Král môže byť iba jeden a ak sa triezvo pozrieme na ponuku európskych pick-upov, tak bez váhania je možné nový RANGER postaviť do vedúcej pozície, či už z pohľadu dizajnu, výbavy a nepochybne aj schopností. 

V podrobnom a predovšetkým praktickom teste som sa zameral na dve oblasti – práca/úžitkovosť a cestovanie/denná prevádzka. Za týždeň som s týmto autom najazdil takmer 2000 kilometrov, pričom si trúfam tvrdiť, určité poznatky mám. Kilometre však nie sú až tak dôležité v kontexte toho, kde všade som sa RANGEROM ocitol. Začiatok testu bol vyslovene o emóciách, už pri preberaní som chodil dookola auta a kochal sa jeho nádherným dizajnom a prevedením detailov. Absolútne nový RANGER vychádza po dizajnovej stránke z veľkého modelu F-150, ktorý je bezpochýb legendou. 

Ford Ranger Platinum
Ford Ranger Platinum

Hranatá karoséria, výrazné detaily, masívna predná maska, krásne LED svetlomety s typickým „C“ podpisom a postoj alfa samca. To je nový Ford RANGER, či sa vám páči alebo nie. Dizajn je vyslovene subjektívna stránka, no ja som nestretol nikoho, kto by povedal, že toto auto nie je famózne. Chlapi milujú veľké autá a ja to nemám inak, pričom úplne najviac milujem pick-upy, ktoré prinášajú extra možnosti – po praktickej i pracovnej stránke.

RANGER pútal pozornosť tak, ako máloktoré auto, a to aj z dôvodu prevedenia PLATINUM, čo je najvyššia možná výbava. Masívne pracovné auto tak dostalo punc exkluzivity, čo sa prejavuje ako v exteriéri, tak aj v plne vybavenom a prepracovanom interiéri, ktorý je plný technológií a prémiových materiálov.

Ford Ranger Platinum
Ford Ranger Platinum

„Adaptívne LED svetlomety fungujú dokonale, bez vážnych zaváhaní a dovolím si tvrdiť, že Ford je v tomto výrazne lepší ako mnohá konkurencia. Svetlá majú perfektný dosah, výbornú svietivosť a svetelný lúč sa adaptuje aj podľa toho, akou rýchlosťou idete.“

Prízrak, ktorý nikto neočakával sa stal realitou a moje srdce plesá. A nielen moje, ale všetkých milovníkov Fordu a pick-upov zvlášť. S ohľadom na predošlú verziu po facelifte, ktorá ponúkala iba 4-valcový naftový 2-liter sme si iba ťažko predstavovali, že by mohlo prísť v budúcej generácii niečo zásade zaujímavejšie a rozhodujúce pre mnohých zákazníkov. A predsa prišlo! Ford má za tento počin veľký rešpekt – aj napriek absurdnej diskriminácii normálnych motorov a áut z EU sa rozhodol doniesť a predávať skutočného ťažného koňa so 6-valcovým 3-litrom.

Ford Ranger Platinum
Ford Ranger Platinum

Prvá radosť prišla s verziou RAPTOR, ktorá má pod kapotou 3-litrový benzínový 6-valec, no v naftový agregát s týmto číslami nikto nedúfal. Stalo sa a srdcia zákazníkov, verných i nových sa rozplesali, čo potvrdzuje aj fakt, že po naftových 6-valcoch sa po naskladnení rýchlo zľahne zem. 2-litrov sú plné sklady (áno, tento model je dostupný aj s naftovým 2-litrom, ktorý je dopovaný 2 turbami). 

