Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Platí to rovnako v minulosti a súčasnosti, tak nepochybne aj v budúcnosti: vodičský preukaz predstavuje oveľa viac než len povolenie vydať sa autom na cestu.

V skutočnosti predstavuje kľúč k nespočetným zážitkom, spomienkam a momentom formujúcim charakter človeka. A aj keď raz nevyhnutne príde deň, keď už nebudete môcť zodpovedne riadiť vozidlo na ceste a rozhodnete sa vzdať sa vodičského preukazu, jedna vec bude žiť ďalej: radosť z jazdy, ktorá spája generácie. Toto je posolstvo krátkeho filmu, ktorý pohladí dušu.

Na kanáloch sociálnych médií BMW sa predstavil pod názvom Freude forever (Radosť je večná). Vo vzrušujúcich scénach ukazuje, ako môže spoločný zážitok z jazdy vytvárať históriu rodiny. Stredobod záujmu tvorí autentické rozprávanie príbehov a príbuzné postavy. Film rozpráva príbeh 85-ročného Roberta, ktorý si uvedomuje, že je čas definitívne zavesiť vodičský preukaz na klinec. Emócie, ktoré to vyvoláva, pociťuje nielen on, ale aj jeho syn Christopher, ktorý s ním ide odovzdať vodičský preukaz na príslušné úrady. Spiatočná cesta domov v Christopherovom čisto elektrickom BMW i4 sa zmení na cestu medzi minulosťou a súčasnosťou – a na veľmi zvláštny zážitok plný spoločných šťastných spomienok.

Prechádzanie hranice medzi hlbokým smútkom a čistou radosťou

Prostredie úvodnej scény 90-sekundového slávnostného filmu je prinajmenšom strohé: studená sivá čakáreň, monotónny tikot nástenných hodín. Trochu tepla sa pokúša vniesť len vianočný stromček v pozadí. Skľúčený výraz na Robertovej tvári prezrádza, že nadišiel čas. Christopher sa ho márne pokúša rozveseliť („Je to len kúsok plastu, vieš…“). Ale pre Roberta je kus plastu, ktorý odovzdáva pri pulte, vyjadrením slobody a čistej radosti z jazdy. Nálada v aute cestou domov je primerane melancholická, až kým Christopher zrazu nezíde z cesty.

Dvaja muži sa zastavili pri bránach miesta, ktoré bolo najskôr neznáme. Na Christopherov signál strážnik otvorí závoru. Ukázalo sa, že prišli na parkovisko svojej spoločnosti. Robert si okamžite vybaví miesto, kde pred takmer 40 rokmi učil svojho syna šoférovať. A pri výmene rolí Christopher pozve svojho otca, aby si naposledy sadol za volant jeho BMW.

Strihom sa vraciame do 80. rokov, keď si Robert vymenil miesto s Christopherom, aby jeho vtedy 18-ročný syn mohol riadiť jeho BMW radu 3. Späť v súčasnosti. Robert stlačí plynový pedál modelu BMW i4 a plne elektrické Gran Coupé sa dynamicky rozbehne do akcie, minulosť a súčasnosť sa spoja do vizuálne úchvatného momentu. Robertovi sa v mysli premietnu radostné spomienky na cesty autom so synom: mladý Christopher tvrdo spí na nočných výletoch, nezabudnuteľné rodinné dovolenky, všetky tie kilometre po krajine, aby mohol fandiť pri jeho športových výkonoch, vyzdvihovať ho z večierkov a odviezť ho na prvé rande. V dramatickom vyvrcholení Robert zabrzdí auto a na chvíľu sa zastaví: teraz je pripravený definitívne uvoľniť miesto vodiča. Pretože ten pocit radosti vydrží navždy.

Sviatočný klip BMW má premiéru na sociálnych sieťach

Nápad na tento pútavý film prišiel od kreatívnej/reklamnej agentúry Jung von Matt for THE GAME. Film, ktorý vznikol v spolupráci s oddelením BMW Marketing, trvá približne 90 sekúnd a možno si ho pozrieť na sociálnych sieťach značky BMW – na YouTube, LinkedIn a Instagrame. Okrem hlavnej dĺžky vznikne aj 30-sekundová verzia a 15-sekundová upútavka, ktorá pokryje všetky typy obsahu požadované príslušnými kanálmi sociálnych médií.

Značky: