Ovplyvnené sú služby ako Garmin Connect, call centrá a dokonca aj výrobné linky.

Počas včerajšieho dňa, pokiaľ ste si chceli synchronizovať svoje “garminky”, ste si pravdepodobne všimli, že nie je niečo v poriadku. Podľa portálu ZDNet mohol byť Garmin zasiahnutý ransomware útokom, ktorý ho prinútil pozastaviť servery a webové stránky služby Garmin Connect, call centrá a dokonca aj výrobné linky. Problém sme si vo večerných hodinách všimli aj my, kedy nebolo možné synchronizovať s aplikáciou Connect.

Garmin Connect

Servery a závody spoločnosti Garmin boli odstavené na dobu približne 24 hodín. Aby sa problém vyriešil, spoločnosť vstupuje do režimu údržby, ktorý potrvá niekoľko dní, a preto všetky svoje služby v súčasnosti presúva do offline režimu. To znamená, že nie je možné synchronizovať pokrok so servermi spoločnosti. Pokiaľ sa chystáte zdieľať svoje aktivity na Strave, budete musieť byť cez víkend trpezliví. 

Výpadok ovplyvňuje aj call centrá a momentálne spoločnosť nemôže prijímať žiadne hovory, e-maily ani online rozhovory. Garmin pracuje na tom, aby sa tento problém vyriešil čo najskôr a ospravedlňuje sa za vzniknuté nepríjemnosti. 

Aj keď Garmin priamo nepotvrdil, že čelil ransomware útokom, niekoľko zamestnancov sa vyjadrilo, že bezpečnostný incident zašiel prvýkrát až tak ďaleko, že by mohol byť za ním relatívne nedávny útok WastedLocker. 

Zamestnancom bolo interne povedané, že servery boli napadnuté „vírusom“. Niektorí používatelia dokonca stratili prístup k starším záznamom, čo naznačuje, že v backende Garminu mohlo dôjsť k pomerne veľkým problémom v dôsledku rozsiahleho útoku. V súčasnosti nie je potvrdené, že došlo k ransomware útoku, ale je veľmi pravdepodobné, že problémy boli spôsobené práve ním.

Dúfame, že dôjde k rýchlemu vyriešeniu celého problému a že počas útoku nedošlo k úniku používateľských údajov.

Zdroj: Zdnet

Prečítajte si aj:

Outdoor od hlavy po päty: Smart hodinky a pohyb vo voľnej prírode (1. časť)