Honda si od tohto kroku veľa sľubuje a všetky nové poznatky má v pláne využiť aj v rámci vývoja nového komerčného modelu so športovými génmi.
Trošku histórie: Hodna dodávala hnacie ústrojenstvo pre Toro Rosso (aktuálne tím Scuderia Alpha Tauri) v roku 2018 a v roku 2019 sa dostala ešte vyššie, pričom začala dodávať motory pre Red Bull Racing. Tím RBR s motormi Honda, no hlavne špičkový jazdec, Max Verstappen, získal v roku 2021 titul majstra sveta. Honda napokon svoje priame pôsobenie v F1 ukončila, avšak aj v roku 2022 poskytovala tímu RBR technickú podporu, vďaka čomu im pomohla vyhrať aj titul konštruktérov.
Aktuálne informácie tvrdia, že Honda sa vráti späť ako dodávateľ pohonných jednotiek v roku 2026 – spolupracovať však bude s tímom Aston Martin. V tomto roku bude F1 plná absolútne nových pravidiel a motory budú ešte viac elektrifikované – vraj až trojnásobne a preplňovaný 1.6-litrový spaľovací motor bude dopovať plne syntetické palivo. Očakáva sa však, že aj napriek tomu budú hybridné jednotky ponúkať viac ako 1000 koní. Dodajme, že dovtedy sa toho môže ešte veľa zmeniť a všetko môže byť úplne inak.
V rámci budúcich motorov sa očakáva aj použitie špeciálneho hybridného komponentu hnacieho ústrojenstva MGU-K (Kinetic Motor Generator Unit), ktorý by mal poskytovať výkon okolo 470 koní, teda približne polovicu z celkového výkonu monopostu. Honda chce následne všetky zozbierané skúsenosti využiť pri vývoji nového športového modelu s prívlastkom EV, bude to aktualizovaná legenda NSX?
Zdroj: motor1.com
Prečítajte si aj: