohodlné sedlo, riadidlá od výrobcu Styx a 24-placové kolesá s pneumatikami Schwalbe Black Jack, ktoré poskytujú dobrú trakciu v rôznom teréne. Rovnako tak je prítomná aj predná odpružená vidlica SR Suntour XCT so zdvihom 80 milimetrov.

Bulls Twenty4 E
Bulls Twenty4 E

Na záver dodajme, že celková hmotnosť je 20,5 kilogramu, čo nie je málo, no ak to má byť čiastočná predpríprava na veľké e-MTB bicykle, tak to dáva zmysel. Okrem toho sa deti naučia pracovať s váhou bicykla, čo im môže pomôcť aj v budúcich jazdách na malej motorke a pod. Či je cena nízka alebo vysoká necháme na vás – za tento model si Bulls Bikes pýta 3 483 eur.

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE