Ponúka viacero funkcií, ktoré oceníte v pracovnom prostredí.

Epson EB-2250U je moderne vybavený biznis projektor. Využíva technológiu 3LCD a ponúka obraz v rozlíšení 1920 × 1200 pixelov s pomerom strán 16:10. Projektor dokáže vytvoriť 50 až 300-palcový obraz. Projekčná vzdialenosť musí byť minimálne 1,5 metra.

Počas testovania projektora sme ocenili vysokú kvalitu obrazu a svietivosť na úrovni až 5000 lúmenov. Tento jas zabezpečuje veľmi dobrú viditeľnosť v takmer všetkých svetelných podmienkach, pre optimálny zážitok však možno budete musieť použiť žalúzie na oknách. Závisí od veľkosti vašej zasadačky a množstve svetla, ktoré dopadá do miestnosti. Pokiaľ na stenu alebo plátno nedopadá priame svetlo, resp. miestnosť nie je výrazne presvetlená, disponuje premietaný obraz živými a jasnými farbami.

Epson udáva životnosť lampy na úrovni až 10-tisíc hodín v režime šetrenia energie. V štandardnom režime je životnosť polovičná. Nastavenie projektora je rýchle, zariadenie sa automaticky prispôsobí stene alebo plátnu. S inštaláciou a úvodným nastavením sme nemali žiadne problémy.

Epson EB 2250U

10-bitový obraz a extra funkcie

Projektor dokáže zobraziť obraz s 10-bitovou hĺbkou, zobrazí teda viac ako miliardu farieb. Ponúka kontrast na úrovni 15 000 : 1. K dispozícii je viacero režimov zobrazenia. Režim Prezentácia je vhodný prezentácie či premietanie textových dokumentov. Dynamický režim zvýrazňuje maximálny jas obrazu, oceníte ho v svetlejších priestoroch. Režim Kino využijete pri sledovaní multimediálneho obsahu a režim sRGB je určený na prezentácie fotiek s dôrazom na verné podanie farieb. Epson EB-2250U ponúka tradičné nastavenia obrazu, upraviť si môžete jas, kontrast, ostrosť, ale aj jednotlivé farebné zložky.

Z hľadiska využitia projektora v práci považujeme za pridanú hodnotu niekoľko funkcií. Jednou z nich je tzv. Gesture Presenter. Táto funkcia využíva kameru v projektore, ktorá sníma stenu, resp. plátno a reaguje na poklepanie daného povrchu v konkrétnych bodoch. V praxi to znamená, že nepotrebujete prepínať slajdy pomocou diaľkového ovládača, jednoducho poklepete na stenu alebo plátno a slajd sa prepne.

Ďalšou praktickou funkciou je režim rozdelenej obrazovky, kedy projektor premieta obsah z dvoch zdrojov vedľa seba. Táto funkcia nie je štandardom v projektoroch a v niektorých situáciách sa môže zísť. Môžete si napríklad v jednej polovici zobraziť obsah z notebooku, ktorý je pripojený k projektoru cez HDMI kábel a v druhej polovici obsah zo zariadenia, ktorý sa prenáša bezdrôtovo.

Epson EB 2250U

Pripojíte sa k nemu aj bezdrôtovo

Bezdrôtové pripojenie k projektoru je ďalšia praktická funkcia. Využiť môžete Wi-Fi modul, ktorý jednoducho pripojíte do USB portu notebooku a ten sa automaticky pripojí k projektoru bez nutnosti nastavovať bezdrôtovú sieť. Wi-Fi modul je užitočný v situáciách, kedy lokálna sieť nie je dostupná. A bezdrôtové pripojenie urýchľuje aj v ostatných podmienkach.

Epson EB-2250U takisto obsahuje zabudovanú technológiu Miracast. Vďaka nej sa k projektoru môžete jednoducho pripojiť z mobilného zariadenia. V prípade telefónu Huawei P30 Pro sme boli schopní bezdrôtovo zrkadliť obrazovku a tiež aj aktivovať režim EMUI Desktop, ktorý premení telefón na počítač so systémom Android. Je to praktické pri prezentovaní, nepotrebujete používať notebook. Prezentáciu jednoducho premietnete z vášho telefónu.

Projektor má vo výbave viacero portov – dvojicu HDMI portov, jeden s podporou technológie MHL, VGA, ethernet, USB porty a ďalšie. Diaľkové ovládanie umožňuje rýchle prepínanie a tiež aj zmenu nastavení. Diaľkovú kontrolu umožňujú tiež technológie AMX, Crestron a Control4.

Epson EB 2250U

Epson EB-2250U je praktický biznis projektor. Ponúka kvalitnú reprodukciu obrazu s uhlopriečkou až 300 palcov a viacero užitočných extra funkcií, ktoré nájdu využitie práve v pracovnom prostredí.

Technické špecifikácie:

ModelEpson EB-2250U
Technológia a rozlíšenie3LCD, 1920 × 1200 pixelov
Veľkosť obrazu, minimálna projekčná vzdialenosť50 až 300 palcov, 1,5 metra
Maximálna svietivosť a životnosť lampyaž 5 000 lúmenov, až 10 000 hodín
Kontrast a farebná hĺbka15 000 : 1, 10-bitová
Extra funkcieGesture Presenter, režim rozdelenej obrazovky, bezdrôtové pripojenie cez USB vysielač a Miracast
KonektivitaUSB 2.0 typu A, USB 2.0 typu B, RS-232C, Ethernet, Vstup VGA (2x), Výstup VGA, Vstup HDMI (2x), Kompozitný vstup, Vstup RGB (2x), Výstup RGB, MHL, Zvukový výstup – stereofónny minikonektor, Zvukový vstup – stereofónny minikonektor (2x), Bezdrôtová sieť LAN b/g/n (2,4 GHz) (voliteľné), Bezdrôtová sieť LAN IEEE 802.11a/b/g/n/ac (WiFi 5) (voliteľné)

Zapožičal: Datacomp

Cena: 1481 eur

Recenzia BenQ LH720: Projektor pre firmy