Psychológovia zisťovali, čo sa stane, ak sa vám budú zobrazovať iba pozitívne alebo iba negatívne správy.

Sociálna sieť Facebook v roku 2012 výrazne upravila obsah, ktorý sa zobrazoval používateľom na ich nástenke. Psychotestu sa nevedomky zúčastnilo 689-tisíc anglicky hovoriacich používateľov. Tým sa počas jedného týždňa v náhodných intervaloch zobrazovali iba pozitívne alebo iba negatívne statusy.

Cieľom pokusu bolo zistiť, ako vplývajú pozitívne a negatívne emócie na sociálnych sieťach na používateľov. Hoci detaily výsledkov nie sú známe, Facebook prišiel k záveru, že „osobná interakcia a neverbálna komunikácia nie je nevyhnutná k šíreniu emócií„.

Pre používateľov, ktorí boli súčasťou experimentu bez toho, aby o tom vedeli, však musel byť pohľad na obrazovku s Novinkami skutočne „zábavný„. Každý status a príspevok mal totiž 10 až 90% šancu, že sa vo výpise nezobrazí. To záležalo od toho, akú emočnú hodnotu mu algoritmus priradil. Ak vás Facebook zaradil do depresívnej skupiny, pozitívne statusy ste nevideli vôbec. Boli však dostupné priamo cez obrazovky profilov priateľov, ktorí ich zdieľali. Prípadne sa objavili po opätovnom načítaní výpisu noviniek.

Súkromné správy, ktoré si používatelia posielali, však upravované neboli. Nie je známe, koľkokrát a akým spôsobom Facebook upravoval výpis noviniek na domovskej obrazovke v ostatných prípadoch.

Zdroj: The Verge

Značky:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit