Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Viac než 40 % športových fanúšikov si v uplynulom roku nakoniec na štadiónoch neobjednalo jedlo alebo nápoje, pretože ich odradilo dlhé čakanie.

Vyplýva to zo štúdie The Fan Experience: Changing the Game with Food and Beverage (Používateľská skúsenosť športových fanúšikov s objednávaním jedla a nápojov), ktorú realizovali spoločnosti Oracle (divízia Hospitality Sports & Entertainment) a Turnkey Intelligence, popredná firma špecializujúca sa na prieskumy trhu. Prevádzkovatelia štadiónov tým prichádzajú o peniaze. Jedným z riešení tohto problému je možnosť objednávok cez mobilnú aplikáciu. Spoľahlivú platformu pre tieto aplikácie predstavuje Oracle Cloud.

Výsledky štúdie sú založené na prieskume medzi viac než 3 500 športovými fanúšikmi v 8 krajinách (USA, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Čína, Japonsko, Austrália a Brazília); ukazujú jednak priority respondentov, jednak aj hlavné problémy služieb poskytovaných na športových štadiónoch.

„Okrem bezpečnosti a celkového charakteru prostredia uvádzajú športoví fanúšikovia práve ponuku jedla a nápojov ako hlavný faktor, ktorý rozhoduje o ich spokojnosti,“ vysvetľuje Charlie Wager, riaditeľ divízie Oracle Hospitality. „Naše cloudové platformy umožňujú operátorom nasadiť najmodernejšie technológie a poskytujú im agilitu, schopnosť rýchlo reagovať na meniace sa očakávania zákazníkov.“

Súčasným trendom je skôr pridávanie ďalších videoprojekcií na štadióny a snaha poskytovať divákom zábavu ešte pred začiatkom samotného stretnutia. Investície do technológií súvisiacich s ponukou jedla a nápojov však ponúkajú najrýchlejšiu návratnosť investícií. Mobilné technológie umožňujú vylepšiť objednávanie, platenie aj uplatnenie vernostných programov.

Z výsledkov nového prieskumu okrem iného vyplýva:

  • 68 % návštevníkov športových akcií v USA a 60 % celosvetovo by pravdepodobne alebo určite využívalo objednávky, ktoré by sa dali uskutočniť bez toho, aby človek musel vstávať zo sedadla.
  • Americkí fanúšikovia by v prípade, že by čas potrebný na vybavenie objednávky poklesol o polovicu, boli za potraviny a nápoje ochotní utratiť o 20 dolárov viac (nárast typických výdavkov o 43 %).
  • 27 % amerických fanúšikov a 14 % celosvetovo využíva vernostné programy, ktoré ponúkajú športové tímy alebo prevádzkovatelia štadiónov.

Divízia Oracle Hospitality Sports & Entertainment už viac než 35 rokov poskytuje riešenie pre zákazníkov podnikajúcich v segmente športu a zábavnom priemysle. Ponúka riešenie pre predaj (point-of-sale), ktoré zahŕňa napr. riadenie zásob, vernostné zľavy, vzdialené objednávky („zo sedadla“) a umožňuje aj integráciu technológií a produktov tretích strán.

Spoločnosť Turnkey Intelligence, založená v roku 1996, je popredná agentúra zameriavajúca sa na prieskumy trhu v oblasti športu, v zábavnom priemysle a marketingu. K jej klientom patria aj prevádzkovatelia veľkých športových súťaží vrátane National Football League (NFL) a National Basketball Association (NBA), profesionálne športové tímy, prevádzkovatelia štadiónov aj firmy, ktoré športové akcie sponzorujú.