Spoločnosť plánuje viac vyhovieť požiadavkám používateľom a zamerať sa na konkrétne časti siete.

Centrom nových zmien Facebooku majú byť Udalosti a Skupiny. Desiatky miliónov aktívnych skupín a viac ako 400 miliónov používateľov, ktorí sú ich členmi, im dávajú zmysluplnosť a vyzerá to tak, že aj budúcnosť sociálnej siete. Z tohto titulu plánuje Facebook nový dizajn, ktorého hlavnou osou sú práve skupiny a ľudia, ktorí zdieľajú podobné záujmy.

Zmena dizajnu sa začne v najbližších dňoch zavádzať na operačné systémy iOS a Android. Následne počas najbližších mesiacov dorazia novinky aj pre počítače. Novinkou budú aj odporúčania pridania sa do skupín na základe záujmov používateľov. K dispozícii je tiež nová funkcia Stretni svojho priateľa, ktorá má zblížiť používateľov na základe spoločných záujmov, rovnakej práce či navštevovaní tej istej školy. Propagovanými skupinami majú byť Trhy ako aj skupiny slúžiace pre hľadanie práce. Zaujímavosťou bude aj odosielanie príspevkov do všetkých skupín, podobne ako pri zdieľaní v kategórii Novinky.

Významnými majú byť aj Udalosti, ktoré budú mať k dispozícii mapu s konkrétnymi podujatiami. Tento krok má napomôcť k lepšej organizácii kalendára, či prehľadu toho, akých udalostí sa plánujú vaši priatelia zúčastniť.

Novinky ako primárny nástroj zberu údajov Facebooku majú pretrvávajúce problémy v oblasti ochrany osobných údajov či bezpečnosti. Mnohokrát najmä v rozvojových krajinách bol Facebook základom pre spravodajstvo pre extrémistov. Dokonca aj jeden z primárnych architektov Noviniek opustil spoločnosť Facebook po tom, čo Zuckerberg predstavil jej budúcnosť. Facebook má čo napravovať pre jeho toxické účinky na diskurz či volebnú integritu a kvôli šíreniu dezinformácií a falošných správ.

Na základe všetkých zmien predstavuje Facebook novú víziu hlavnej aplikácie. Inými slovami, primárnym má byť vytvorenie tisícok komunít, ktoré majú pomôcť zblížiť ľudí.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zdroj: The Verge

Prečítajte si aj:

Facebook poskytne svojim používateľom väčší prehľad o videnom obsahu

Značky: