Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Partnerstvo spoločností Cisco a Apple, ktoré obe firmy oznámili vlani na konci augusta, sa výrazne podpísalo na novo predstavenom operačnom systéme iOS 10.

Experti spoločnosti Cisco spolupracovali s vývojármi Apple na nových funkciách, ktoré ocenia predovšetkým ľudia z firemného prostredia, ako aj ich IT oddelenia. Vzájomná spolupráca priniesla lepšiu Wi-Fi konektivitu a možnosť prioritizácie biznisových aplikácií. iOS 10 navyše lepšie pracuje s VoIP hovormi, ktoré sa teraz z pohľadu používateľa ovládajú rovnako jednoducho ako bežné hlasové telefonáty. Novinky v konečnom dôsledku prinášajú aj väčšiu výdrž batérie a lepšiu kvalitu hovorov.

Popísané vylepšenia testovalo viac ako 30 zákazníkov a partnerov spoločnosti Cisco. Patrili medzi nich napríklad prevádzkovatelia britských a japonských telekomunikácií (BT Group a KDDI). Test sa konal tento rok počas leta a výsledky ukázali:

  • až 8-krát rýchlejšie prepojenie prístroja na iný hotspot (Wi-Fi roaming)
  • zvýšenie spoľahlivosti VoIP a Cisco Spark hovorov 66-násobne
  • zníženie výpadkov pri prezeraní webu o 90 percent

Lepšia Wi-Fi konektivita bola jednou z kľúčových oblastí, na ktorú sa firmy zamerali. Princíp je jednoduchý – kým predtým sa zariadenia automaticky pripájali k hotspotu s najsilnejším signálom, teraz sa pripájajú k tomu, ktorý poskytuje najvyššiu kvalitu pripojenia. Ak teda napríklad v priebehu hovoru prostredníctvom  Cisco WebEx dôjde k preťaženiu aktuálne používaného hotspotu, tak sa zariadenie automaticky pripojí k inému, ktorý poskytne dostatočný výkon, hoci jeho signál môže byť slabší. Pri pripojení k sieti Cisco  získa zariadenie zoznam najbližších šiestich hotspotov, takže pri Wi-Fi roamingu nemusí kontrolovať kompletné spektrum kanálov Wi-Fi, prepojenie je rýchlejšie a menej náročné na batériu.

Prioritizácia biznisových aplikácií ponúka možnosť nastavenia ich preferencie. IT manažér jednoducho nastaví zoznam aplikácií, ktoré sú dôležité pre biznis firmy a pridelí im jasnú prioritu. Tú môžu dostať napríklad nástroje pre video hovory, distribúcia interných dokumentov a komunikácia v rámci firmy. Naopak, nižšia priorita môže byť priradená sociálnym médiám, online hrám alebo streamovaným filmom. Nestane sa tak, že by sa dôležitý firemný hovor nemohol konať len preto, že kolegovia práve zaťažujú sieť sledovaním hokejového zápasu. Kapacita siete sa vždy presunie na dôležité aplikácie, kým tie menej potrebné sa budú musieť uspokojiť so zvyškom.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.