V Európe máme GDPR, v Kalifornii zase California Consumer Privacy Act (CCPA).

Spoločnosti sa musia riadiť novým nariadením, ktoré im prikazuje dať používateľom voľbu odstrániť ich dáta. Nová oblasť ochrany súkromia, ktorá chráni používateľov spotrebiteľov (nielen na internete), dáva do rúk občanom novú zbraň.

Aspoň to tak vyzerá a firmy si budú musieť dať väčší pozor na to, ktoré dáta o zákazníkoch majú. Najmä ak majú prikázané umožniť svojim zákazníkom výber na vymazanie presne vyšpecifikovaných dát.

Podľa servera BetaNews, Mozilla reaguje na CCPA vydaním novej verzie Firefoxu s označením 72, ktorá bude mať zabudovanú novú funkcionalitu. Na serveroch Mozilla sa ukladajú dáta o používaní prehliadača. Hoci ich firma nezbiera za účelom sledovania používateľov, umožní vám váš objem dát odstrániť. Firma sama uvádza, že zbiera len veľmi malý objem dát a nedajú sa nijako spojiť s konkrétnymi používateľmi.

Aj napriek tomu, že toto nariadenie bude platiť len pre štát Kalifornia, Mozilla ponechá funkciu dostupnú pre každého používateľa svojho prehliadača.

Zdroj: BetaNews

Titulný obrázok: Wonderful Engineering

Prečítajte si aj:

Firefox Private Network: Surfujte na internete výrazne bezpečnejšie

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.