Od základu lepší 

Pokojne ho nazvime IRONMAN, lebo veď ocele má na rozdávanie a celá karoséria prešla mimoriadne náročnými testami. Základom je oceľový rám, na ktorom je uložený karoséria, ktorá je rovnako tak z vysokopevnostnej ocele. Stačí otvoriť prednú kapotu, zdvihnúť ju a hneď budete vedieť o čom píšem. Tu sa Ford nehral s kilami navyše, proste vyrobil odolné auto, ktoré niečo v náročných podmienkach vydrží. Chválim aj povrchovú úpravu, v tomto prípade je to farba Carbonized Grey s metalickým lakovaním, ktoré nie je extra náchylné na škrabance.

Počas testu som sa „musel“ predierať aj húštinou, avšak po dôkladnej kontrole som zistil, že na karosérii nezostal žiadny náznak škrabancov. Osobne by som ho však dal do fólie, lebo istota je istota. Ak budete jazdiť iba v meste, tak to potrebné nebude …verím, že taký masochista sa nenájde :). Aby som nezabudol, testovaný model bol vybavený príplatkom v podobe oceľovej ochrany motora a prevodovky. Verte, že počas off-road testu som ďakoval Bohu za človeka, ktorý to tam prihodil.  

Exteriér ponúka množstvo praktických noviniek, ktoré som musel vyskúšať 

Začnem spredu, kde nájdete dve mohutné oceľové ťažné oká (v spodnej časti nárazníku), či už budete niekoho vyťahovať cúvaním alebo budete potrebovať pomôcť vy, jednoducho a rýchlo pripnete lano a ťaháte. 

Ford Ranger Platinum
Ford Ranger Platinum

Ochranné rámy prahov, tzv. stúpačky, sú v tejto výbave samozrejmosťou – sú mohutné a uľahčujú nastupovanie, no mirne ovplyvňujú prejazdový uhol. Nový RANGER je skrz nájazdových/prejazdových uhlov celkom dobre postavený – predný je 30°, zadný 25,6° a prejazdový 21°. Na pick-up s rázvorom osí kolies 3270 mm a celkovou dĺžkou 5350 mm sú tieto hodnoty slušné a ja som ich v rámci lesa veľmi ocenil (celková šírka vozidla je 2208 mm a výška 2023 mm).

Svetlá výška vozidla je v čistých číslach 235 mm. Počas prikrmovania som sa musel dostať cez rôzne prekážky, od extrémne hlbokých zvážnic až cez rôzne exponované výjazdy a zjazdy k miestam, kam bolo potrebné materiál dostať. V praxi som však nenarazil na zásadný problém, s ktorým by si RANGER neporadil. A dokázal by toho ešte viac, no musel som brať ohľad na limity 20“ diskov a bežných zimných SUV pneumatík.

Ford Ranger Platinum
Ford Ranger Platinum

Určite vás poteší aj pevnosť strechy, ktorá znesie až 350 kg (statická nosnosť) a 85 kg počas jazdy (dynamická nosnosť). V praxi to znamená možnosť dať na strechu veľký strešný stan, markízu, prípadne iné boxy alebo zásobník vody. Pre tvorbu expedičného auta ako stvorené. Pozdĺžne nosiče sú aj na korbe a samostatne znesú 40 kg, no ak použijete priečne nosiče, tak sa nosnosť zvýši na 150 kg.

Rovnako tak sa myslelo aj na rýchle a jednoduché uchytenie rôzneho príslušenstva, ktoré je možné priskrutkovať do predpripravených dier v bočniciach korby. Samotná korba je väčšia a praktickejšia – medzi blatníky sa dá uložiť europaleta na šírku, teda priamo nad os kolies, čo je super skrz rozloženia hmotnosti. Na korbe odnesiete takmer 1 tonu!

Ford Ranger Platinum
Ford Ranger Platinum

„Hneď od uvedenia na trh bude v Európe na výber 150 druhov príslušenstva, mnohé vytvorené v spolupráci so spoločnosťou ARB.“

Šírka medzi blatníkmi je 1224 mm a v najširšom bode, teda mimo blatníkov, to je až 1413 mm. Dĺžka vnútra korby je 1613 mm a hĺbka 529 mm. Chýbať nesmie ani množstvo kotviacich bodov – 6 integrovaných + možnosť doplnenia o ďalšie 4 posuvné body na bočnej lište.

Na korbe som mal počas celého testu okrem iných vecí aj 3 veľké euro-boxy, ktoré som mal pod kontrolou vďaka nastaviteľnej deliacej priečke. Tá je síce za príplatok, no jej praktickosť je na nezaplatenie – šikovný majstri využijú aj vylisované štrbiny, do ktorých sa dajú napasovať dosky a rozdeliť tak priestor ekonomickejším spôsobom. 

Sekciu korby pomaly ukončím praktickými prvkami v rámci zadných dverí, ktoré disponujú tlmičom a po ich otvorení máte k dispozícii mobilnú pracovnú plochu – okrem priestoru pre poháre tu nájdete 2 výrezy pre vloženie stolárskych svoriek, ktorými viete uchytiť materiál a ďalej s ním pracovať, napr. píliť alebo vŕtať.

Skvelá vychytávka ak ste často v teréne a potrebujete opraviť posed, ohradu na pozemku atď. Samozrejmosťou sú aj dve LED svetlá vo vnútri korby a za príplatok môžete mať aj prípojku na 230V (max. 400W) a klasickú 12V zásuvku.

Absolútne praktické a pre farmára, lesníka alebo iného manuálne pracujúceho človeka veľký benefit. Samozrejmosťou je odpojiteľné ťažné zariadenie a v testovacom aute nechýba ani elektrická roleta. Elektrická roleta je fajn, no zaberá viac miesta v zadnej časti a keď vám zamrznú vodiace lišty, ako mne, tak sa s otvorením „chvíľu“ pohráte.

Cennou novinkou je aj bočný schodík s nosnosťou 140 kg, ktorý uľahčuje vkladanie/vykladanie vecí, a tiež sa cez neho ľahko do korby nastupuje. Ford dokonca rozšíril aj drážky v rámci plastovej vložky korby, ktoré sú šetrnejšie ku kolenám – ak tam kľačíte a s niečím pracujete. Určite sa poteší aj ulovená zver, ktorá bude mať viac komfortu :).

Ford Ranger Platinum
Ford Ranger Platinum

„Inžinieri majú bezpochyby praktické myslenie, čoho dôkazom je aj zónové osvetlenie okolia vozidla – svetlami v spätných zrkadlách a parkovacími svetlami. Kontrola okolia vozidla alebo nakladanie vecí v tme nabralo iný rozmer. Veľmi chválim!“

Prepracovaný interiér plný prémiových materiálov, praktických prvkov + nálož technológií 

Interiér mocne korešponduje s poslaním, ktoré má RANGER naplniť. Krásne vypracované prvky až do posledného detailu, všade prešívaná koža, mäkčené plochy, drevo, hliník (ich imitácie) a dostatok odkladacích priestorov. Ťažko sa to opisuje, no odporúčam zájsť do showroomu a posadiť sa do tohto velikána. Mne veľmi imponoval výhľad z vozidla i obrovské spätné zrkadlá, vďaka čomu som mal krásny prehľad o dianí v okolí vozidla.

V teréne som extrémne ocenil 360° kamerový systém (4 kamery v okolí vozidla – vpredu aj s ostrekovačom), ktorý som využíval najmä pri tesnom obchádzaní vyšších kmeňov a skál. Samozrejme, výborne slúži aj na bežné parkovanie, či už manuálne alebo automatické. Výhodou je, že si viete prepínať pohľady podľa potreby a režimu, ale aj to, že viete súčasti parkovacieho systému v teréne vypnúť – je otravné, keď senzor neustále upozorňuje na každé steblo trávy. 

Výhľad skvelý, sedačky vyhrievané, elektricky ovládateľné, ventilované, no môj chrbát s nimi akosi nebol kompatibilný a bolel. Je tu subjektívne, no ja by som prijal väčšie a mäkšie sedadlá, ktoré by viac kompenzovali tvrdosť rámovej konštrukcie. V tomto prípade je mojím favoritom stále Mitsubishi L200. Dôležité je, že sedačky boli skutočne jediným prvkom, ktorý mi nesedel, žiaden iný nedostatok som nenašiel. 

Vodič má všetko na dosah ruky, od výborného volantu, cez ktorý vidí na obrovský digitálny prístrojový panel so všetkými údajmi o vozidle, až po ovládanie centrálneho, vertikálne uloženého displeja so systémom Ford Sync 4. RANGER stále ponúka ovládanie klimatizácie fyzickými prvkami, čo je praktické, predovšetkým ak máte rukavice a rovnako tak aj výborne uložený a vypracovaný volič automatickej prevodovky. Všetko je usporiadané tak, aby ste mali aj vo vypätých situáciách veci a ovládanie vozidla pod 100% kontrolou.

„Testovaný model bol vybavený príplatkovým nezávislým vykurovaním Webasto s možnosťou programovania a diaľkovým ovládaním. Fajn vychytávka, no ešte by to chcelo natívny výstup do exteriéru pre vykurovanie strešného stanu, potom by to bolo dokonalé.“

Oceňujem dostatok odkladacích priestorov, čo je v pracovnom aute nutnosťou. Aj Platinum je na prácu! Chápeme sa, hej?! :). V ponuke sú dve kryté skrinky v sekcii spolujazdca, 4 držiaky na rôzne poháre a fľaše (+ priestor na veci a fľašu v každých dverách), priestor pre drobnosti a telefón s možnosťou bezdrôtového nabíjania pod centrálnym displejom a obrovská lakťová opierka s úložným priestorom, do ktorého sa vojde stredne veľký ďalekohľad, väčší fotoaparát, veľký multitool, LED svietidlá a mnoho iných drobností. Takto to má vyzerať! 

V druhom rade sú samozrejmosťou výduchy ventilácie, napájacie USB porty a klasická lavica s lakťovou opierkou a držiakmi na nápoje. Sedák sa dá vyklopiť hore a zachytiť, pričom sa odhalia dva menšie úložné boxy a viac priestoru na prevoz materiálu. Sklopiť sa však dá aj operadlo, ako celok, a to skoro do roviny, čo prináša ďalšie možnosti manipulácie s tovarom. Miesta je tu menej, čo je bežné v stredne veľkom pick-upe, no dokážem i tak si dokážem sadnúť sám za seba, čo je úspech. 

RANGER je v testovanej výbave výkladnou skriňou technológií, pričom ponúka asi úplne všetko, čo nájdete aj v prémiových osobných automobiloch. Základným ovládacím prvkom všetkých asistenčných systémov a multimédií je systém Ford Sync 4, ktorý je možné prepojiť aj s mobilnou aplikáciou a kontrolovať auto na diaľku, prípade ho zamykať, odomykať, štartovať a pod. Štartovanie cez telefón som využíval skrz zohriatia interiéru dosť často. Z pohľadu asistenčných systémov je tu úplne všetko, čo by ste chceli i nechceli a rovnako tak aj niekoľko inovatívnych prvkov, ako napr. stredový airbag, ktorý v prípade nehody oddelí vodiča od pasažierov.

Okrem toho je samozrejmosťou vylepšený proti-kolízny systém, asistent vyhýbacieho manévra, systém aktívneho upozornenia na cúvanie do prekážky, upozornenie na vozidlá prichádzajúce zboku, monitorovanie mŕtvych uhlov s funkciou prívesu (spolupracuje s prívesom širokým 2,4 m a dlhým až 10 m), inteligentný adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go a vedenie vozidla s centrovaním na stred, čo funguje veľmi dobre. Nechýba ani pokročilé monitorovanie dopravných značení.

