Ak problém postihol aj vaše zariadenie, vyskúšajte nasledujúce kroky.

Používatelia Garmin hodiniek z celého sveta hlásili atypický problém, ktorý postihol množstvo zariadení. Problém sa vyskytol 28. januára 2025 a prejavoval sa tým, že hodinky sa reštartovali, resp. ostali zaseknuté na obrazovke s modrým trojuholníkom. Garmin chybu odstránil a aktuálne už nehrozí, že by sa hodinky dostali do tohto zaseknutého stavu.

Pokiaľ sa problém vyskytol aj na vašich hodinkách a nepodarilo sa vám ho odstrániť, Garmin odporúča, aby ste stlačili a podržali tlačidlo napájania, kým sa zariadenie nevypne. Potom hodinky zapnite a zosynchronizujte ich s aplikáciou Garmin Connect vo vašom smartfóne.

Ak tento postup nepomáha, ďalšie informácie, ako problém riešiť, nájdete priamo na webe Garminu.

Synchronizáciu hodiniek s aplikáciou Garmin Connect odporúčam aj v prípade, že sa problém so zaseknutými hodinkami u vás neprejavil.

Čo spôsobilo problém?

Problematické správanie Garmin hodiniek, ktoré skončili zaseknuté na obrazovke s modrým trojuholníkom, spôsobila chybná aktualizácia súboru, pomocou ktorého sa hodinky dokážu rýchlejšie pripojiť k GPS satelitom. Takéto pripojenie štandardne trvá do jednej minúty, vďaka pomocnému súboru sa hodinky pripoja k satelitom v priebehu niekoľkých sekúnd.

Aj kvôli tomu sa mohol tento problém prejaviť v prípade, že používateľ zapol na hodinkách aktivitu, ktorá využíva GPS čip, prípadne využil pripojenie k GPS satelitom iným spôsobom.

Problém však nepostihol každého, kto si 28. januára spustil aktivitu s GPS. Aktuálne testujem hodinky Garmin Instinct 3, s ktorými som v danom dátume behal a problém som nezaznamenal. Nemali ho ani moji kolegovia a známi, ktorí majú takisto Garmin hodinky a zúčastnili sa so mnou na tréningu. Na sociálnych sieťach som však zachytil správy od ostatných Slovákov, ktorí tento problém mali.

Garmin dokázal identifikovať problém a chybný súbor odstránil zo svojich serverov. Nahradil ho správnym súborom, ktorý sa do hodiniek odošle v rámci synchronizácie cez aplikáciu Garmin Connect. Problém teda postihol používateľov, ktorí mali smolu, že sa im hodinky synchronizovali s Garmin servermi v dobe, keď obsahovali chybný súbor. Ten následne spôsobil pád hodiniek počas pripájania k GPS.

Aktuálne je už na Garmin serveroch opravený súbor. Avšak v prípade, že by sa vo vašich hodinkách ešte stále nachádzal chybný súbor, pre istotu si spustite aplikáciu Garmin Connect a zosynchronizujte si vaše hodinky.

Zdroj: Garmin, vlastné

Prečítajte si aj:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Špecializujem sa na Apple, ASUS, Garmin, smart hodinky, robotické vysávače a herné zariadenia. Nájdete ma na sociálnych sieťach @roman_touchit

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.