Novinky majú súvisieť so snahou o väčšiu transparentnosť.
Spoločnosť Facebook oznámila novú funkciu Prečo vidím tento príspevok? Novinka má používateľom dať väčšiu kontrolu nad tým, čo sa im na sieti zobrazuje. Informácie o videnom obsahu sa majú týkať noviniek od priateľov, obľúbených stránok ako aj skupín, v ktorých je konkrétny používateľ členom.
Pre získanie prístupu k novému nástroju je potrebné otvoriť ponuku v pravom rohu príspevku. Následne je potrebné sa prekliknúť do samotnej funkcie. Tá však zatiaľ nemusí byť dostupná všetkým používateľom sociálnej siete. Facebook sa týmto krokom pokúša byť viac transparentnejší než doteraz.
Po novom sociálna sieť svojich používateľov upozorní, že reklama zodpovedá ich profilu. V praxi to znamená, že, keď spoločnosť cieli reklamu na obyvateľov Bratislavy, tak sa týmto používateľom zobrazí ich lokalita ako dôvod zobrazenia reklamy. S tým súvisí aj informovanie o tom, ak inzerent nahral osobné údaje do svojej databázy alebo spolupracoval s iným marketingovým partnerom s cieľom lepšieho zamerania reklamy.
Zdroj: Engadget
Prečítajte si aj:
Facebook ukladal heslá ako obyčajný text pre zamestnancov. Zmeňte si heslo!