Spomenúť treba aj novinku v podobe brzdového pedálu s tlakovým snímačom, ktorý reaguje na silu položenia nohy so zameraním na zníženie sily potrebnej na zabrzdenie auta. Milovníkov konektivity poteší podpora systému Apple Carplay / Android Auto a vášniví poslucháči hudby si užijú prémiový audio systém B&O so subwooferom za zadnou lavicou.

„Prax je taká, že ak sa posadíte za volant a budete brázdiť bežné cesty a diaľnice, tak takmer nepostrehnete, že ste v pick-upe. Absolútne vybavené a bezpečné auto, vhodné aj na cestovateľské aktivity s rodinou alebo samostatne.“

Prvky, ktoré už nemusíte dorábať a premýšľať nad ich umiestnením 

Ľudia, ktorí si takéto autá prerábajú na rôzne aktivity, či už je to práca v lese, cestovanie/kempovanie, overland, off-road a pod. vedia, že všetky prídavné prvky musia nakáblovať, pridať poistky a ovládače do kabíny. To je síce zaujímavá robota, ak vás baví, no Ford nám to uľahčil. Nový strážca poriadku prichádza so 6 predpripravenými AUX výstupmi pre rôzne príslušenstvo, ktoré stačí namontovať a pripojiť, bez zbytočného káblovania.

Ford Ranger Platinum
Ford Ranger Platinum

AUX ovládače sú umiestnené v stropnici a sú kompletne ošetrené, vrátane poistiek – 10 až 30A s ohľadom na pripojené zariadenie. Prípojky sú vyvedené v prednom nárazníku, centrálne pod kapotou a v priestore zadného nárazníka. Navijak, LED rampa, kompresor atď., čokoľvek pridáte, montáž bude zaručene jednoduchšia.

A to nie je všetko, externé zariadenia vyžadujú viac energie, takže v motorovom priestore je k dispozícii predpripravený priestor pre druhú batériu – stačí vložiť podstavec, batériu, zapojiť a využívať. Registruje ju aj informačný systém, kde si nastavíte podrobnosti. Skvelé riešenie pre cestovateľov, ktorí majú full-time pripojené chladničky a iné periférie. 

„Skvelý motor a inteligentný pohon oboch náprav e-AWD nepozná spojenie „nedá sa“. V reálnej prevádzke pozná táto kombinácia s kvalitným medzikusom za volantom iba spojenie „idem, riešim“.

Od Šumavy, až po slovenské lesy, lúky a háje

S novým RANGEROM som bol od prvého až do posledného dňa testu na cestách a v teréne, ..povedal by som, že takmer bez prestávky. Najazdil som veľa kilometrov, prejazdil veľa nafty a videl krásny kus prírody, či už v Čechách alebo u nás na Slovensku. Aj tento cestovateľský príbeh, resp. jeho priebeh vo mne zanechal hlboké stopy, ktoré budú navždy spojené s týmto autom.

Nový RANGER nie je autom, ktoré chce stáť pred luxusným ružovým domom a chodiť po nákupných centrách, toto auto potrebuje neustálu aktivitu a tvrdú robotu, ktorú mu správy majiteľ zaručene poskytne.

Ford Ranger Platinum
Ford Ranger Platinum

V prvý deň testu som začal bežným zoznamovaním cestou do rakúska, pri jazero Neusiedler see. Mal som trošku času, tak som sa chcel pred náročnejšími dňami s autom trošku zžiť a viesť ho presne tam, kam má ísť, to pochopíte až keď presadnete z bežného auta do tejto obludy, ktorá potrebuje pevnú ruku.

Okamžite ma ohromil motor, ktorý je asi najväčším tohtoročným lákadlom. Naftový 3-liter, 6-valec s výkonom 240 koní a max. krútiacim momentom 600 Nm je dokonale prepojený s vylepšenou 10-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá pracuje veľmi precízne. 

  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum

„Hladkáte plyn a on ide, na žiadny limit som nenatrafil a s jeho ochotou ísť vpred ako ľadoborec nemám žiadne pochybnosti ani o jeho schopnostiach s pripojeným brzdeným prívesom, ktorý môže mať až 3,5 tony. Mimochodom, k ťahaniu prívesu prislúchajú aj osobitné režimy, ktoré prispôsobia všetky prvky pohonnej sústavy na túto disciplínu a v príplatkoch nájdete aj špeciálnych elektronických pomocníkov, ako napr. pamäť na rôzne prívesy a systém pomoci pri cúvaní s prívesom. 

Aj 2-litre boli/sú fajn, no tu cítite, že máte pod kapotou zásoby výkonu a predovšetkým sily, s ktorou viete pracovať. Počas bežných prejazdov som z času načas vyhľadával okamihy na test dynamiky, teda predbiehanie v bežnej premávke, čo s týmto obrovským autom ide s absolútnou ľahkosťou. Po pretlačení plynu si prevodovka pekne podradí a auto ochotne vyštartuje vpred (0 – 100 km/h za 8,5 sekundy). Pre tak mohutné auto so zameraním na prácu je to skvelá, pre niekoho až kľúčová vlastnosť.

Ford Ranger Platinum
Ford Ranger Platinum

Dynamiky má veľa, no sila akou sa prejavuje je to, čo mi robilo zimomriavky. Druhý deň som vyrazil na obhliadku okolia a revírov, kde som dlho nebol, nakoľko po bahnovom období prišli mrazy a hlboké koľaje, často aj viac ako 30-40 cm boli zmrznuté a prejazd takýmto terénom, ktorý je lemovaný lesným hájom nie je úplne jednoduchý. Tu oceníte silu motorizácie pri vyťahovaní sa z brázd – akcelerátor stačí doslova hladkať a auto krásne plynulo prechádza všetky nerovnosti a šplhá sa von z koľají ako mladá laň. 

Systém pohonu je postavený na novej 2-stupňovej prevodovej skrini so systémom elektronicky riedenej distribúcie krútiaceho momentu. Najčastejšie som mal zapnutý režim 4A, ktorý neustále monitoruje informácie z rôznych senzorov a prerozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu. Na bežné cesty sa dá využiť aj režim 2H v kombinácii s EKO módom, čím viete ušetriť dosť paliva. Priemerná spotreba paliva sa pohybovala na úrovni 10,7 litra na 100 km, v teréne pripočítajte o 3 až 4 litre naviac. Za mňa úplne v poriadku. 

Ford Ranger Platinum
Ford Ranger Platinum

Keďže u nás bolo všetko prevažne zamrznuté a bez snehu, miestami blato, tak som vyrazil za hranice, smer Šumava, kde som si perfektne zajazdil po kompletne zasnežených lesných cestách a zľadovatených okresných cestách. V rámci pomalých pasáži v lesoch som často siahol aj po režime 4H, kedy sa po vyhodnotení systémom občas zapla aj uzávierka zadného diferenciálu, ktorý sa však dá v prípade potreby ľahko vypnúť. Zadná uzávierka je výborná do ťažkého terénu a ide o príplatkovú funkciu. Rovnako tak treba dodať, že v režime 4H a 4L systém uzamkne nápravy v pomere 50:50.

V zasnežených lesoch som nenarazil na limit pohonu, no keď som sa štveral k starej lanovke po strmom kopci, tak sa ozval limit pneumatík a bolo vybavené, ďalej to proste nešlo ani po rôznych kombináciách. Šlo by to s väčším rozbehom, no terén nebol na túto disciplínu ideálny – chcelo by to pevnostný predný nárazník. Na Šumave som si s RANGEROM užil množstvo zábavy a aj viacerí miestni dodali, že toto auto je pre túto oblasť ako stvorené, nájdete tu nielen pekné cesty, ale aj ťažký terén, ktorým sa musia správcovia parku často pasovať. 

  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum

„Rámový podvozok má určité prejavy a predispozície, s ktorými treba počítať a budete ich cítiť. No aj napriek tomu sa dá považovať tento model za relatívne komfortný a dobre odhlučnený. Predná náprava je nezávislá s celkom masívnymi spodnými ramenami a vzadu nájdete klasické listové pružiny + tlmič.“

Systém pohonu všetkých kolies, resp. jeho možnosti viete korigovať podľa potreby, no ak mu do toho nechcete zasahovať, tak si vie poradiť aj sám, nakoľko neustále vyhodnocuje aktuálne podmienky. V praxi si viete okrem režimov 2H/4A/4H/4L prepínať aj všeobecné nastavenia vozidla (ťažký terén, blato, ťahanie prívesu, normal, eko a pod.), ktoré spolu perfektne kooperujú. Samozrejmosťou je systém kontroly zjazdu z kopca a relatívne rýchle reakcie na potrebu zmeny režimu pohonu – predovšetkým uzávierky. Šumavu sme počas 3 aktívnych dní trošku preskúmali a skutočne nás očarila, od nádhernej prírody, cez unikátny vlčí výbeh až po ubytovanie v lone nádhernej prírody, odporúčam!

Ford Ranger Platinum
Ford Ranger Platinum

Pred víkendom nastal čas na návrat, nakoľko ma čakali ďalšie, pomerne náročné terénne skúšky v našich lesoch. Bolo potrebné prikŕmiť lesnú zver a RANGER sa hlásil do služby, tak prečo ho nezobrať. Musel som však brať ohľad na nové auto a jeho limitujúce obutie, no i tak sa predral všetkými zákutiami lesa, od brutálnych zvážnic cez rôzne strmé prejazdy a výjazdy. Auto postavené na 20“ diskoch s bežnými SUV pneumatikami nie je ideálnym lesným robotníkom, no s troškou opatrnosti sa to zvládnuť dá.

V skratke, ani raz som nemal pocit, že by auto s niečím zásadne bojovalo a nezvládalo nejaký terén, pričom mi veľmi imponovalo, že nebolo nutné tlačiť na pedál, jeho sila je ohromná. Na rôzne lokality sme rozniesli kukuricu a soľ, skontrolovali okolie a spokojne sa vrátili do „civilizácie“. Občas som mal pocit, že to bude bolieť, auto nie posádku, no každá súčasť prežila a vrátil som ho v celku.

  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum
  • Ford Ranger Platinum

Veľmi chválim iniciatívu dať na tento testovací model ochranný plech motora a prevodovky, bez neho by mal tento príbeh zaručene iné vyvrcholenie. Ak vaše cesty vedú prevažne terénom, tak oceníte aj natívnu brodivosť 800 mm a slušný polomer otáčania 12,8 metra. Verím, že časom bude v testovacom parku a bežnejšia pracovná verzia, ktorú nebude potrebné až tak šeriť a ukážeme si aj na videu, čo všetko zvládne. 

Nádherný čas, nádherný test. Čakal som, že nový RANGER bude skvelý, no svojimi vlastnosťami, predovšetkým v teréne, si ma získal ešte viac – teda až na tie sedadlá :). V ponuke je viacero verzií a síce je PLATINUM top, ja by som určite siahol po prevedení Wildtrak X (prípadne Tremor). Model Wildtrak X ponúka Off-Road pruženie Bilstein + je širší o 30 mm a vyšší o 26 mm.   

Automobil do testu zapožičala spoločnosť: Ford Slovensko / Summit Motors Slovakia

Cena testovaného modelu s príplatkami: 68 461 eur 

Fotografie: Ján Pénzeš / Miroslav Illéš

Prečítajte si aj

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Komentáre sú uzavreté