• Spoločnosť Kia a Nadácia UEFA darovali sýrskym detským utečencom od začiatku turné viac ako 3 000 párov kopačiek
  • Tohtoročná kampaň #LiftYourDream podnietila fanúšikov všetkých vekových kategórií, zázemia a záujmov, aby sa podelili o svoje sny a lásku k futbalu
  • Fanúšikov v celej Európe inšpirovali slávne legendy futbalovej histórie ako Robin van Persie, Michael Ballack či Luis García

Spoločnosť Kia Corporation a Európska futbalová federácia (UEFA) s potešením oznamujú úspešné zavŕšenie podujatia „UEFA Europa League Trophy Tour, Driven by Kia“ v sezóne 2021. Tohtoročné turné bolo posledným v rámci pôsobivého trojročného partnerstva, ktoré umožnilo deťom z celej Európy stretnúť sa s legendárnymi hráčmi a pozrieť si zblízka prestížnu trofej Európskej ligy UEFA. Každé turné zároveň umožnilo fanúšikom i hráčom všetkých vekových kategórií darovať kopačky pre sýrskych detských utečencov.

Od začiatku turné, ktoré odštartovalo v roku 2018, spoločnosť Kia a Nadácia UEFA pre deti vyzbierali a darovali viac ako 3 000 párov kopačiek deťom v jordánskom utečeneckom tábore Za’atari. Spolu s kopačkami poskytli táboru futbalové ihriská a vybavenie. Tento program umožnil deťom hrať futbal a nájsť si kamarátov aj napriek mimoriadne náročným podmienkam, v ktorých sa ocitli.

„Keď sa v roku 2018 začalo podujatie UEFA Europa League Trophy Tour, naším cieľom bolo inšpirovať mladých sýrskych utečencov, aby išli za svojimi snami. Prešli tri roky a my sme nesmierne hrdí na to, že sa to podarilo vďaka daru tisícov kopačiek,“ uviedol Artur Martins, vedúci divízie globálneho marketingu značky Kia. „Sme vďační každému, kto podporil Trophy Tour, pretože bez vašej pomoci by nič z tohto nebolo možné. Spoločne sme umožnili tisícom detí venovať sa športu, ktorý majú rady.“

V súlade s novým sloganom značky Kia „Pohyb, ktorý inšpiruje“ sa tohtoročné turné UEFA Europa League Trophy Tour nieslo v znamení kampane #LiftYourDream. Kampaň vznikla s cieľom podnietiť ľudí na celom svete, aby sa podelili o svoje sny a inšpirovali k tomu aj ostatných, a to pomocou obľúbených platforiem sociálnych médií, ako je TikTok, Instagram či Facebook.

Spoločnosť Kia oslovila šiestich bývalých futbalových hráčov – Robina van Persieho, Michaela Ballacka, Luisa Garcíu, Massima Ambrosiniho, Andreja Aršavina a Vladimíra Šmicera – , aby sa stali veľvyslancami podujatia Trophy Tour.

Guillaume Sabran, riaditeľ marketingu, sponzorstva a licencií UEFA, sa vyjadril: „Spolu so spoločnosťou Kia sme dali dokopy skupinu legendárnych futbalových hráčov, aby inšpirovali ľudí na celom svete k tomu, aby sa podelili o svoje sny a umožnili tak deťom z tábora Za’atari ísť za tými svojimi. Podujatie UEFA Europa League Trophy Tour bolo fantastickou iniciatívou za posledné tri roky a sme veľmi radi, že sme boli jej súčasťou.“

Ísť za svojím snom

Robin van Persie ako veľvyslanec podujatia Trophy Tour za rok 2021 odštartoval kampaň #LiftYourDream tým, že sa podelil o svoj sen – vyhrať Európsku ligu UEFA, čo sa mu v roku 2002 aj podarilo. Inšpiroval tým ostatných, aby sa podelili o vlastný sen a išli za ním.

„Bolo úžasné vidieť, koľko fanúšikov sa zúčastnilo na kampani #LiftYourDream a podelili sa o to, čo ich inšpiruje,“ hovorí van Persie. „Každý si zaslúži šancu naplniť svoje sny a teraz, za podpory všetkých, ktorí sa na tom zúčastnili, môžu deti z utečeneckého tábora Za’atari urobiť presne to – s kopačkami, ktoré dostali do daru.“

Podujatie UEFA Europa League Trophy Tour prešlo počas svojej trojročnej existencie drastickou transformáciou, keď v dôsledku pandémie ochorenia Covid-19 prešlo z pôvodne fyzickej aktivizácie na digitálnu. Spoločnosť Kia napriek tomu nepoľavila v odhodlaní a dodržala svoj záväzok darovať mladým sýrskym utečencom kopačky. V rámci tohtoročnej kampane sa pre deti v tábore vyzbieralo viac ako tisíc párov kopačiek. V nadchádzajúcich mesiacoch budú bezpečne odovzdané svojim príjemcom spolu s osobným posolstvom od van Persieho.

Urs Kluser, generálny tajomník Nadácie UEFA, uviedol: „Dopad, ktorý malo za posledné tri roky podujatie UEFA Europa League Trophy Tour, bol enormný. Nielenže prinieslo nádej a príležitosť tisíckam detí, ktoré by inak nemali žiadne nástroje, ale bolo aj dôkazom toho, že keď sa ľudia spoja pre spoločnú vec, môžu sa stať skvelé veci. Sme nesmierne hrdí na to, čo sa podarilo spoločnosti Kia.“

Značky: