Laser použite pri operácií očí, na všetko ostatné je tu atrament.
Svoju misiu Epson tento rok štartuje modelom WorkForce-C5790DWF. Na ňom demonštruje, že atrament dokáže nahradiť laserovú tlač aj v podnikovej tlači.
Značka chce rozšíriť svoj podiel. Znamená to ale ukrajovanie trhu ostatným výrobcom. Lacnejšia tlač nebude jedinou cestou, ktorou chce Epson preraziť najmä v biznis segmente. Svoje zariadenia a ich prínos stavia na množstve spotrebného materiálu priamo v balení. To znamená aj veľkokapacitné náplne a tým lacnejšia tlač s potrebou menej častého vymieňania náplní.
Pre spoločnosť je Český a Slovenský trh rovnaký z pohľadu zákazníkov. Ich skúsenosti hovoria, že používatelia si chcú priplatiť za celkovú kvalitu a výdrž zariadenia. Typický zákazník je automotive. Či už Kia, VW Group alebo ostatní, ktorí tu majú továrne tlačia na zariadeniach Epson.
Už niekoľko rokov sa tlač z laseru transformuje na atrament. Biznis atrament je segment, ktorý sa špecializuje na tlač s univerzálnym použitím rôznych médií a skupinu do veľkosti približne 7 používateľov. Vhodná je aj pre používateľa s potrebou tlačiť väčšie objemy dát.
To sú technológie, ktoré sú v oblasti atramentovej tlače vymyslené a patentované. To znamená, že v rámci technológie atramentu je tu ešte 70 % možností, ako ju do budúcna lepšie využívať. Z toho pohľadu je laser takmer na hranici svojich technologických možností a neposkytuje taký priestor vylepšovania a napredovania ako atrament.
Atramentová multifunkcia WorkForce-C5790DWF inovuje doterajšiu sériu Epson WF-51/56xx. Zariadení tohto typu sa v ČR a SR predalo 18 000. Teraz sú tu inovované verzie radu C a na týchto modeloch sa zmenila farba na sivo-čiernu, je tu polohovateľný displej ale aj výstupný zásobník s menším dopadom na celkový priestor.