Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Podujatie pre médiá „FIAT, BUDÚCNOSŤ JE NA CESTE“ sa uskutočnilo na La Pista 500: slávnej skúšobnej trati na streche budovy historického závodu Lingotto v Turíne. Vystúpil na ňom Olivier Francois, CEO FIAT a CMO koncernu Stellantis.

● Svetovou premiérou nových modelov Fiat 600e a Fiat Topolino sa otvára nová kapitola plánu FIAT, ktorý má ďalej posilniť rolu talianskej značky ako lídra v oblasti udržateľnej mestskej mobility.

● Na podujatí FIAT potvrdil pokračovanie podpory organizácie (RED), ktorá zahŕňa aj nový Fiat (600e)RED.

FIAT v deň narodenín pôvodného modelu 500 oslavuje svoju úspešnú cestu v uplynulých rokoch premiérou dvoch nových modelov a prezentáciou svojej vízie svetlej a vzrušujúcej budúcnosti.

Na podujatí v Turíne značka predstavila rozšírenie modelového programu, ktorého stredobodom je Fiat 500e. Ako jeho menší súrodenec bude figurovať nový Fiat Topolino a ako väčší súrodenec nový Fiat 600e.
Olivier Francois, CEO FIAT a CMO koncernu Stellantis, pri premiére nových modelov povedal: „Budúcnosť značky FIAT je na ceste. Za dva roky sme urobili značku ziskovejšou a globálnejšou ako kedykoľvek predtým. FIAT sa stal značkou číslo 1 koncernu Stellantis podľa počtu predaných automobilov a lídrom na troch veľkých trhoch v troch rozličných regiónoch – v Taliansku, Brazílii a Turecku. FIAT má jasnú rolu: koncentrovať sa na jednoduchosť, laterálne myslenie, hravosť a spoločenskú relevantnosť.

Všetko to nás robí ešte atraktívnejšími pre Stellantis ako značku, do ktorej sa oplatí výrazne investovať. Vďaka koncernu Stellantis máme prístup k väčším zdrojom, investíciám a synergiám. Takže FIAT sa má dobre a vracia sa na scénu. V najbližších troch rokoch produktový plán posunie FIAT tam, kam patrí – do pozície lídra, vzoru a milovanej značky. Dnes predstavujeme prvé plody novej éry „powered by Stellantis“. Rodinu modelu 500e posilní menší súrodenec Topolino a väčší súrodenec 600e. A s hrdosťou oznamujem, že FIAT predĺžil svoje partnerstvo s organizáciou (RED), pretože veríme, že spoločenská relevancia znamená dbať o planétu a aj o jej obyvateľov.“

Nový Fiat Topolino: mestská mobilita v talianskom štýle FIAT pokračuje vo svojej misii vyvíjať udržateľnú mobilitu pre mestá, aby sa elektrická jazda stala jednoduchou a dostupnou pre každého. Zábavné vozidlo s dĺžkou iba 2,53 m je agilnejšie ako bežný automobil a nepotrebuje veľa miesta na parkovanie. Topolino s dojazdom 75 km, jednoduchým nabíjaním – z bežnej elektrickej zásuvky – a maximálnou rýchlosťou 45 km/h perfektne korešpondujúcou s novým trendom rýchlostného limitu 30 km/h v mestských centrách, predstavuje ideálne riešenie pre mestskú mobilitu. Jednoduchosť je jeho základom. Modelovú ponuku tvoria dve verzie karosérie „zatvorené“ Topolino a „otvorené“ Topolino Dolcevita, obidve v rovnakej farbe, s jedným dizajnom kolies, zhodným interiérom a vzrušujúcimi doplnkami na individualizáciu.

Topolino perfektne stelesňuje štýl New Dolce Vita a rýdzu taliansku krásu. Pri jeho uvedení na trh FIAT spolupracoval s piatimi ikonickými spoločnosťami sveta Made in Italy: Armani, Damiani, Maserati, San Lorenzo yachts a San Pellegrino.

Nový Fiat 600e: taliansky príspevok do segmentu B Nový Fiat 600e preberá to najlepšie zo sveta segmentu B a B-SUV aby poskytol príjemný, hravý a bezstarostný zážitok z jazdy. Talianska značka sa ním opäť vracia do segmentu B. Predstavuje ideálne vozidlo pre mestských ľudí a je perfektným vyjadrením hodnôt značky FIAT – talianskeho štýlu v kombinácii s udržateľnosťou. Má veľkorysú dĺžku 4,17 metra, v kabíne poskytuje pohodlné miesto pre 5 osôb, má najviac odkladacích priestorov v triede (celkovo 15 litrov) a batožinový priestor so základným objemom 360 litrov. Lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 54 kWh umožňuje dojazd vyše 400 km v kombinovanom cykle WLTP a vyše 600 km v mestskom cykle.

Nový Fiat 600e je dostupný v dvoch verziách s rovnakým elektrickým pohonom. Špičková verzia 600e La Prima svojim vybavením nadväzuje na nový Fiat 500e a prístupnejšia verzia Fiat (600e)RED predstavuje ďalší krok v rámci spolupráce spustenej v roku 2021 s dobročinnou organizáciou (RED), založenou v roku 2006 na boj proti AIDS, ktorá sa v súčasnosti zameriava na boj s pandémiami každého druhu. Vďaka najmodernejším bezpečnostným a asistenčným systémom nový Fiat 600e umožňuje automatizovanú jazdu úrovne Level 2 rovnako v mestskej premávke, ako aj pri jazdách mimo mesta.

Komunikačná kampaň pre nový Fiat 600e zahŕňa reklamu s dlhoročným environmentálnym aktivistom a Oskarovým hercom Leonardom DiCapriom. Pod sloganom „Talianska aktualizácia“ je video kreatívnym pokračovaním úspešnej reklamy „Vodič“ na model Fiat 500e a upozorňuje na všetko, čo nový Fiat 600e ponúka. Spot, ktorý mal dnes premiéru v areáli Lingotto, bol nakrútený v Taliansku. Nový Fiat 600e je rovnako sofistikovaný a rovnako zelený ako Fiat 500e, no prináša viac štýlu, väčší priestor a dlhší dojazd. Je výrazný, atraktívny a perfektne zhmotňuje filozofiu La Dolce Vita.

Na hudobnej časti sa podieľal Alfred Rodríguez, zázračné dieťa svetovej hudobnej scény. V roku 2006 bol 21-ročný Rodríguez vybraný ako jeden z dvanástich svetových klaviristov, ktorí vystúpili na Montreux Jazz Festival. Tu si ho ako jedného z najlepších klaviristov všimol Quincy Jones, ktorý mu ponúkol spoluprácu, čím odštartoval jeho skvelú kariéru.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.